"ὦ γῆ": Ένα αφιέρωμα στα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη

Μια θεατρική ανάγνωση με τη Μάνια Παπαδημητρίου και μια μουσική παράσταση με σμυρναίικα και ρεμπέτικα τραγούδια, με ελεύθερη είσοδο.

Αφηγούνται και τραγουδούν η Μάνια Παπαδημητρίου, η Αθηνά Χατζηαθανασίου και ο Μενέλαος Κυπαρίσσης.

Το Σάββατο 28 Μαϊου (7 μ.μ.), το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (κτήριο 2ας Μεραρχίας 36 & Ακτής Μουτσοπούλουφιλοξενεί τη θεατρική ανάγνωση με τίτλο "Σμύρνη... Μανίτσα μου! Τα παιδιά των πολέμων" σε σύνθεση κειμένων της Μάνιας Παπαδημητρίου. Αφηγούνται και τραγουδούν η Μάνια Παπαδημητρίου, η Αθηνά Χατζηαθανασίου και ο Μενέλαος Κυπαρίσσης. 

Πρόκειται για την παρουσίαση κάποιων κειμένων, παλαιών ημερολογίων του Υπολοχαγού του Ελληνικού Στρατού Γεράσιμου Γεννατά, ο οποίος διοίκησε την πρώτη πυροβολαρχία του 27ου Συντάγματος, από το 1919, στη Μικρασιατική Εκστρατεία κατά την οποία έχασε, πεσόντα σε μάχη, τον αδελφό του Φώτη Γεννατά, στις 8 Ιουλίου του 1921. Στην πόλη της Σμύρνης, στην περιοχή της Αγίας Φωτεινής, στο πατρικό της σπίτι γνώρισε και ερωτεύτηκε  τη Γεσθημανή (Μανίτσα) Κεχαγιόγλου, που έγινε γυναίκα του και μαζί έκαναν τέσσερα παιδιά. Ένα εξ αυτών ονόμασαν Φώτη, προς τιμήν του φονευθέντος αδελφού. Η ζωή κύλησε στην Αθήνα με φυλακίσεις, νέους πολέμους, εμφύλιους και εξορίες. Στις 28 Μαΐου του 1948 σκοτώθηκε και ο δεύτερος Φώτης Γεννατάς, ο γιός τους, στα βουνά των Αγράφων - "Σ’ αυτή την οικογένεια ποτέ δεν μπορέσαμε να γιορτάσουμε τα Φώτα σαν τους άλλους ανθρώπους". Η θεατρική ανάγνωση θα γίνει συνοδεία πιάνου και διανθισμένη από τραγούδια που δηλώνουν τις εποχές και τους τόπους, με παράλληλη παρουσίαση εικόνων και υλικού της εποχής.

Ακολουθεί η μουσική εκδήλωση "Δυο πατρίδες: Από τα σμυρναίικα στα ρεμπέτικα", με τον Λάμπρο Λιάβα, Εθνομουσικολόγο, Καθηγητή Τμ. Μουσικών Σπουδών ΕΚΠΑ και τον Χρίστο Τσιαμούλη, μουσικοσυνθέτη και δάσκαλο παραδοσιακής μουσικής. Παίζουν οι μουσικοί Κυριάκος Γκουβέντες (βιολί), Πάνος Δημητρακόπουλος (κανονάκι), Αλέξανδρος Καψοκαβάδης (κιθάρα) και Χρίστος Τσιαμούλης (τραγούδι και ούτι). Η είσοδος και στις δύο εκδηλώσεις είναι ελεύθερη.

Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη - 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.