Την "Πανούκλα" του 2022 αναζητά η Πηνελόπη Φλουρή και η ομάδα Abnormal

Με όχημα το εμβληματικό έργο του Αλμπέρ Καμί, η θεατρική ομάδα έρχεται στο Μπάγκειον και φωτογραφίζει τον παράλογο σύγχρονο κόσμο μας και την ανθρώπινη προσπάθεια για προσωπική ελευθερία.

Πανούκλα 2022 Κατερίνα Αρβανίτη©

Μετά τον "Ξένο" (Bios, 2016) του Αλμπέρ Καμί, η σκηνοθέτιδα Πηνελόπη Φλουρή και η ομάδα Abnormal εμπνέονται από ένα ακόμη εμβληματικό έργο της τριλογίας του Γάλλου συγγραφέα κι ενός από τους πιο δημοφιλείς φιλοσόφους του 20ού αιώνα, την "Πανούκλα". Στην παράστασή τους με τίτλο "Πανούκλα 2022” που παρουσιάζεται στο Ξενοδοχείο Μπάγκειον από 27 Μαΐου, το έργο του Καμί συναντά την Ελλάδα του σήμερα και τον παραλογισμό του σύγχρονου κόσμου. Όπως σημειώνει η ομάδα πρόκειται για μια παράσταση "για όλα όσα πεθαίνουν γύρω μας και μέσα μας, γελώντας με αυτά, τραγουδώντας και πενθώντας για αυτά. Η παράσταση φωτογραφίζει έναν παράλογο, μονότονο και δίχως ζωή μοντέρνο κόσμο γεμάτο αντιφάσεις. Κάθε πλάσμα πασχίζει για την προσωπική του ελευθερία, όμως "κανείς δεν θα είναι ποτέ ελεύθερος όσο υπάρχουν μάστιγες"”.

Πανούκλα 2022
Κατερίνα Αρβανίτη©

Ο κεντρικός ήρωας, ο Ριέ, αφηγείται όλα τα γεγονότα που συνέβησαν σε μια πόλη που έπεσε επιδημία πανούκλας, ενώ σε δεύτερο επίπεδο παρακολουθούμε τους ήρωες-αντιήρωες να βρίσκονται μέσα στη διαδικασία ενός μαθήματος που περιλαμβάνει σωματικές ασκήσεις και αναπνοές. Τα πρόσωπα του έργου εξαντλούνται σωματικά για να βρεθούν στο αιώνιο παρόν, αναζητώντας την ισορροπία, την ψυχική και σωματική γαλήνη και την αποδοχή. Τραγουδούν, χορεύουν και γελούν μέχρι θανάτου.

Πανούκλα 2022
Κατερίνα Αρβανίτη©

"Η δυστυχία δεν είναι στα μέτρα του ανθρώπου, η δυστυχία δεν είναι πραγματική, είναι ένα κακό όνειρο που θα περάσει…”: η φράση αυτή του έργου αποτέλεσε την βάση της δημιουργικής διαδικασίας, πάνω στην οποία χτίστηκε η  παράσταση όπου κινείται μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας, όπως τονίζει η Πηνελόπη Φλουρή. "Μέσα σε αυτήν την ονειρική – εφιαλτική κατάσταση  με απασχόλησε  η αποτύπωση σωματικών αντιδράσεων όταν κανείς βιώνει την απώλεια, την μοναξιά και την απειλή του θανάτου . Έτσι το σώμα αποτελεί το πιο ισχυρό όπλο και μέσο για να ειπωθεί η ιστορία”.

Πανούκλα 2022
Κατερίνα Αρβανίτη©

Η "Πανούκλα 2022" σκιαγραφεί την ανθρώπινη συμπεριφορά, την ανάγκη για την ύπαρξη νοήματος όταν όλα καταρρέουν γύρω μας και μέσα μας. Το έργο αυτό επιβεβαιώνει το παράλογο της ύπαρξης, το παράλογο του κόσμου κι αποτελεί μία κραυγή απόγνωσης και απελπισίας απέναντι στον φόβο του θανάτου, βασισμένο στην ηχηρή γραφή του Καμί "Από την στιγμή που θα γεννηθούμε είμαστε καταδικασμένοι να πεθάνουμε.”

Πανούκλα 2022
Κατερίνα Αρβανίτη©

Παίζουν οι Ανδρέας Μυλόπουλος, Αναστασία Τζελέπη, Πηνελόπη Φλουρή. Στο ρόλο του αφηγητή ο Τάσος Ράπτης. Ο Φίλιππος Δραγούμης ερμηνεύει ζωντανά τη μουσική. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Μαρία Καραθάνου, την κίνηση επιμελείται η Ανδρονίκη Μαραθάκη και τους φωτισμούς ο Βασίλης Κλωτσοτήρας.

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Πανούκλα 2022: Για όλα όσα πεθαίνουν

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Μετά τον «Ξένο», η ομάδα επιλέγει την «Πανούκλα» του Αλμπέρ Καμί για να μιλήσει για τον παράλογο σύγχρονο κόσμο, την απώλεια, τη μοναξιά και την απειλή του θανάτου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).