Η Creo Dance Company χορεύει με το οικείο και το ανοίκειο

Η ομάδα σύγχρονου χορού της Πωλίνας Κρεμαστά έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο με τη νέα της δουλειά μόνο για έξι παραστάσεις.

In a habit Παναγιώτης Ανδριανός©

Τη συνεργασία της με τον μουσικό Μπάμπη Παπαδόπουλο ανανεώνει η ταλαντούχα χορογράφος και χορεύτρια Πωλίνα Κρεμαστά στη νέα δουλειά της ομάδας σύγχρονου χορού Creo Dance Company που έρχεται από 1 έως 6 Ιουνίου στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου. "ΙΝ[Α]ΗΑΒΙΤ” είναι ο πρωτότυπος και ανοιχτός σε μεταφράσεις τίτλος του έργου που αποτελεί μια χωροποιητική συνύπαρξη της τέχνης του χορού, της σκηνογραφίας και της μουσικής.

In a habit
Παναγιώτης Ανδριανός©

Μετά την διεθνή πρεμιέρα της τελευταίας της παράστασης "Commun” στο χορογραφικό κέντρο BIRCA – Bækkelund International Residency Center for Artists της Δανίας στο πλαίσιο του Bornholm Culture Week, η Πωλίνα Κρεμαστά συνεχίζει την έρευνά της "που αποτυπώνει τον έρωτά μου για την κίνηση, το χορό και το αέναο ταξίδι της αναζήτησης εκείνου του ρυθμού που γεννά αφηγήσεις”, όπως έχει πει η ίδια σε συνέντευξή της στο "α”. Το "ΙΝ[Α]ΗΑΒΙΤ” αναζητά την ανθρώπινη κατάσταση και κατοίκηση, μέσα από την εξερεύνηση του οικείου και το παιχνίδι με το ανοίκειο. Τα σώματα των χορευτών/τριών -Ερικέτη Ανδρεαδάκη, Θένια Αντωνιάδου, Γιώργος Βασιλόπουλος, Νίκος Γρηγοριάδης και Βάσια Ζορμπαλή- πλάθουν και πλάθονται από το χάρτινο ποτάμι, το οποίο ρέει από μία αέναη πηγή παραγωγής. Συνδιαμορφώνουν τοπία και τα οικειοποιούνται.

In a habit
Παναγιώτης Ανδριανός©

Το λογοπαίγνιο του τίτλου "in(a)habit” φανερώνει μία ανοιχτότητα νοημάτων. Το "μέσα”  (in) ορίζει έναν τόπο, ενώ το "μία” (a) υπονοεί μία αμφισημία, αφήνει χώρο για το "άλλο”. Στη συνέχεια η λέξη "συνήθεια” (habit) συναντάται ελεύθερη, ποιητική. Με τον ίδιο τρόπο εμφανίζεται και η ενέργεια του κατοικώ (inhabit). Η ομάδα την ενσωματώνει και επαναμαγεύεται στις εσοχές της. "Κατοικώ” σημαίνει είμαι παρών/ούσα, ανήκω μέσα από πράξεις οικειοποίησης. Ανάμεσα στα σώματα και την ύλη κατοικεί και κατοικείται η μουσική και ο ήχος προτείνοντας και διανοίγοντας αόρατα τελετουργικά τοπία.

Η χορογράφος Πωλίνα Κρεμαστά σημειώνει

"Εμείς οι χορευτές/τριες, αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο μέσα από το σώμα, κατοικούμε τον χώρο και τον χρόνο μέσα από και διαμέσου του σώματος. Ζητούμενο ήταν να βρεθεί εκείνο το υλικό που θα ξεδιπλώνει και θα τυλίγει τη σωματική κατάσταση. Ένα υλικό που δεν θα προτείνει απόλυτους χώρους αλλά θα συν-ποιεί χώρους και τρόπους μαζί με τα σώματα. Μια κινητική, εν δυνάμει υλικότητα που θα μεταμορφώνει τα σώματα σε δημιουργούς και παράλληλα σε δέκτες, ακροατές, παρατηρητές. Μία ποιητική αρμονία μεταποίησης. Το υλικό αυτό είναι για εμάς το χαρτί. Με τη ρευστή και ζωντανή του γλυπτικότητα, τη συμμόρφωση αλλά και την ανυπακοή του, αφήνει πάντα ένα πλεόνασμα πιθανοτήτων, οι οποίες κρατούν την έμπνευση σε εγρήγορση. Χορογραφία, μουσική και σκηνογραφία μετατρέπουν το άψυχο σε ζωντανό, το ορισμένο σε πολλαπλό και αντίστροφα.”

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.