Η Creo Dance Company χορεύει με το οικείο και το ανοίκειο

Η ομάδα σύγχρονου χορού της Πωλίνας Κρεμαστά έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο με τη νέα της δουλειά μόνο για έξι παραστάσεις.

In a habit Παναγιώτης Ανδριανός©

Τη συνεργασία της με τον μουσικό Μπάμπη Παπαδόπουλο ανανεώνει η ταλαντούχα χορογράφος και χορεύτρια Πωλίνα Κρεμαστά στη νέα δουλειά της ομάδας σύγχρονου χορού Creo Dance Company που έρχεται από 1 έως 6 Ιουνίου στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου. "ΙΝ[Α]ΗΑΒΙΤ” είναι ο πρωτότυπος και ανοιχτός σε μεταφράσεις τίτλος του έργου που αποτελεί μια χωροποιητική συνύπαρξη της τέχνης του χορού, της σκηνογραφίας και της μουσικής.

In a habit
Παναγιώτης Ανδριανός©

Μετά την διεθνή πρεμιέρα της τελευταίας της παράστασης "Commun” στο χορογραφικό κέντρο BIRCA – Bækkelund International Residency Center for Artists της Δανίας στο πλαίσιο του Bornholm Culture Week, η Πωλίνα Κρεμαστά συνεχίζει την έρευνά της "που αποτυπώνει τον έρωτά μου για την κίνηση, το χορό και το αέναο ταξίδι της αναζήτησης εκείνου του ρυθμού που γεννά αφηγήσεις”, όπως έχει πει η ίδια σε συνέντευξή της στο "α”. Το "ΙΝ[Α]ΗΑΒΙΤ” αναζητά την ανθρώπινη κατάσταση και κατοίκηση, μέσα από την εξερεύνηση του οικείου και το παιχνίδι με το ανοίκειο. Τα σώματα των χορευτών/τριών -Ερικέτη Ανδρεαδάκη, Θένια Αντωνιάδου, Γιώργος Βασιλόπουλος, Νίκος Γρηγοριάδης και Βάσια Ζορμπαλή- πλάθουν και πλάθονται από το χάρτινο ποτάμι, το οποίο ρέει από μία αέναη πηγή παραγωγής. Συνδιαμορφώνουν τοπία και τα οικειοποιούνται.

In a habit
Παναγιώτης Ανδριανός©

Το λογοπαίγνιο του τίτλου "in(a)habit” φανερώνει μία ανοιχτότητα νοημάτων. Το "μέσα”  (in) ορίζει έναν τόπο, ενώ το "μία” (a) υπονοεί μία αμφισημία, αφήνει χώρο για το "άλλο”. Στη συνέχεια η λέξη "συνήθεια” (habit) συναντάται ελεύθερη, ποιητική. Με τον ίδιο τρόπο εμφανίζεται και η ενέργεια του κατοικώ (inhabit). Η ομάδα την ενσωματώνει και επαναμαγεύεται στις εσοχές της. "Κατοικώ” σημαίνει είμαι παρών/ούσα, ανήκω μέσα από πράξεις οικειοποίησης. Ανάμεσα στα σώματα και την ύλη κατοικεί και κατοικείται η μουσική και ο ήχος προτείνοντας και διανοίγοντας αόρατα τελετουργικά τοπία.

Η χορογράφος Πωλίνα Κρεμαστά σημειώνει

"Εμείς οι χορευτές/τριες, αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο μέσα από το σώμα, κατοικούμε τον χώρο και τον χρόνο μέσα από και διαμέσου του σώματος. Ζητούμενο ήταν να βρεθεί εκείνο το υλικό που θα ξεδιπλώνει και θα τυλίγει τη σωματική κατάσταση. Ένα υλικό που δεν θα προτείνει απόλυτους χώρους αλλά θα συν-ποιεί χώρους και τρόπους μαζί με τα σώματα. Μια κινητική, εν δυνάμει υλικότητα που θα μεταμορφώνει τα σώματα σε δημιουργούς και παράλληλα σε δέκτες, ακροατές, παρατηρητές. Μία ποιητική αρμονία μεταποίησης. Το υλικό αυτό είναι για εμάς το χαρτί. Με τη ρευστή και ζωντανή του γλυπτικότητα, τη συμμόρφωση αλλά και την ανυπακοή του, αφήνει πάντα ένα πλεόνασμα πιθανοτήτων, οι οποίες κρατούν την έμπνευση σε εγρήγορση. Χορογραφία, μουσική και σκηνογραφία μετατρέπουν το άψυχο σε ζωντανό, το ορισμένο σε πολλαπλό και αντίστροφα.”

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Από τη μεγάλη οθόνη στο θεατρικό σανίδι

Υπάρχουν έργα που λατρέψαμε ως ταινίες και τώρα ζωντανεύουν μπροστά μας στη σκηνή, αποκαλύπτοντας μια νέα διάσταση της ιστορίας τους. Ποια είναι και πού παίζονται;

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
24/11/2024

"Ανδρείκελα": Παράσταση θεάτρου ντοκουμέντο στο Κακογιάννη

Στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" παρουσιάζεται το έργο "Ανδρείκελα", που φωτίζει τις ιστορίες και τις σκέψεις πέντε ανδρών που έχασαν τη ζωή τους απρόσμενα.

Μετά τα 50 (δεν) σταματάει: οι νέοι/ες καλλιτέχνες/ιδες βλέπουν το γήρας αλλιώς

Η τρίτη ηλικία αποκτά ορατότητα σε παραστάσεις, βιβλία και έργα τέχνης, χωρίς ταμπού και στερεότυπα, όχι μόνο από ηλικιωμένους αλλά και από νέους και νέες δημιουργούς

Τρία χοροθεατρικά ραντεβού

Τρεις χορογράφοι ρίχνουν το δικό τους φως σε μια σειρά από θέματα που αφορούν την ανθρώπινη οντότητα. Οι παραστάσεις τους κάνουν πρεμιέρα τις επόμενες ημέρες.

Διαχρονικό και επίκαιρο "Τυχερό Λαχείο"

Το σατιρικό διήγημα του Άντον Τσέχωφ "Το Τυχερό Λαχείο" παρουσιάζεται στο Θέατρο 104, με τη σύγχρονη ματιά της Λουκίας Ανάγνου.

Κατερίνα Λέχου: " Δεν σκηνοθετώ τη ζωή μου· τη ζω"

Η Κατερίνα Λέχου μας μιλά για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο έργο "Linda", αναδεικνύει τη δύναμη της τέχνης να μετακινεί, να εμπνέει και να θέτει ερωτήματα για τη ζωή, ενώ μοιράζεται προσωπικές σκέψεις για την ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική επιτυχία και την προσωπική ευτυχία.

Υπάρχει συνταγή για την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων";

Η Βίλη Σωτηροπούλου επανέρχεται με την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων", μια κωμωδία που συνδυάζει το χιούμορ με τη βαθύτερη ανάλυση των δυναμικών που αναπτύσσονται ανάμεσα στις σχέσεις.