Η Άννα Κοκκίνου γράφει για τη δική της "Λα Πουπέ", το θέατρο στην εποχή της πανδημίας και τον Μπέρνχαρντ που ανεβάζει τον Οκτώβριο

Η έμπειρη ηθοποιός μοιράζεται με το “α” δυό λόγια για το νέο ανέβασμα του έργου του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και μεγάλης θεατρικής της επιτυχίας, όσα ένιωσε ως καλλιτέχνης τη δύσκολη αυτή περίοδο και τον “Αφανισμό” του Τόμας Μπέρνχαρντ που ανεβάζει στο θέατρο Σφενδόνη τη νέα σεζόν.

Άννα Κοκκίνου Σπύρος Στάβερης©

Με αφορμή το νέο ανέβασμα του μονολόγου "Λα Πουπέ" του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη σε σκηνοθεσία, ερμηνεία και μουσική επιμέλεια της Άννας Κοκκίνου, η γνωστή ηθοποιός μας γράφει δυό λόγια για την επιστροφή της στο θεατρικό σανίδι από 16 Μαΐου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο θέατρο Σφενδόνη. Πρόκειται για τη μεγάλη θεατρική της επιτυχία που παρουσίασε πρώτη φορά το 2008 για τρεις συνεχόμενες σεζόν: "Με χτένισμα-μπανάνα, υπερτροφικό σώμα γυναικείας φιγούρας του Μποτέρο και σκέρτσα παχουλού παιδιού, η Άννα Κοκκίνου εισβάλλει στο θέατρο με το διαπεραστικό της ψίθυρο, επιβάλλεται με την εκρηκτική σκηνική της σαγήνη και αναδεικνύεται σε θεατρίνα ολκής", γράφαμε τότε. Ο ρόλος της Ρίκας, μιας διαταραγμένης Αθηναίας ράφτρας φορεμάτων κούκλας, ταυτίστηκε έκτοτε με την Άννα Κοκκίνου, που παρουσιάζεται από τότε για δεύτερη φορά. 
Αναφέρεται, παράλληλα, και στην εμπειρία της ως ηθοποιός του θεάτρου στην εποχή της πανδημίας αλλά και στον "Αφανισμό” του Τόμας Μπέρνχαρντ που θα σκηνοθετήσει στη Σφενδόνη τον Οκτώβριο, μιας και δεν κατόρθωσε να ανέβει τον Ιανουάριο. Το τελευταίο μυθιστόρημα του αιχμηρού δραματουργού και σπουδαίου συγγραφέα, που εξελίσσεται ανάμεσα στην είδηση του θανάτου και την κηδεία της οικογένειας του ήρωα, καυτηριάζει το σύγχρονο σύστημα αξιών. 

Η Άννα Κοκκίνου γράφει

Έχω δυόμιση χρόνια να παίξω! Και τώρα θα παίξω!!
Ο ηθοποιός όταν δεν παίζει χάνει κάτι σημαντικό γι αυτόν-
μια ικανότητα που έχει ασκήσει επί χρόνια παίζοντας-
και μη παίζοντας- ζώντας-
μια ζωτικής ανάγκης ικανότητα να έχει κάθε στιγμή συνείδηση-
να νιώθει στις αισθήσεις του τη διαθεσιμότητα- την ετοιμότητα-
να αλλάξει- να γίνει κάτι άλλο-
να πάρει μία άλλη μορφή, που του επιτάσσει ο νους- η συνθήκη.
Με αυτό μαζί, ζει ο ηθοποιός- αυτό είναι ο ηθοποιός.
Όταν δεν παίζει αυτή η λειτουργία ατονεί- βουβαίνεται.
Έχει φυσικά τόσα άλλα να κάνει κανείς- π.χ. να διαβάζει-
μα το "άλλο’’ είναι αυτό που τον συντονίζει- που τον προσανατολίζει-
που δημιουργεί το ‘"πάρε δώσε’’ με τα πράγματα.
Έχω λοιπόν δυόμιση χρόνια να παίξω..

Αφανισμός Άννα Κοκκίνου
"Αφανισμός"

Τρία χρόνια, ετοίμαζα τον Μπέρνχαρντ-
Μετά ήρθε η αύξηση των κρουσμάτων δεν μπορούσα να το ρισκάρω-
με τόσο κοντά τους θεατές στη σκηνή της Σφενδόνης-
ο covid στέρησε πάρα πολλά από τους "όχι και τόσο” νέους-
Έτσι, λοιπόν, τον Οκτώβρη θα παρουσιαστεί ο Μπέρνχαρντ.
Όμως δεν θέλω να περάσει η σαιζόν χωρίς να πατήσω στη σκηνή.
Θα παίξω, λοιπόν, την Λα Πουπέ του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη.
Την έχω παίξει για τρεις σαιζόν το 2008-
Ο κόσμος την είχε αγαπήσει πολύ!
Όμως, καθώς τίποτα δεν είναι όπως πριν- κυρίως εγώ-
την δουλεύω με άλλο πρίσμα.
Είναι ένα εντελώς άλλο ανέβασμα
Δεν είναι για να κάνει κανείς συγκρίσεις-
δεν έχει νόημα-
είναι απλά άλλες οι συνθήκες αυτής της χρονικής στιγμής που ζούμε-
και αυτό που μ΄ ενδιαφέρει είναι η Ρίκα μέσα σε αυτές τις συνθήκες-
κι ίσως καταλάβω κι εγώ καλύτερα τι είναι αυτό που ζω.
Έχει χαρακτήρα ‘’άσκησης’’  θα μπορούσα να πω αυτό το ανέβασμα-
να δω μέσω της Ρίκας τι έχει μείνει από το πριν.
Αυτό ακριβώς!!

Περισσότερες πληροφορίες

Λα Πουπέ

  • Μονόλογος

Σε νέα εκδοχή παρουσιάζει η Άννα Κοκκίνου την αξέχαστη ερμηνεία της με την οποία προσέδωσε υπαρξιακό βάθος στην εξομολόγηση μιας επιδέξιας μοδίστρας, καθηλωμένης σε μια αφύσικη παιδικότητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.