Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 12 έως 18/5 και ξεχωρίζουν.

Μικρό Αναρχικό Καλοκαίρι / Βαρκελώνη ‘36 RMS MATAROA Μαριέττα Παυλάκη©

"Μικρό Αναρχικό Καλοκαίρι / Βαρκελώνη ’36"

Από τον ισπανικό εμφύλιο και την ιδέα της αναρχίας εμπνέεται η παράσταση της ομάδας RMS MATAROA, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση. Στοιχεία από το θέατρο ντοκουμέντο, τον κινηματογράφο, τον τζαζ αυτοσχεδιασμό επιστρατεύονται για την παράσταση, που παρουσιάζεται σε εκδοχή μικρής και μακράς διάρκειας. Ερμηνεύουν οι Μάνος Βαβαδάκης, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Παπανδρέου κ.ά. (Τέχνης-Φρυνίχου, από 13/5)

Αμερικάνικος Βούβαλος
Κωνσταντίνος Λέπουρης©

"Αμερικάνικος Βούβαλος"

Tο δημοφιλές έργο του Ντέιβιντ Μάμετ σκηνοθετεί ο Θανάσης Σαράντος. Τρεις μικροαπατεώνες (Θ. Σαράντος, Χριστόδουλος Στυλιανού, Πάρης Σκαρτσόλιας) σε μια αμερικανική μητρόπολη σχεδιάζουν τη ληστεία ενός νομίσματος συλλεκτικής αξίας. Η αποδόμηση των ανθρώπινων σχέσεων υπό το βάρος της διάψευσης του αμερικάνικου ονείρου σε ένα έργο διεισδυτικού χιούμορ και κοφτερών διαλόγων (Φούρνος, από 9/5).

Όπου κι αν πας μη χαθείς
Χριστίνα Φυλακτοπούλου©

"Όπου κι αν πας μη χαθείς"

Βασισμένη στο ομότιτλο μπεστ σέλερ του Νίκου Σκορίνη είναι η παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Μυλωνάς, με ένα θίασο νέων ηθοποιών (Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Θεοδόσης Σκαρβέλης, κ.ά). Η ιστορία ακολουθεί το ταξίδι ενός ασυμβίβαστου ήρωα προς την προσωπική του Ιθάκη και δίνει την αφορμή για την ανίχνευση της μεταπολεμικής ιστορίας της Ελλάδας (Από Μηχανής, από 18/5, σε avant première για τους αναγνώστες του "α").

Φθινόπωρο
Εβίτα Σκουρλέτη

"Φθινόπωρο"

Η νέα παράσταση της bijoux de kant εμπνέεται από το μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Χατζόπουλου, κορυφαίο δείγμα συμβολισμού της ελληνικής πεζογραφίας. Τα ερωτικά και υπαρξιακά αδιέξοδα τριών νέων ανθρώπων στην ελληνική επαρχία των αρχών του 20ού αι. σκηνοθετεί ο Γιάννης Σκουρλέτης και ερμηνεύουν οι Θεοχάρης Ιωαννίδης, Ελεάνα Στραβοδήμου, Φλομαρία Παπαδάκη και η drag βαρύτονος Νίνα Νάη (Faust, από 13/5).

Νίκη, απόψε στο πάρτι
Θοδωρής Σταμπέλος©

"Νίκη, απόψε στο πάρτι"

Μια παράσταση φόρο τιμής στη σπουδαία ηθοποιό Νίκη Τριανταφυλλίδη δημιουργεί η Ρούλα Πατεράκη, βασισμένη στο έργο της "Πάρτι στο σπίτι της Ελισάβετ Π". Το αρχικό κείμενο αποτελεί μια πολυπρόσωπη αντανάκλαση του ασυνειδήτου της συγγραφέα και τώρα η Πατεράκη προτείνει μια προσαρμογή για ένα μόνο πρόσωπο επί σκηνής. Ερμηνεύει η Νανά Παπαδάκη (Φούρνος, από 14/5).

Εγώ δεν είμαι ο Μάνθος Μανδηλάκης

"Εγώ δεν είμαι ο Μάνθος Μανδηλάκης"

Με φόντο τη μεγάλη απεργία στο εργοστάσιο φωταερίου το 1929 εξελίσσεται το έργο της Βίλιας Χατζοπούλου, που σκηνοθετεί η ίδια, με τους Ηλία Βαλάση, Κατερίνα Γεωργιάδου, Αγγελική Μπούρα κ.ά. Η ταραγμένη πολιτική κατάσταση της εποχής συνθλίβει τους ήρωες του έργου, που καλούνται να πάρουν θέση και να αλλάξουν τον ρου της Ιστορίας (Άλφα, από 16/5).

Άννα Κοκκίνου

"Λα Πουπέ"

Η μεγάλη επιτυχία της Άννας Κοκκίνου στο έργο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, επιστρέφει, έντεκα χρόνια μετά την τελευταία της παρουσίαση, σε ένα εντελώς νέο ανέβασμα. Η ίδια σκηνοθετεί και ερμηνεύει και πάλι τον εμβληματικό ρόλο της Ρίκας, της δεξιοτέχνισσας ράφτρας φορεμάτων για κούκλες, που η ενασχόλησή της την έχει καθηλώσει σε μια αφύσικη παιδικότητα (Σφενδόνη, από 16/5).

Αρχείο ματαιωμένων σχεδίων

"Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων"

Ποια η θέση του ματαιωμένου σχεδίου σε μια κοινωνία προσανατολισμένη στην επιτυχία; Αυτό το ερώτημα θέτει η νέα παράσταση του Παντελή Φλατσούση, όπου δύο ηθοποιοί (Γιώργος Κριθάρας, Άλκηστις Πολυχρόνη) θα γίνουν οι παρουσιαστές ενός αρχείου μη πραγματοποιημένων ατομικών και συλλογικών σχεδίων, ενώ το κείμενο θα συνδιαμορφώνεται με τη συμμετοχή του κοινού (Κάμιρος, από 18/5).

Περισσότερες πληροφορίες

Όπου κι αν πας να μη χαθείς

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 110 '

Το «Όπου κι αν πας να μη χαθείς» λειτουργεί ως ένα σύγχρονο «έπος», μια σύγχρονη Οδύσσεια στην οποία ξετυλίγεται η Ιστορία της νεότερης Ελλάδας από τη δεκαετία του 1950 έως και τις μέρες μας και μαζί η ξενιτιά, η δικτατορία, τα κινήματα, η μεταπολίτευση, η πτώση του ανατολικού μπλοκ κ.α. Η περιπλάνηση του κεντρικού ήρωα Ορέστη στους τόπους της Ιστορίας, γίνεται ένα ταξίδι με προορισμό την προσωπική του «Ιθάκη» αλλά ταυτόχρονα αντανακλά την προσδοκία και τη ματαίωση μιας ολόκληρης γενιάς, μιας ολόκληρης εποχής. Το βιβλίο που έχει πουλήσει πάνω από 20.000 αντίτυπα αποτέλεσε την αφετηρία για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου θεατρικού κειμένου γεννημένου εξολοκλήρου μέσα από τη διαδικασία των προβών.

Αμερικάνικος βούβαλος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 95 '

Παρακολουθώντας μία ημέρα από τη ζωή τριών μικροαπατεώνων, το έργο-σταθμός καταγράφει τη ματαιότητα του αμερικανικού ονείρου και την ταύτιση του κυνηγιού της επιτυχίας με το κέρδος.

Νίκη, απόψε στο πάρτι

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Μεταγραφή του θεατρικού της σπουδαίας ηθοποιού Νίκης Τριανταφυλλίδη «Πάρτι στο σπίτι της Ελισάβετ Π», που αντανακλά το πνεύμα της δημιουργού του μέσα από ένα ταξίδι στα μύχια της ψυχής.

Φθινόπωρο

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 75 '

Η παράσταση εξερευνά το ανοίκειο και την αδράνεια μέσα στη συνήθεια της καθημερινότητας, με βάση το ομότιτλο μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Χατζόπουλου για τη σπαρακτική ανάγκη για ουσιαστική επικοινωνία.

Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 70 '

Δύο ηθοποιοί γίνονται οι παρουσιαστές ενός αρχείου μη πραγματοποιημένων ατομικών και συλλογικών «σχεδίων» σε ένα δυστοπικό μέλλον. Το κείμενο συνδιαμορφώθηκε με τη συμμετοχή του κοινού.

Μικρό Αναρχικό Καλοκαίρι / Βαρκελώνη ‘36

  • Κοινωνικό

Τα γεγονότα του Ισπανικού Εμφυλίου ενέπνευσαν μια παράσταση που επιχειρεί να συνθέσει ένα νέο αφήγημα για τον πόλεμο, με διαφορετικά υλικά και φόρμες.

Λα Πουπέ

  • Μονόλογος

Σε νέα εκδοχή παρουσιάζει η Άννα Κοκκίνου την αξέχαστη ερμηνεία της με την οποία προσέδωσε υπαρξιακό βάθος στην εξομολόγηση μιας επιδέξιας μοδίστρας, καθηλωμένης σε μια αφύσικη παιδικότητα.

Εγώ δεν είμαι ο Μάνθος Μανδηλάκης

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 80 '

Η παράσταση βασίζεται στο διήγημα της συγγραφέα «Αίμα στην πόλη μαζί με φως», που διαδραματίζεται στο περιθώριο της μεγάλης απεργίας του 1929 στο εργοστάσιο Φωταερίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Κατερίνα Λέχου: " Δεν σκηνοθετώ τη ζωή μου· τη ζω"

Η Κατερίνα Λέχου μας μιλά για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο έργο "Linda", αναδεικνύει τη δύναμη της τέχνης να μετακινεί, να εμπνέει και να θέτει ερωτήματα για τη ζωή, ενώ μοιράζεται προσωπικές σκέψεις για την ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική επιτυχία και την προσωπική ευτυχία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
23/11/2024

Υπάρχει συνταγή για την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων";

Η Βίλη Σωτηροπούλου επανέρχεται με την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων", μια κωμωδία που συνδυάζει το χιούμορ με τη βαθύτερη ανάλυση των δυναμικών που αναπτύσσονται ανάμεσα στις σχέσεις.

Όσα μάθαμε για τον χορογράφο Δημήτρη Μυτιληναίο και το "REDUNDANCes"

Ο χορογράφος Δημήτρης Μυτιληναίος μας μιλά για τον χορό, τη φιλοσοφία και τα σχέδια του με αφορμή την νέα του δουλειά "REDUNDANCes" ένα χορογραφικό κολάζ από διασκευασμένες variations που παρουσιάζεται στο ΠΛΥΦΑ.

Αποκλειστικό: Ποιο είναι το νέο θεατρικό της Ηρώς Μπέζου που έρχεται το 2025 στο Θέατρο Τέχνης;

Οι έννοιες της μεταμόρφωσης και της ελευθερίας αποτελούν τον βασικό κορμό του δεύτερου θεατρικού της νέας και αγαπημένης ηθοποιού, που αυτή τη φορά παίρνει ρόλο συγγραφέα και σκηνοθέτη.

Η θεατρική "Αίθουσα αναμονής" επιστρέφει στο Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής

Στο Σ.Ο.Τ.Α. συνεχίζει για δεύτερο κύκλο φέτος η δραματική κωμωδία που ξετυλίγει το πολυσύνθετο και αντιφατικό ζήτημα της γυναικείας αφήγησης σήμερα.

Η Ταμίλα Κουλίεβα μάς μεταφέρει στο 2028 με ένα θεατρικό "Απόρρητο"

Το αριστούργημα του Ιβάν Βιριπάγιεφ διερευνά τα πιο φλέγοντα ερωτήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα και τη δύναμη της αλήθειας σε έναν κόσμο που ορίζει η τεχνητή νοημοσύνη, μέσα από την ιστορία τριών επιστημόνων.

"Αν ήμουν κόκκινο": Μια παράσταση για τα 50 χρόνια Πολυτεχνείο στο θέατρο Σημείο

Η αιρετική δραματουργός Λούλα Αναγνωστάκη και τα πενήντα χρόνια Μεταπολίτευσης ενέπνευσαν ένα σύγχρονο ελληνικό έργο κατά παραγγελία του θεάτρου Σημείο, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Διαμαντή.