3 Rooms: Κωνσταντίνος Ρήγος, Γίρζι Κίλιαν και Οχάντ Ναχαρίν σε λυρικό 3Χ3

GNO_3 Rooms - Minus 16 by Ohad Naharin

Tο Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ερμηνεύει τρεις χορογραφίες διαφορετικών δημιουργών, που ανοίγουν διάλογο για τη σύγχρονη γλώσσα του χορού. Ο Κωνσταντίνος Ρήγος και δύο από τα μεγαλύτερα ονόματα του σύγχρονου χορού παγκοσμίως, ο Γίρζι Κίλιαν και ο Οχάντ Ναχαρίν, συμπράττουν για 5 παραστάσεις (18, 20, 21, 22, 25 Μαΐου) στην Αίθουσα "Σταύρος Νιάρχος" του ΚΠΙΣΝ.

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος, διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ, υπογράφει τη χορογραφία και το σκηνικό του νέου έργου με τίτλο "Το ισοκράτημα ενός παιδιού". Πάνω στην ομώνυμη σύνθεση του Γιώργου Κουμεντάκη και με αφετηρία τη βυζαντινή μουσική, δημιουργεί μια χορογραφία σε τρία μέρη, στην οποία μελετά την ανακάλυψη του φυσικού κόσμου και σκιαγραφεί την παιδική ηλικία, με όργανο μια… μαριονέτα.  

GNO_3 Rooms - PETITE MORT by Jiří Kylián


Το "Petite mort" ("Μικρός θάνατος") σε χορογραφία, σκηνικά και φωτισμούς του Γίρζι Κίλιαν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σάλτσμπουργκ με αφορμή τα 200 χρόνια από το θάνατο του Β. Α. Μότσαρτ. Ο σπουδαίος Τσέχος χορογράφος και πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Nederlands Dans Theater (1975-1999) χορογράφησε τα αργά μέρη από τα δημοφιλή κοντσέρτα για πιάνο αρ. 21 και 23 του Αυστριακού συνθέτη. "Αυτή η συνειδητή επιλογή δεν θα πρέπει να θεωρηθεί προκλητική. Είναι ο δικός μου τρόπος να αναγνωρίσω το γεγονός ότι ζω σε έναν κόσμο όπου τίποτα δεν είναι ιερό και στον οποίο η βαρβαρότητα και η αυθαιρεσία πρωταγωνιστούν", έχει δηλώσει για το συγκεκριμένο έργο στο οποίο η επιθετικότητα, η σεξουαλικότητα, η ενέργεια και η σιωπή παίζουν τον κύριο ρόλο.


O Οχάντ Ναχαρίν, καλλιτεχνικός διευθυντής της διάσημης ομάδας χορού Μπατσέβα (1990-2019), υπογράφει τη χορογραφία και τα κοστούμια του έργου "Minus 16", που ακυρώνει τα όρια μεταξύ κοινού και χορευτών με έναν μοναδικό, απρόβλεπτο τρόπο. Ο χορογράφος έχει επινοήσει την κινητική γλώσσα Γκάγκα: μια αντι-τεχνική που αδιαφορεί για το στιλ και ωθεί τους ερμηνευτές να αμφισβητήσουν τα όριά τους. Στο έργο που θα παρουσιάσει στο πλαίσιο του τρίπτυχου, χορογραφεί πάνω σε μουσικές επιρροές που διατρέχουν το μάμπο, την τέκνο και την παραδοσιακή ισραηλινή μουσική.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.