Η Φρίντα Κάλο εμπνέει την παράσταση της ομάδας Μικρός Νότος "Frida 2.0"

Η γνωστή ομάδα δημιουργεί μια παράσταση για ενήλικες που συνδυάζεται με βιωματική δράση, αντλώντας από το θεατρικό κείμενο της Κυριακής Σπανού “Frida’s pornography”.

Frida 2.0

Θέτοντας το τραύμα -σωματικό ή και ψυχικό- στο επίκεντρο της καλλιτεχνικής δημιουργίας, η θεατρική ομάδα Μικρός Νότος εμπνέεται από το θεατρικό κείμενο της Κυριακής Σπανού "Frida’s pornography” και παρουσιάζει την παράσταση "Frida 2.0” από 2 έως 17 Απριλίου στο Arroyo Dance Theatre. Μια παράσταση-γιορτή για το σώμα, τον πόνο, τη χαρά, τη ζωή που φέρνει στο επίκεντρο της θεατρικής σκηνής σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, με αφορμή τη σπουδαία προσωπικότητα της ζωγράφου Φρίντα Κάλο, από την γνωστή ομάδα παιδικού και νεανικού θεάτρου, αυτή τη φορά αποκλειστικά για ενήλικο κοινό και εφήβους από 16 ετών και άνω.
Το "Frida 2.0” ξεκινάει με την τελευταία δημόσια εμφάνιση της Φρίντα Κάλο, 11 ημέρες πριν από το θάνατό της, και τελειώνει με την τελευταία ημέρα της ζωής της. Η ζωγράφος καταδύεται για τελευταία φορά στη ζωή και στο έργο της για να αναμετρηθεί με τις μνήμες της. Όλη η γεμάτη πόνο και δημιουργία ζωή της περνάει μπροστά από τα μάτια της, ενώ η ίδια συνδιαλέγεται με την τραυματική εμπειρία της και την προσπάθειά της να υπερβεί τα εμπόδια που το ίδιο το σώμα τής θέτει.

Frida 2.0
Τάσος Βρεττός©

Πώς το σωματικό τραύμα αποτυπώνεται στον ψυχισμό; Πώς η αναπηρία συνδιαλέγεται με την καλλιτεχνική δημιουργία; Τι είδους μελάνι χρησιμοποιεί κάποιος που είναι αποφασισμένος να αφήσει το αποτύπωμά του στη γη; Αυτά διερωτάται η παράσταση για τη γυναίκα που κατάφερε να μετατρέψει τον πόνο σε πάθος και να το αποτυπώσει πάνω στον καμβά. Έτσι, ενώ ο πόνος είναι βασικό θέμα στη ζωή και στα έργα της, το βλέμμα της παραμένει δυναμικό και εκείνη δυνατή και ανυπότακτη. Σε μία κοινωνία όπου οι γυναίκες θεωρούνται θύματα, η Φρίντα Κάλο αποδεικνύει ότι ο πόνος μπορεί να είναι μέρος της ζωής, χωρίς να μας ορίζει, αφού όπως λέει "μπορούμε να αντέξουμε περισσότερα από όσα νομίζουμε".

Frida 2.0
Τάσος Βρεττός©

Η παράσταση "Frida 2.0” εντάσσεται στο διετές ρεπερτόριο της ομάδας Μικρός Νότος με γενικό τίτλο "Τραύμα”,  βασισμένο σε δύο κείμενα, το "Frida’s pornography" της Κυριακής Σπανού και το "Passport μία αληθινή περιπέτεια" της Ελεονώρας Σουρλάγκα, με κεντρικό άξονα τραύματα γυναικών.

Frida 2.0
Τάσος Βρεττός©

Παράλληλα με την παράσταση, στο φουαγιέ του θεάτρου, θα είναι εγκατεστημένη μία βιωματική δράση, με τίτλο "Στη θέση του άλλου", η οποία μας καλεί να  εξερευνήσουμε διαφορετικές στιγμές της ζωής της ζωγράφου με επίκεντρο τη σωματική αναπηρία. Εστιάζοντας στον τρόπο που η Τέχνη στο σύνολό της λειτουργεί ως πεδίο έκφρασης του Τραύματος, μέσα από τη βιωματική δράση μας, το κοινό καλείται να διερευνήσει ερωτήματα, όπως:  Πού εντοπίζεται και πώς απεικονίζεται το τραύμα; Μέσα από πόσες και διαφορετικές μορφές επανέρχεται;

Frida 2.0
Τάσος Βρεττός©

Την παράσταση σε σύλληψη και καλλιτεχνική επιμέλεια της Χρύσας Διαμαντοπούλου, σκηνοθετεί ο Γιώργος Τζαβάρας, ενώ υπογράφει και την πρωτότυπη μουσική σύνθεση. Η ιδέα και ο σχεδιασμός της βιωματικής δράσης είναι της Φλώρας Σπύρου, σε υλοποίηση της Χρύσας Διαμαντοπούλου. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Νίκος Αξιώτης, Χρύσα Διαμαντοπούλου, Έλσα Λουμπαρδιά και Ιλιάνα Παζαρζή. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Γεωργίας Μπούρδα.

Περισσότερες πληροφορίες

Frida 2.0

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 75 '

Αντλώντας έμπνευση από το έργο της Κυριακής Σπανού «Frida’s pornography» και τις τελευταίες ημέρες της ζωής της Φρίντα Κάλο, η παράσταση μιλά για τα ψυχικά και σωματικά τραύματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.