Πέντε παραστάσεις που θα δούμε μέχρι την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Την Κυριακή 27 Μαρτίου ολοκληρώνονται πέντε θεατρικές παραστάσεις κι εσείς έχετε ακόμα μια ευκαιρία να τις παρακολουθήσετε.

Η παγίδα Μαριλένα Αναστασιάδου©

"Η παγίδα”
Λίγο πριν ανέβει στο θέατρο Αριστοτέλειον της συμπρωτεύουσας, η "Παγίδα” που σκηνοθετεί ο Πέτρος Ζούλιας με πρωταγωνιστές τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Γιώργο Κωνσταντίνου, Έφη Μουρίκη, Μαρία Αντουλινάκη, Κώστα Γιαννακόπουλο και Τάκη Παπαματθαίου παίζεται για λίγο ακόμη στο θέατρο Ζίνα. Στο γεμάτο ανατροπές αστυνομικό έργο του Ρομπέρ Τομά που θεωρείται σταθμός στην ιστορία του είδους, καθώς παίζει με το φαίνεσθαι και το είναι, τις δραματικές αγωνιώδης καταστάσεις αλλά και τις κωμικές με εξαιρετική αριστοτεχνία, μια γυναίκα εξαφανίζεται στις Άλπεις. Όταν εκείνη επιστρέφει, ο άντρας της είναι ο μόνος που δεν την αναγνωρίζει. Ο αστυνομικός επιθεωρητής που αναλαμβάνει την υπόθεση θα κληθεί να διαλευκάνει την υπόθεση. (πρώτη φωτο: Μαριλένα Αναστασιάδου©)

Amalia melancholia η βασίλισσα των φοινίκων
Alex Kat©

"Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων”
Ολοκληρώνεται στη Σκηνή Ωμέγα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά η παράσταση "Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων”, με την Έμιλυ Κολιανδρή στο ρόλο της βασίλισσας Αμαλίας και τη Ρίτα Λυτού. Η Ζωή Χατζηαντωνίου δημιούργησε αυτήν την παράσταση αντλώντας υλικό από τις 887 επιστολές της βασίλισσας του νεοσύστατου ελληνικού κράτους και συζύγου του Όθωνα, προς τον πατέρα της Παύλο Φρειδερίκο Αύγουστο του Ολδεμβούργου και σε μαρτυρίες που βρίσκονται διάσπαρτες στην εκτεταμένη βιβλιογραφία και στα απόρρητα έγγραφα των γιατρών που ασχολήθηκαν με την περίπτωση της. Μέσα από αυτά περιγράφονται οι προσπάθειές της να μείνει έγκυος, ενώ, όπως διαπιστώθηκε μετά το θάνατο της, δεν είχε μήτρα. Η ιστορία της μας αφορά γιατί αποκαλύπτει το ανθρώπινο πρόσωπο μιας βασίλισσας που αδυνατεί να φέρει στον κόσμο διαδόχους δεδομένης και της ιστορικής συγκυρίας, αλλά και το αληθινό πρόσωπο όλων εκείνων που μπορούν να αποθεώσουν ή να καταδικάσουν μια γυναίκα βασισμένοι στην ικανότητά της να τεκνοποιήσει ή όχι. Σίγουρα η ιστορία της μπορεί να λειτουργήσει ως ένα σχόλιο πάνω σε αυτό το ζήτημα που ακόμη παρατηρείται στην ελληνική κοινωνία.

Ο απρόσκλητος επισκέπτης
Γιώργος Κρίκος©

"Ο απρόσκλητος επισκέπτης”
Η τρίτη συνολικά επιτυχημένη σεζόν της παράστασης "Ο απρόσκλητος επισκέπτης" της Άγκαθα Κρίστι που σκηνοθετεί ο Γιώργος Φρατζεσκάκης, σε μετάφραση Αντώνη Γαλέου, στο θέατρο Eliart μετρά αντίστροφα. Με φόντο την πυκνή ομίχλη της Νότιας Ουαλίας, ο Μάικλ Σταρκβέντερ χάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και πέφτει σ’ ένα χαντάκι σε ένα ερημικό τοπίο. Αναζητώντας βοήθεια, εντοπίζει μια απομονωμένη έπαυλη, στην πόρτα της οποίας βρίσκει προς έκπληξη του έναν νεκρό άντρα και τη φερόμενη ως δολοφόνο σύζυγό του. Σε αυτό το γεμάτο σασπένς αστυνομικό μυστήριο που όλα μοιάζουν πιθανά, πρωταγωνιστούν οι Οδυσσέας Σταμούλης, Σοφία Μανωλάκου, Γιώργος Φρατζεσκάκης, Αννέτα Παπαθανασίου, Σαράντος Γεωγλερής, Ελένη Βουτυρά, Κώστας Ζέκος, Στάθης Λαγκάδας.

 

Μήδεια
Δώρα Τσίπρα©

"Μήδεια”
Την τραγωδία του Ευριπίδη παρουσιάζει η Κάτια Γέρου σε μια παράσταση κλειστού χώρου για πέντε μόνο ηθοποιούς στο θέατρο Άνεσις. Σε νέα μετάφραση, που υπογράφουν η σκηνοθέτιδα, ο σκηνοθέτης Αντώνης Morgan Κωνσταντουδάκης και ο ηθοποιός Νίκος Νίκας, η παράσταση εστιάζει στο ζήτημα του μίσους που γεννά στην ηρωίδα ο προδομένος έρωτας της "Μήδειας”, αναζητώντας το μηχανισμό που πυροδοτεί την έκρηξη των δυνάμεων του θανάτου, με αφορμή μία από τις πρώτες φράσεις του έργου: "Τώρα κυβερνά το μίσος και η αγάπη αρρώστησε", μία φράση -όπως σημειώνει η Κάτια Γέρου- "τόσο αναγνωρίσιμη σε μας, γιατί οι καιροί είναι ταραγμένοι και στις μέρες μας". Σε αυτή την αφαιρετική εκδοχή για πέντε ηθοποιούς, τους ρόλους ερμηνεύουν οι Κάτια Γέρου, Νίκος Νίκας, Αλέξανδρος Σωτηρίου, Λίνα Φούντογλου και Ιωάννα Μπιτούνη.

Το Ηρεμιστικό
Χρήστος Συμεωνίδης©

"Το ηρεμιστικό”
Στο θέατρο Φούρνος η Άσπα Τομπούλη σκηνοθετεί το "Ηρεμιστικό”, μία από τις ωραιότερες ιστορίες του Σάμουελ Μπέκετ πάνω στην επιμονή του ανθρώπου να υπάρξει και να ζήσει παρά τις αποτυχίες, τις ματαιώσεις και τη φθορά. Η Δέσποινα Σαραφείδου και ο Σπύρος Βάρελης δίνουν φωνή στην ιστορία που επινοεί ο ίδιος ο αφηγητής, ο μοναχικός άνθρωπος του Μπέκετ, στην περιπλάνησή του σε μια άγνωστη πόλη, μέσα στη νύχτα. Επίκαιρο όσο ποτέ άλλοτε, το έργο μιλά για την ευθραυστότητα του ανθρώπινου σώματος και της ψυχής, για την αδυναμία της ανθρώπινης επαφής αλλά και την βαθιά ανάγκη της, καταστάσεις που βιώνουμε όλοι μέσα στην καταιγίδα της πανδημίας.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο απρόσκλητος επισκέπτης

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Το κλασικό αστυνομικό έργο του 1957, με διαρκείς ανατροπές και ατμόσφαιρα φιλμ νουάρ, οδηγείται στην αποκάλυψη του δολοφόνου ενός άντρα.

Η παγίδα

  • Θρίλερ
  • Διάρκεια: 105 '

Μια γυναίκα χάνεται στις Άλπεις, όταν όμως επιστρέφει, ο άντρας της είναι ο μόνος που δεν την αναγνωρίζει, στη διάσημη ανατομία ενός ψυχολογικού εγκλήματος.

Μήδεια

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Το μίσος που γεννά στην ηρωίδα ο προδομένος έρωτας αποτελεί τον πυρήνα της παράστασης, η οποία αναζητά το μηχανισμό που πυροδοτεί την έκρηξη των δυνάμεων του θανάτου.

Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Αν ήταν φυτό, θα της έδιναν το όνομα Amalia melancholia. Η ίδια ευχήθηκε να της δώσει η ιστορία τον τίτλο της βασίλισσας των φοινίκων. Μια παράσταση για τη βασίλισσα Αμαλία, τη γυναίκα που στιγματίστηκε για την ατεκνία της αλλά χάρισε στην Αθήνα τον Εθνικό Κήπο. Η σκηνοθέτρια αντλεί υλικό από τις επιστολές της προς τον πατέρα της, από διάσπαρτες ιστορικές μαρτυρίες και από τα απόρρητα έγγραφα των γιατρών. Η Αμαλία της είναι μια γυναίκα μεταξύ μυθοπλασίας και ιστορίας, μεταξύ στειρότητας και γονιμότητας, μεταξύ μουσειακού εκθέματος και ζώου υπό παρακολούθηση με σκοπό την αναπαραγωγή. Είναι ένα σώμα σε κατάσταση δημιουργικής μελαγχολίας που βρίσκει τη δική του γραμμή φυγής προς μια άλλη διάσταση πέραν των κοινωνικών επιταγών. Εκεί, στο αληθινό της βασίλειο, η Αμαλία εκπληρώνει την αποστολή της και διαιωνίζει το είδος της, γίνεται Κήπος.

Το ηρεμιστικό

  • Δραματοποιημένο Διήγημα
  • Διάρκεια: 65 '

Ένα από τα τέσσερα διηγήματα του συγγραφέα, γραμμένο το 1946, ισορροπεί μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας καθώς αφηγείται τις νυχτερινές περιπλανήσεις ενός ανθρώπου σε μια άγνωστη πόλη.

Φούρνος

Μαυρομιχάλη 168

Άνεσις

Λεωφ. Κηφισίας 14

Ζίνα

Λεωφ. Αλεξάνδρας 74

Eliart

Κωνσταντινουπόλεως 127

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber