Πέγκυ Σταθακοπούλου: "Το κείμενο του Άκη Δήμου διαπερνά την γυναίκα του 1616 αλλά και του σήμερα με αφοπλιστική ειλικρίνεια"

Στη συνέντευξη που έδωσε στο “α” η γνωστή ηθοποιός μιλά για την παράσταση “Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα”, όπου μεταμορφώνεται στην αινιγματική σύζυγο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, Αν Χάθαγουεϊ, σε σκηνοθεσία του Νίκου Καμτσή στο θέατρο Τόπος Αλλού.

Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα

Με αφορμή την παράσταση "Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα” σε κείμενο του Άκη Δήμου και σκηνοθεσία του Νίκου Καμτσή, η έμπειρη ηθοποιός Πέγκυ Σταθακοπούλου έδωσε συνέντευξη στο "α” για να μιλήσει για το ρόλο της Αν Χάθαγουεϊ, της αινιγματικής συζύγου του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, που υποδύεται στη σκηνή του θεάτρου Τόπος Αλλού. Ένας μονόλογος που περισσότερο από οτιδήποτε άλλο είναι η εξομολόγηση μιας γυναίκας που έζησε πίσω από τη σκιά ενός άνδρα, σε ένα μυθοπλαστικό έργο που κατορθώνει να αγγίξει τον γυναικείο ψυχισμό διαχρονικά.
 

Τι σας γοήτευσε στην προσωπικότητα της Άν Χάθαγουεϊ; Πόσο κοντά βρίσκεται το έργο του Άκη Δήμου σε όσα είναι γνωστά για την πραγματική ζωή αυτής της γυναίκας;
Υπάρχει κάτι πλούσιο, αισθησιακό και απόκρυφο στον τρόπο που διάλεξε να ζήσει αυτή η γυναίκα. Κονταροχτυπιέται με το μεγαλείο και την απόγνωσή της την ίδια στιγμή. Ξοδεύτηκε στην σκιά ενός άντρα που αγάπησε με πάθος κι όμως δεν απειλείται στιγμή από το μέγεθός του. Αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους λόγους που σε γοητεύει μια τέτοια γυναίκα. Για μένα το κείμενο του Άκη Δήμου είναι ποιητικό, ανατρεπτικό οποιουδήποτε κλισέ, ερμητικά προσωπικό για κάθε γυναίκα που θα το αγγίξει είτε ως ερμηνεύτρια, είτε ως θεατής. Με μαγεύει βαθιά και πιστεύω πως διαπερνά την γυναίκα του 1616 αλλά και του σήμερα με αφοπλιστική ειλικρίνεια, απλότητα και τόλμη. Ναι πιστεύω ότι κάπως έτσι μονολογούσε η πραγματική Άν μέσα στο μισοσκόταδο της ζωής της.

Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα

Πώς προσεγγίσατε την αινιγματική αυτή προσωπικότητα; Ήταν πρόκληση για εσάς ο μονόλογος;
Ένας μονόλογος είναι και εξελίσσεται σε μια αναμέτρηση σε πολλά επίπεδα για έναν ηθοποιό. Κυρίως ανακάλυψα πως αυτό που χρειαζόμουν ήταν να ξεχάσω πως απευθύνομαι σε ένα κοινό. Προτίμησα να ξεκινήσω μουρμουρίζοντας κάθε λέξη της, αφού αυτό κάνουμε όταν περνάμε σε εκείνη την ιδιότυπη κατάσταση, που ο μόνος που απέμεινε να μιλήσουμε είναι μόνο ο εαυτός μας. Κι ύστερα αν τα καταφέρεις να μείνεις πραγματικά μόνος ενώπιον του εαυτού σου, η αλήθεια έρχεται και σε συναντάει…


 

"Αισθάνομαι ότι όποτε δεν προείχε η αγωνία της καριέρας και της επώδυνης -μερικές φορές- έκθεσης αλλά ακολουθούσα την αληθινή ζωή, γινόμουν καλύτερος άνθρωπος, πιο ελεύθερος άρα πιο διαθέσιμος και για την Τέχνη μου”.


 

Θα μπορούσαν να πάρουν διαχρονικές διαστάσεις όλα αυτά που εκφράζει η Άν Χάθαγουεϊ στον σύζυγό της;
Νομίζω ότι αυτό το κείμενο σήμερα περισσότερο από ποτέ αγγίζει κάθε γυναίκα με κάτι επείγον που είναι η ανάγκη μας να ζήσουμε και μάλιστα απόλυτα και δυνατά. Είμαστε ανίκητες μέσα από τους αγώνες μας, τις απώλειες και την αθόρυβη -πολλές φορές- ζωή μας.

Πώς είναι να αναμετράται κανείς με το ιδανικό των ηρώων του Σαίξπηρ;
Για την Αν Χάθαγουεϊ ήταν φορές φορές εφιαλτικό, χολερικό αλλά και μαγικό, ανυπέρβλητο ή ακατανόητο. Φαντάζομαι πόσο μόνη και αποκλεισμένη από τον μαγικό κόσμο των προσώπων και των χαρακτήρων του Σαίξπηρ μπορεί να ένιωθε και πόσο ανήμπορη να αναμετρηθεί με τις υπέρλαμπρες ηρωίδες του που πάντα την κυνηγούσαν σαν φαντάσματα.

Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα

Μοιάζει να είστε ιδιαιτέρως επιλεκτική όσον αφορά τις παραστάσεις που συμμετέχετε. Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που σας χαρακτηρίζουν;
Ιδιαίτερα τώρα πια, καθώς τα χρόνια περνούν, αναζητώ πιο πολύ από ποτέ την αληθινή συγκίνηση, τις αδιάλλακτες περιοχές του συναισθήματός μου, τις καινούργιες συνεργασίες και την υπέρβαση των φόβων μου που πληθαίνουν κάποτε. Δεν είμαι σίγουρη αν είναι Επιλογή ή Μονόδρομος.

Πιστεύετε ότι το #Metoo μπορεί να αλλάξει ουσιαστικά την αντιμετώπιση της γυναίκας στην κοινωνία;
Ο χρόνος και η διαχείριση της αλήθειας, θα καταδείξει την πραγματική αποτελεσματικότητα της δύναμης μαζικών κινημάτων. Πιστεύω ότι σε ό, τι αφορά την οπτική της κοινωνίας για τη θέση της γυναίκας, ο δρόμος είναι μακρύς, δύσβατος -όπως ήταν πάντα άλλωστε- και σε μεγάλο βαθμό εν τέλει προσωπικός και αδιάλλακτος.

Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα

Κοιτώντας τη μέχρι τώρα πορεία σας, ποιες στιγμές πιστεύετε ότι σας καθόρισαν περισσότερο;
Νομίζω ότι δύσκολα θα μπορούσα να κάνω μια τόσο εφ’ όλης της ύλης εκτίμηση. Αισθάνομαι ότι όποτε δεν προείχε η αγωνία της καριέρας και της επώδυνης -μερικές φορές- έκθεσης αλλά ακολουθούσα την αληθινή ζωή, γινόμουν καλύτερος άνθρωπος, πιο ελεύθερος άρα πιο διαθέσιμος και για την Τέχνη μου.

Υπάρχουν άλλες δουλειές στα σκαριά;
Συζητώ για τον επόμενο θεατρικό χειμώνα ενδιαφέρουσες ιδέες -κι εδώ οφείλω να ευχαριστήσω τον Νίκο Καμτσή για την υπέροχη συνεργασία μας φέτος αλλά και για όσες ακολουθούν- και ετοιμάζομαι να συμμετάσχω σε δύο τηλεοπτικές σειρές. Για τη μία από αυτές, το "Φλόγα και Άνεμος", τα γυρίσματα θα ξεκινήσουν μετά το Πάσχα και το περιμένω με μεγάλη χαρά.

Περισσότερες πληροφορίες

Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Στις 24 Απριλίου 1616, τη νύχτα πριν από το θάνατο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, η σύζυγός του ξαγρυπνά στο πλευρό του, ξετυλίγοντας όλες τις πτυχές της σχέσης τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.