"Αιώνια ανοσία" είναι η νέα παράσταση των PatariProject

Αιώνια ανοσία

Η ομάδα PatariProject ξέρει πολύ καλά πώς να δημιουργεί μια παράσταση από το τίποτα, μέσα από αυτοσχεδιαστικά παιχνίδια με καλοκουρδισμένα εργαλεία τη φωνή, το σώμα, το ρυθμό και τη φαντασία. Η νέα της παραγωγή θα κάνει πρεμιέρα 25/3 στο Skrow και είναι έμπνευση από το διήγημα του Έντγκαρ Άλαν Πόε "Η Μάσκα του Κόκκινου Θανάτου", ένα σατυρικό διήγημα που γράφτηκε το 1842, για τον φόβο της πανώλης. Σήμερα, στον 21ο αιώνα η επιδημία του κορονοϊού αναδεικνύει μια σειρά από ομοιότητες με την εποχή του Πόε, αλλά και άλλων εποχών παρά την εξέλιξη της επιστήμης και τις προφανείς διαφορές σε δυνατότητες και τεχνικά μέσα, η γενική αρχή είναι σχεδόν ταυτόσημη, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τον περιορισμό της εξάπλωσης.

Αιώνια Ανοσία


Στην παράσταση "Αιώνια ανοσία" η φαντασία του Πόε συναντά τις εμπειρίες των μελών της ομάδας από την σύγχρονη πραγματικότητα των lockdown, των απανωτών κακών παγκόσμιων εξελίξεων, ενώ στην εξίσωση μπαίνει και η social media καθημερινότητα.  Λέει η ομάδα: "Το φάρμακο που κάνει πέρα το Κακό πού το βρίσκει κανείς; Το γιατρικό που εξαφανίζει τον φόβο, τον πόνο, την πλήξη, την θλίψη υπάρχει; Όταν έξω κάνει συνέχεια ζόφο μήπως είναι καλύτερα να ταμπουρωθούμε εντός και να  στήσουμε καινούριες πραγματικότητες, με φρέσκες φάτσες, νέες γλώσσες, άλλες αντοχές και εξελιγμένες συμπεριφορές; Μήπως είναι η ώρα όταν το Κακό Χτικιό ανασαίνει στον σβέρκο μας, να σκαρώσουμε για πανοπλία καινούριο εαυτό, μπας και το ξεγελάσουμε και μας προσπεράσει;

Όπως κάθε οθόνη μας είναι γεμάτη από κάθε λογής πληροφορία άχρηστη ή μη, έτσι κι εμείς προσπαθούμε να "φορμάρουμε" στο πατάρι μας την κακοφωνία, το βουητό της εποχής μας, μέσα από χαρακτήρες, σχήματα, κινησιολογία και εκφράσεις του σωματικού θεάτρου που υπηρετούμε για 10 και βάλε χρόνια. Φέρνουμε το έξω μέσα (πάνω στο πατάρι δηλαδή), στήνουμε χορό στον διασκεδαστικό φρενήρη ρυθμό της πλατφόρμας, και που και που ρίχνουμε και μία κλεφτή ματιά τριγύρω.. Αναρωτιόμαστε… ποιο είναι το πρόσωπο του κακού; Θα το γνωρίσω; Όπως είμαι τώρα θα το αντέξω ή θα με αρρωστήσει… κι εγώ ποιος είμαι τελικά;". Την παράσταση σκηνοθετεί ο Θεοδόσης Κώνστας με τη συνεργασία της Εριφύλης Στεφανίδου. Παίζουν οι Γιάννης Γιαννούλης, Θεοδόσης Κώνστας, Ειρήνη Μακρή. Η μουσική είναι των Αποστόλη Ψυχράμη και Γιάννη Τζιάλλα, οι μάσκες και τα κοστούμια της Βίκυς Ρουμπέκα.

Περισσότερες πληροφορίες

Αιώνια ανοσία

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Από το διήγημα του Έντγκαρ Άλαν Πόε «Η μάσκα του κόκκινου θανάτου», που μιλά για κατ’ οίκον περιορισμό λόγω λοιμού, εμπνέεται η ομάδα, δημιουργώντας μια σύγχρονη εκδοχή του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.