Ο Αλσέστ δεν αντέχει την υποκρισία και την κολακεία. Νιώθει ασφυκτικά απέναντι στην πραγματικότητα της εποχής του, την κοινωνική και πνευματική υποκρισία ενός κόσμου, που έχει αναγάγει τον ανταγωνισμό σε κανόνα κοινωνικής ευπρέπειας. Αυτός είναι ο μολιερικός "Μισάνθρωπος"! Η καυστική, μελαγχολική, διαχρονική και με φιλοσοφικό υπόβαθρο κωμωδία του Μολιέρου "Ο μισάνθρωπος" ανεβαίνει στις 26/3 στο Σφενδόνη, σε σκηνοθεσία της Άντζελας Μπρούσκου σχεδόν 30 χρόνια μετά από την ιστορική παράσταση του Θεάτρου Δωματίου στην κατάληψη του κτιρίου καλλιτεχνών της 3ης Σεπτεμβρίου. Πάντα προσεκτική στην επιλογή των συνεργατών της η Μπρούσκου επέλεξε τον σκηνοθέτη και ηθοποιό Θάνο Παπακωνσταντίνου για τον ρόλο του Αλσέτ και για τους υπόλοιπους ρόλους τους Κωνσταντίνο Γεωργαλή, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Παρθενόπη Μπουζούρη, Μιχάλη Πανάδης, Πηνελόπη Τσιλίκα, Χάρη Χαράλαμπο Καζέπη, Θάνο Χατζόπουλο, Γιλμάζ Χουσμέν.
Κάθε κοινωνία χρειάζεται ανθρώπινες συνειδήσεις που αντιδρούν σε κάθε υποκρισία, απαξίωση εννοιών, αξιών και ψέμα. "Η Μολιερική αυλή φαντάζει πιο σύγχρονη από ποτέ: Tα αισθήματα εξαργυρώνονται με οικονομικά οφέλη, η αλήθεια είναι επίπλαστη και η χλιδή μιας πλαστής πραγματικότητας οφείλει να είναι Υπέροχη" διαβάζουμε στο σημείωμα της παράστασης. "Σήμερα, στην εποχή των social media, οι άνθρωποι δημιουργούν μια ιδεατή δημόσια εικόνα και ο εικονικός κύκλος των διαδικτυακών "φίλων" γίνεται συνώνυμο της επιτυχίας,τo συναίσθημα εξαργυρώνεται με likes, στον φαύλο κύκλο κοσμικών συναναστροφών η εικόνα υπερτερεί οποιουδήποτε περιεχομένου. Η κλειδαρότρυπα ανοίγει και η ανθρώπινη έκθεση δεν έχει τέλος: Live έρωτες, διασκέδαση, ταξίδια, φαγητό, δικαστήρια, ανθρώπινες Τραγωδίες".
Η μετάφραση του έργου είναι του Δημήτρη Δημητριάδη. Η σκηνοθεσία, ο σκηνικός χώρος, τα κοστούμια και τα video είναι της Άντζελας Μπρούσκου. Τον σχεδιασμό φωτισμών έκανε ο Νίκος Βλασσόπουλος, την κατασκευή σκηνικού ο Κομνηνός Κουσιέρας και το μακιγιάζ είναι του Παναγιώτη Καρακάση.
Περισσότερες πληροφορίες
Μισάνθρωπος
Ο κεντρικός ήρωας Αλσέστ ασφυκτιά μέσα στην κοινωνική υποκρισία της εποχής του και επιλέγει την αποχή από την αγέλη στη διαχρονική κωμωδία του Μολιέρου.