Λέει ο Πίτερ Μπρουκ: "ένας άνθρωπος διασχίζει έναν άδειο χώρο, ενώ ένας άλλος τον παρακολουθεί. Αυτά είναι όλα όσα χρειάζονται για να υπάρξει θέατρο". Τέτοιες –διαφορετικές μεταξύ τους– περιπτώσεις, όπου ένας μοναχικός ηθοποιός διασχίζει μια σχεδόν άδεια σκηνή μονολογώντας περιμένουμε να δούμε στο φεστιβάλ μονολόγων "Ο Γιος μου" που επιστρέφει στο Vault. Ο τίτλος του φεστιβάλ δεν είναι τυχαίος. Βασίζεται στην πολύ ωραία ιδέα του Δημήτρη Καρατζιά, σκηνοθέτη και καλλιτεχνικού διευθυντή του θεάτρου Vault, να γραφτούν έργα στα οποία μάνες μιλούν για τους γιους τους, τους οποίους εμείς γνωρίσαμε ως άντρες σπουδαίους και διακεκριμένους που έλαμψαν με την προσωπικότητα, το έργο, την ευφυία, το ταλέντο, την τέχνη ή την επιστήμη τους.
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ έχουν ήδη ανέβει μονόλογοι για τον Μάντζαρο, το Συγγρό, το Σολωμό, τον Μέγα Αλέξανδρο, τον Μακρυγιάννη, τον Ψυχάρη…Ήρθε η στιγμή το project να συνεχιστεί από 18 Μαρτίου και είναι αφιερωμένο στη μνήμη της αγαπημένης μας ηθοποιού και συγγραφέως Χρύσας Σπηλιώτη, η οποία έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι της Ανατολικής Αττικής. Μέσα από τις αφηγήσεις των μανάδων θίγονται διαχρονικά θέματα όπως είναι η θέση της γυναίκας, ο φανατισμός, η φτώχεια, η κοινωνική κατακραυγή, ο διχασμός κ.ά.
Για τις ανάγκες του φεστιβάλ ανατέθηκε σε θεατρικούς συγγραφείς, σκηνοθέτες και ηθοποιούς να ξεδιπλώσουν την προσωπικότητα σπουδαίων ανδρών, του Κώστα Ταχτσή, του Καβάφη και του Καραϊσκάκη. Η Κική Μαυρίδου έγραψε το έργο "Η Μάνα Αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή" (βασισμένη στην ζωή της μητέρας του Κώστα Ταχτσή) κι εμείς θα το δούμε από 18/3 σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Λάσκαρη και μουσικές του Μάνου Αντωνιάδη με πρωταγωνίστρια τη Ράνια Σχίζα. Ο Κοραής Δαμάτης έγραψε και σκηνοθετεί το έργο "Χαρίκλεια Καβάφη" (βασισμένο στην ζωή της μητέρας του Κωνσταντίνου Καβάφη) με πρωταγωνίστρια την Ασπασία Κράλλη. Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 26/3, όπως επίσης και το έργο "Καραϊσκάκενα, Ο θρύλος" (βασισμένο στην ζωή της μητέρας του Γεωργίου Καραϊσκάκη). Η Σοφία Καψούρου έγραψε το κείμενο και πρωταγωνιστεί. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Δημήτρης Καρατζιάς και τη μουσική ο Μάνος Αντωνιάδης.
Περισσότερες πληροφορίες
Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή
Το έργο της Κικής Μαυρίδου, ορμώμενο από το φεστιβάλ μονολόγων «Ο γιος μου…», δίνει φωνή στη μητέρα του σπουδαίου λογοτέχνη της μεταπολεμικής γενιάς, Κώστα Ταχτσή, μέσα από την αξιομνημόνευτη ερμηνεία της Ράνιας Σχίζα για την οποία βραβεύτηκε. Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή υπήρξε μια ανυπότακτη γυναίκα, που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε η ίδια πιο σκληρή από αυτήν. Η «Μάνα αυτουνού», προσφώνηση απαξιωτική, ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα, αποτελεί ένα από τα λιγότερα φωτισμένα πρόσωπα στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Το έργο πέρα από μια καταγραφή είναι κι ένα ξεμασκάρεμα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Κι αν το «Τρίτο Στεφάνι», το σημαντικότερο έργο του συγγραφέα ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του, ταυτίζεται με όλα την ελληνίδα μάνα και γυναίκα και τα κρυμμένα μυστικά που κρατά καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής της.