Θεατρικός μαραθώνιος στα Ερτζιανά για την Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου

Στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας θα ακούσουμε την Κυριακή 13 Φεβρουαρίου, το ατμοσφαιρικό έργο «Κάτω από το Γαλατοδάσος» του Ντίλαν Τόμας, σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου με τις φωνές 40 ηθοποιών μεταξύ άλλων ο Δημήτρης Καταλειφός.

Κάτω από το Γαλατοδάσος

Την Κυριακή 13 Φεβρουαρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου, θα ακούσουμε από το Τρίτο Πρόγραμμα, στο πλαίσιο του Θεατρικού Μαραθωνίου της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, το έργο "Κάτω από το Γαλατοδάσος" του Ντίλαν Τόμας, σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου.

Σαράντα ηθοποιοί μεταξύ άλλων ο Δημήτρης Καταλειφός χαρίζουν τις φωνές τους στο ατμοσφαιρικό έργο, προορισμένο από γραφής του για το ραδιόφωνο με ιδιαίτερη κινηματογραφική αισθητική. Αφηγείται όσα συμβαίνουν κατά τη διάρκεια μιας μέρας στο χωριό Χλαρέγκιμπ, μέσα από μικρές αυτοτελείς ιστορίες των αλλόκοτων κατοίκων της. Η πόλη κοιμάται, ξυπνάει, απολαμβάνει την πολυάσχολη ζωή της, τεμπελιάζει, πίνει, ερωτεύεται, ονειρεύεται, επιθυμεί, μέχρι να συναντηθεί πάλι με το σκοτάδι και να κοιμηθεί. Οι άνθρωποι της μικρής πόλης μπορεί να φαίνονται εκκεντρικοί, όχι φυσιολογικοί, χωρίς αρχές και τελικά τρελοί. Ο συγγραφέας τους αγκαλιάζει, τους αποδέχεται και μας δείχνει πώς το απλό φαντάζει παράξενο και το παράξενο απλό. 

Η σπουδαία ποιήτρια Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ (που έφυγε από την ζωή πριν από δύο χρόνια), ανέλαβε την μετάφραση και την απόδοση αυτού του τόσο πολύπλοκου, σε παρηχήσεις και νοήματα έργου. Μας χάρισε, έτσι, ένα κείμενο γεμάτο πυκνές ποιητικές εικόνες επιτρέποντας στους δημιουργούς να φανταστούν ελεύθερα τα ηχητικά τοπία που θα το συνθέσουν, καθιστώντας το ιδανικό για ακρόαση.

Κάτω από το Γαλατοδάσος

Η σκηνοθέτιδα Ελένη Ευθυμίου αντιλαμβάνεται το "Κάτω από το Γαλατοδάσος" ως ένα παραμύθι αναπόλησης μιας απλούστερης ζωής. Όπως σημειώνει: "Επιλέξαμε το έργο του Ντίλαν Τόμας τον καιρό της καραντίνας, όποτε και μας αποκαλύφθηκε στην πρόθεσή του πολυδιάστατα επίκαιρο. Η άγρια χαρά, το χιούμορ, το αλλόκοτο, το διαφορετικό, το παράξενο, το αποκρουστικό, το απολαυστικό είναι τα συστατικά υλικά του κόσμου του. Οι "τρελοί” κάτοικοι του χωριού Χλαρέγκιμπ δεν είναι πολύ μακριά από όλους εμάς, τους σημερινούς ανθρώπους που, σε μία εποχή σκοτεινή, σαν εξόριστοι από τον κόσμο, βρεθήκαμε πρόσφατα κλεισμένοι μέσα στην μικροκοινωνία του σπιτιού μας.
Ο Ντίλαν έχει δηλώσει για το έργο ότι το έγραψε ως απάντηση στους βομβαρδισμούς στη Χιροσίμα και στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης στη Βρετανία, ως ένα τρόπο επιτακτικής διαβεβαίωσης της ομορφιάς του κόσμου.
Σήμερα, έχοντας αφομοιώσει ένα νέο φόβο, αυτόν της απειλής μιας πανδημίας και των συνεπειών της σε όλους τους τομείς, εγκλωβισμένοι και εγκλωβισμένες στις εξορίες μας, εκτελώντας όλες τις λειτουργίες της καθημερινότητας μέσα από τις δύο διαστάσεις, συρρικνωμένοι πίσω από τις οθόνες μας, έχουμε επιτακτική ανάγκη από ένα Γαλατόδασος να μας θυμίσει την ομορφιά, την τρυφερότητα, την αγάπη και την ανθρωπιά που ζει ακόμα μέσα στο σπίτι μας αλλά και στα σπίτια ολόκληρης της πόλης μας…
Το Γαλατόδασος μέσα από τους ήχους του και τις φανταστικές του εικόνες, μας αφήνει ελεύθερους να περιπλανηθούμε σε μια ανάγλυφη πραγματικότητα. Έτσι ώστε να τολμήσουμε να ονειρευτούμε ξανά έναν καινούριο "τόπο εξορίας”. Έναν τόπο απρόβλεπτο, ξεκαρδιστικό κι ονειρικό, που να μας θυμίζει την ζωή των παιδικών μας ονείρων όπου όλα επιτρέπονται και στο τέλος όλα θα είναι εντάξει”.

Ερμηνεύουν οι Δημήτρης Καταλειφός, Ελένη Δημοπούλου, Ομάδα Εν Δυνάμει, Χρυσιάννα Καραμέρη, Μυρτώ Γκόνη, Καλλιόπη Παναγιωτίδου, Ελένη Ευθυμίου, Γιώτα Κουιντζόγλου, Θεανώ Κόντα, Μαρία Δαχλύθρα, Χάρις Σερδάρη, Μαργαρίτα Καϊναδά, Χρήστος Κοντογεώργης, Άρης Λάσκος, Γιάννης Παναγόπουλος, Βασίλης Πέτρου, Βαγγέλης Κοσμίδης, Νίκος Κυπαρίσσης, Θάνος Νανάσης, Ηλίας Κουγιουμτζής, Γιώργος Ζήσης Μπιλιώνης, Θωμάς Βασιλειάδης, Λωξάνδρα Λούκας, Θεανώ Παπαβασιλείου.

Συμμετέχουν οι μουσικοί Σπύρος Τζέκος (κλαρινέτο, μπάσο κλαρινέτο), Ιάσων Μαρμαράς (τσέμπαλο, εκκλησιαστικό όργανο) και Γιώργος Μπουκαούρης (κρουστά) σε πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Λευτέρη Βενιάδη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).