Οι νέες παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα (3/2-9/2)

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 3 έως 9 Φεβρουαρίου και ξεχωρίζουν.

Αμαντέους

"Αμαντέους"

Ένας από τους πιο επιτυχημένους Βρετανούς συγγραφείς, ο Πίτερ Σάφερ, εμπνεύστηκε το "Αμαντέους" από το "Μότσαρτ και Σαλιέρι" του Α. Πούσκιν και τη φήμη του 19ου αι. σύμφωνα με την οποία ο σπουδαίος συνθέτης δολοφονήθηκε, λόγω φθόνου, από τον αντίζηλό του, Αντόνιο Σαλιέρι. Το έργο παρουσιάστηκε με τεράστια επιτυχία το 1979 στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας και το 1984 κυκλοφόρησε η ομώνυμη ταινία των 8 Όσκαρ. Εμείς θα το δούμε στην πολυαναμενόμενη παράσταση που σκηνοθετεί ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος με ένα επιτελείο ταλαντούχων ηθοποιών: Νίκος Ψαρράς (Σαλιέρι), Γιάννης Νιάρρος (Μότσαρτ), Μαίρη Μηνά (Κωνστάνς), Γιάννης Κότσιφας (Αυτοκράτορας), κ.ά., δίνοντας ζωή σε ένα έργο μεγάλων δραματικών συγκρούσεων. Κομβικό μέρος του είναι οι μελωδίες του Β. Α. Μότσαρτ, καθώς και άλλων συνθετών της ίδιας περιόδου, τις οποίες θα ερμηνεύσει σε πρωτότυπες μεταγραφές ένα κουιντέτο εγχόρδων σε ενορχήστρωση και μουσική επιμέλεια του Δημήτρη Σιάμπου. (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από 5/2)

Ηρακλείδαι
Νίκος Βαρδακαστάνης

"Ηρακλείδαι"

Τραγωδία κλειστού χώρου ετοιμάζουν ο Κώστας Παπακωνσταντίνου και η Άρτεμις Γρύμπλα, στην πρώτη τους σκηνοθετική συνεργασία, ανεβάζοντας μία από τις πλέον πολιτικές τραγωδίες του Ευριπίδη, που παρουσιάζεται σπάνια. Επιλέγοντας ένα έργο όπου η Δημοκρατία εμφανίζεται ευάλωτη και γεμάτη αντιφάσεις, οι δύο δημιουργοί επιχειρούν να καταθέσουν μια παράσταση σύγχρονου προβληματισμού, με όχημα τον διαχρονικό λόγο του τραγικού ποιητή. Ο Κώστας Παπακωνσταντίνου με την ομάδα Ξανθίας συνηθίζει να εστιάζει σε ελληνικά έργα, αλλά αυτή είναι η πρώτη του ενασχόληση με το αρχαίο δράμα. Οι "Ηρακλείδες" αφηγούνται την άφιξη των απογόνων του Ηρακλή στην Αθήνα, όπου τους παρέχεται άσυλο, καθώς καταδιώκονται από τον βασιλιά του Άργους Ευρυσθέα, και παρουσιάστηκαν στις αρχές του Πελοποννησιακού Πολέμου, σε μια προσπάθεια να τονωθούν το ηθικό και ο πατριωτισμός των Αθηναίων. Στην παράσταση, που θα χρησιμοποιήσει τη μετάφραση του ποιητή Κώστα Βάρναλη, τους ρόλους ερμηνεύουν οι Ελισσαίος Βλάχος, Μυρτώ Γκόνη, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός, Κώστας Παπακωνσταντίνου και Έλενα Σταύρου. (Olvio, από 5/2)

Η αλήθεια είναι
Κωνσταντίνος Σκουρλέτης©

"Η αλήθεια είναι"

Ο Δημήτρης Δημητριάδης, συγγραφέας χαρακτηριστικού ύφους και ιδιαίτερων έργων, όπως το εμβληματικό "Πεθαίνω σαν χώρα", έχει υπερβεί τα όρια της ελληνικότητας και έχει δώσει φωνή στην αντικομφορμιστική αυτοκριτική της Ελλάδας. Φέτος επιστρέφει ύστερα από καιρό με νέο έργο, που φέρει τον παράδοξο τίτλο "Η αλήθεια είναι - δεν περιμέναμε να έχει τόσο αίμα μέσα του". Την πανελλήνια πρεμιέρα του ανέλαβε η ενδιαφέρουσα καλλιτεχνική ομάδα bijoux de kant που έχει υπογράψει παραστάσεις ξεχωριστής σκηνικής σφραγίδας με έντονο εικαστικό και λυρικό χαρακτήρα. Εδώ, με επικεφαλής τον Γιάννη Σκουρλέτη που υπογράφει τη σκηνοθεσία, θα επιχειρήσουν μια κατάβαση σε μια σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης ύπαρξης, βάζοντας στο επίκεντρο το ανθρώπινο σώμα, τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα, το τραύμα και την εξοικείωση με τη βία. Στην ακατάλληλη για θεατές κάτω των 15 ετών παράσταση πρωταγωνιστούν η Μαρία Παρασύρη, ο Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης και ο Δημήτρης Παγώνης. (Faust, από 4/2)

Περισσότερες πληροφορίες

Αμαντέους

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Ο μύθος γύρω από τη δολοφονία του Μότσαρτ από τον Αντόνιο Σαλιέρι ενέπνευσε το διάσημο έργο, που ανεβαίνει με τη μουσική του συνθέτη να ερμηνεύεται ζωντανά από κουιντέτο εγχόρδων σε πρωτότυπες μεταγραφές των έργων του (από τον Δ. Σιάμπο).

Ηρακλείδαι

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 75 '

Επιλέγοντας ένα έργο όπου η δημοκρατία εμφανίζεται ευάλωτη και αντιφατική, η ομάδα επιχειρεί να καταθέσει μια παράσταση σύγχρονου προβληματισμού, με όχημα τον διαχρονικό λόγο του Ευριπίδη σε μετάφραση Κώστα Βάρναλη.

Η αλήθεια είναι

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Το νέο έργο του Δημητριάδη μιλά για τη σεξουαλικότητα, τη μνήμη, το τραύμα και παίρνει θέση απέναντι στις στερεοτυπικές αντιλήψεις και τη στοχοποίηση του διαφορετικού.

Olvio

Ιερά Οδός 67 & Φαλαισίας 7

Faust

Αθηναΐδος 12 & Καλαμιώτου 11

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Κατερίνα Λέχου: " Δεν σκηνοθετώ τη ζωή μου· τη ζω"

Η Κατερίνα Λέχου μας μιλά για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο έργο "Linda", αναδεικνύει τη δύναμη της τέχνης να μετακινεί, να εμπνέει και να θέτει ερωτήματα για τη ζωή, ενώ μοιράζεται προσωπικές σκέψεις για την ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική επιτυχία και την προσωπική ευτυχία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
23/11/2024

Υπάρχει συνταγή για την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων";

Η Βίλη Σωτηροπούλου επανέρχεται με την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων", μια κωμωδία που συνδυάζει το χιούμορ με τη βαθύτερη ανάλυση των δυναμικών που αναπτύσσονται ανάμεσα στις σχέσεις.

Όσα μάθαμε για τον χορογράφο Δημήτρη Μυτιληναίο και το "REDUNDANCes"

Ο χορογράφος Δημήτρης Μυτιληναίος μας μιλά για τον χορό, τη φιλοσοφία και τα σχέδια του με αφορμή την νέα του δουλειά "REDUNDANCes" ένα χορογραφικό κολάζ από διασκευασμένες variations που παρουσιάζεται στο ΠΛΥΦΑ.

Αποκλειστικό: Ποιο είναι το νέο θεατρικό της Ηρώς Μπέζου που έρχεται το 2025 στο Θέατρο Τέχνης;

Οι έννοιες της μεταμόρφωσης και της ελευθερίας αποτελούν τον βασικό κορμό του δεύτερου θεατρικού της νέας και αγαπημένης ηθοποιού, που αυτή τη φορά παίρνει ρόλο συγγραφέα και σκηνοθέτη.

Η θεατρική "Αίθουσα αναμονής" επιστρέφει στο Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής

Στο Σ.Ο.Τ.Α. συνεχίζει για δεύτερο κύκλο φέτος η δραματική κωμωδία που ξετυλίγει το πολυσύνθετο και αντιφατικό ζήτημα της γυναικείας αφήγησης σήμερα.

Η Ταμίλα Κουλίεβα μάς μεταφέρει στο 2028 με ένα θεατρικό "Απόρρητο"

Το αριστούργημα του Ιβάν Βιριπάγιεφ διερευνά τα πιο φλέγοντα ερωτήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα και τη δύναμη της αλήθειας σε έναν κόσμο που ορίζει η τεχνητή νοημοσύνη, μέσα από την ιστορία τριών επιστημόνων.

"Αν ήμουν κόκκινο": Μια παράσταση για τα 50 χρόνια Πολυτεχνείο στο θέατρο Σημείο

Η αιρετική δραματουργός Λούλα Αναγνωστάκη και τα πενήντα χρόνια Μεταπολίτευσης ενέπνευσαν ένα σύγχρονο ελληνικό έργο κατά παραγγελία του θεάτρου Σημείο, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Διαμαντή.