Ευκαιρία να γνωρίσετε το "Θέατρο Σπίτι"

Ηλιακή γραμμή

Στο ερευνητικό κέντρο υποκριτικής "ΝτόΜ Acting Coaching" φιλοξενεί την πρώτη παράσταση τη ομάδας "Θέατρο Σπίτι". Η Βάσια Βελτσίστα σκηνοθέτις και παιδαγωγός υποκριτικής, κάτοχος διδακτορικού από το κρατικό πανεπιστήμιο θεατρικής τέχνης της Μόσχας "Γκίτις" από το τμήμα σκηνοθεσίας είναι η ιδρύτρια του "ΝτόΜ Acting Coaching" και είχε την ιδέα να κάνει κάπως βιωματική την αίσθηση των θεατών που θα δουν την παράσταση "Ηλιακή γραμμή" του Ιβάν Βιριπάγιεφ με πρωταγωνιστές τους Σταύρο Καστρινάκη και Αθανασία Αγοράκη. Ο χώρος του "ΝΤόΜ" έχει μετατραπεί στο σπίτι των χαρακτήρων, οι θεατές-προσκεκλημένοι ανοίγουν την πόρτα  και μπαίνουν κατευθείαν στο σπίτι του Βέρνερ και της Μπάρμπαρα, πίνουν το τσάι τους, κάθονται στους καναπέδες βλέπουν και ακούν τις συζητήσεις τους. Για την ακρίβεια παρακολουθούν τον τσακωμό τους στην κουζίνα του σπιτιού τους, στις 5 το πρωί, προσπαθώντας να λύσουν τις διαφωνίες τους. Οι ήρωες του Βιριπάγιεφ προσπαθούν να ακουστούν, να εκφραστούν, να "λύσουν όλα τα θέματα τους" και έτσι το έργο γίνεται ένας οργανικός, συνεχόμενος τσακωμός, μία σύγκρουση ανοιχτή, θαρραλέα, επίκαιρη. Είναι ένα από τα τελευταία θεατρικά έργα του σύγχρονου Ρώσου δραματουργού, που για πρώτη φορά ανέβηκε το 2015 στο Μόναχο της Γερμανίας. Στη χώρα μας ανεβαίνει πρώτη φορά.

Ηλιακή γραμμή

Ο Ρώσος συγγραφέας Ιβάν Βιριπάγιεφ έχει γράψει για την "Ηλιακή γραμμή": "Ήθελα
να δείξω τους μηχανισμούς των σχέσεων, γιατί οι άνθρωποι δεν μπορούν να βρουν σύνδεση, τι τους εμποδίζει. Στο έργο υπάρχουν μερικοί από αυτούς τους μηχανισμούς: από τους πιο κλασικούς -όταν δεν ακούμε και διακόπτουμε ο ένας τον άλλον, μέχρι τους πιο ακραίους – όταν αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα τελείως διαφορετικά: όταν ο ένας λέει: "Εγώ μόλις τώρα σου ζήτησα συγνώμη" - και ο άλλος λέει: "Τι έκανες εσύ τώρα; Αυτό λες ότι έκανες τόση ώρα;!". Και ο στόχος αυτού του έργου ένας – να είναι θεραπευτικό. Μπορεί να δουλέψει για κάποιο ζευγάρι που θα το δει, ή για κάποιον που θέλει να γίνει ζευγάρι, το έγραψα γι’αυτόν ακριβώς το λόγο. Επίσης, οι διάλογοι του κειμένου είναι επηρεασμένοι συνειδητά από τα αμερικανικά σίριαλ, επειδή πιστεύω ότι αυτά, έχουν επηρεάσει πολύ τους διαλόγους μας, τις συζητήσεις μας, τις σκέψεις μας". 

Περισσότερες πληροφορίες

Ηλιακή γραμμή

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 55 '

Οι θεατές-προσκεκλημένοι, ανοίγοντας την πόρτα του ΝΤόΜ, μπαίνουν στο σαλόνι των χαρακτήρων του έργου και γίνονται μάρτυρες μιας οικογενειακής αντιπαράθεσης που αναζητά λύση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.