Γυάλινος κόσμος
Απολαύσαμε την παράσταση που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Νανούρης αρχικά σε live streaming, την περσινή άνοιξη, και φέτος στο φυσικό της χώρο, στο σανίδι. Το αριστούργημα του Τενεσί Ουίλιαμς απέδειξε την ανεξάντλητη δυναμική του, καθώς δραματοποιεί με άκρως συγκινητικό και βαθιά διεισδυτικό τρόπο τα αυτοβιογραφικά βιώματα του συγγραφέα από τη δυσλειτουργική του οικογένεια. Ένα ωραίο κουαρτέτο ηθοποιών, ο Κωνσταντίνος Μπιμπής, η Λένα Παπαληγούρα, η Άννα Μάσχα και ο Αναστάσης Ροϊλός, συμπράττει στο ατμοσφαιρικό ανέβασμα του έργου (Αλκυονίς, μέχρι 16/1)
Johanna Weber©
Νόρα
Η εκδοχή του Θόδωρου Τερζόπουλου πάνω στο διάσημο ιψενικό έργο έχει αφήσει εποχή, καθώς το ανέβασε στο σανίδι για τρεις μόνο ηθοποιούς. Τα βασικά πρόσωπα της ιστορίας υποδύθηκαν η Σοφία Χιλλ, ο Αντώνης Μυριαγκός και ο Τάσος Δήμας σε μια παράσταση που -σύμφωνα με την κριτική μας- άνοιξε δημόσιο διάλογο πάνω σε υπαρξιακά ζητήματα και υπογράμμισε την τραγική κωμωδία της ύπαρξής μας. Οι παραστάσεις συνεχίζονται για τρίτη σεζόν στο θέατρο Άττις, ως τις 16/1.
Η Κυρά της Ρω
Η επιτυχημένη παράσταση που βασίζεται στην ομώνυμη νουβέλα του Γιάννη Σκαραγκά επανέρχεται συνεχώς στο αθηναϊκό ρεπερτόριο, ενώ έχει παρουσιαστεί και εκτός της Ελλάδας, σε Κύπρο, ΗΠΑ και Αυστραλία. Εμπνέεται από τη ζωή της Δέσποινας Αχλαδιώτη, της γυναίκας που έγινε γνωστή ως Κυρά της Ρω από το όνομα του μικρού νησιού, όπου έζησε μόνη από τον β΄ παγκόσμιο πόλεμο μέχρι τα βαθιά γεράματά της και έχει χαρίσει στη Φωτεινή Μπαξεβάνη την ευκαιρία για μια συγκινητική ερμηνεία . Ο Σταύρος Λίτινας υπογράφει τη σκηνοθεσία της παράστασης, που κλείνει τον κύκλο της στις 16/1 στο θέατρο Arroyo.
Δημήτρης Κούκος©
Συνέντευξη με τον Μαρξ
Η Ελένη Ζαφειρίου δραματοποίησε το βιβλίο του Μαρξ, "Ο Εμφύλιος Πόλεμος στη Γαλλία" και ο Κώστας Σταματόπουλος το ανέβασε στη σκηνή, με τον Δημοσθένη Φίλιππα στην ερμηνεία. Το βιβλίο που γράφτηκε με βάση την πείρα από την Κομμούνα του Παρισιού το 1871, όπου η εργατική τάξη κατέλαβε για πρώτη φορά στην ιστορία την εξουσία, έγινε η βάση μιας παράστασης που επικοινωνεί τα διαχρονικά διδάγματα του Γερμανού φιλοσόφου (Olvio, τελευταίες παραστάσεις στις 12 και 13/1).
Ελίνα Γιουνανλή©
Συμφορά από το πολύ μυαλό
Η σκηνοθετική υπογραφή του Στάθη Λιβαθινού βρίσκεται πίσω από αυτή την παράσταση σπάνιας ομορφιάς, που ανεβάζει στη σκηνή τη μελαγχολική σάτιρα του Αλεξάντρ Γκριμπογέντοφ, όπου ένας ερωτευμένος άνθρωπος συντρίβεται από τον θρίαμβο της μετριότητας . Ένας καλοκουρδισμένος θίασος, με επικεφαλής τον Δημήτρη Φιλιππίδη, την Ιωάννα Κολλιοπούλου, τον Νέστορα Κοψιδά, τον Ερρίκο Μηλιάρη, την Νεφέλη Μαϊστράλη, κ.ά., δίνει ζωή σε ένα έργο που απεικονίζει την πάλη μεταξύ της κοινωνικής παρακμής και των νέων ιδεών (Οδού Κυκλάδων, ως τις 23/1).
Δομνίκη Μητροπούλου©
Η τριλογία των Λήμαν Μπράδερς
Στη συναρπαστική ιστορία των τριών αδερφών από τη Βαυαρία που κατέφτασαν στη Νέα Υόρκη στα μέσα του 19ου αι. και έχτισαν τη γνωστή επιχειρηματική αυτοκρατορία, η κατάρρευση της οποίας σηματοδότησε την παγκόσμια οικονομική κρίση, βασίζεται το έργο του Στέφανο Μασίνι. Το παρουσίασε για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, σε μια παράσταση -.όπως γράφαμε στην κριτική μας-, σκηνοθετικής απλότητας και ερμηνευτικού μεγαλείου από τρεις σπουδαίους ηθοποιούς: Αργύρη Ξάφη, Μιχάλη Οικονόμου, Μάκη Παπαδημητρίου (Ιλίσια, ως τις 26/1).
Πάνος Astor Κόφφας©
This is not Romeo & Juliet
Το πιο διάσημο love story όλων των εποχών, αυτό του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, ενέπνευσε τον Αργύρη Πανταζάρα να προτείνει τη δική του εκδοχή. Στην περφόρμανς όπου πρωταγωνιστεί ο ίδιος και η Σίσυ Τουμάση, βλέπουν με φρέσκια ματιά το σεξπιρικό πρωτότυπο και ερμηνεύουν τους ρόλους δύο σημερινών αλλά και άχρονων νέων που θέτουν επί σκηνής μία σειρά διαχρονικών ερωτημάτων σχετικών με τον έρωτα και τον θάνατο (Πορεία, τελευταίες παραστάσεις 11, 18 και 25/1).
Κι από Σμύρνη… Σαλονίκη
Το πρώτο σίκουελ στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου με την υπογραφή (κείμενο και σκηνοθεσία) της Μιμής Ντενίση έχει καταγράψει ένα σερί sold out παραστάσεων, παρακολουθώντας την κεντρική ηρωίδα του "Σμύρνη μου, αγαπημένη", Φιλιώ Μπαλτατζή, στη νέα της ζωή στη Θεσσαλονίκη, μετά τον διωγμό του '22. Συμμετέχοντας φέτος στην επέτειο για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, η παράσταση-υπερπαραγωγή ολοκληρώνει τον κύκλο της στις 23/1 (Θέατρον, Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος)
Master Class
Υπήρξε μία από τις πλέον επιτυχημένες παραστάσεις των τελευταίων ετών, που έχουν παρακολουθήσει χιλιάδες θεατές επί τρεις σεζόν, με τη σκηνοθετική υπογραφή του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου και τη συγκλονιστική ερμηνεία της Μαρίας Ναυπλιώτου στο ρόλο της "ντίβας της όπερας". Το έργο του Τέρενς ΜακΝάλι βασίζεται στα μαθήματα που παρέδωσε η Μαρία Κάλλας στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του '70 στους σπουδαστές της σχολής Τζούλιαρντ, παίρνοντάς τα ως αφορμή για να προχωρήσει σε μία διεισδυτική σκιαγράφηση της -γυναίκας και τραγουδίστριας- Κάλλας (Παλλάς, τελευταίες παραστάσεις στις 14, 21 και 28/1).
9.25
Τέσσερις άνθρωποι διαχειρίζονται ένα σύστημα από ρόδες και το μεταξύ τους χώρο. Προσπαθώντας να ελέγξουν και να συμπορευτούν γαντζωμένοι σ’ ένα τεράστιο τροχό, οδηγούνται σε μια κωμικοτραγική, γκροτέσκα εικονική αντιμετώπιση του προβλήματος του χρόνου. Η πρωτότυπη περφόρμανς της ομάδας Κι όμΩς κινείται, που παντρεύει το χορό με την ακροβατική τέχνη, αποτελεί μία εμπνευσμένη αλληγορία για το πέρασμα του χρόνου και θα παίζεται στις Ροές, ως τις 25/1.
Περισσότερες πληροφορίες
Συμφορά από το πολύ μυαλό
Η παράσταση αναδεικνύει τις αναλογίες του έργου-σταθμός της ρωσικής δραματουργίας -που αποτυπώνει τις ορμητικές αλλαγές στη ρωσική κοινωνία στο μεταίχμιο του 18ου και 19ου αιώνα- με το σήμερα, σε νέα έμμετρη μετάφραση της Έλσας Ανδριανού.
Κι από Σμύρνη… Σαλονίκη
Η παράσταση αποτελεί τη συνέχεια του έργου «Σμύρνη μου αγαπημένη» και ακολουθεί την πορεία της ζωής των ηρώων που επέζησαν της Μικρασιατικής Καταστροφής στη νέα τους πατρίδα, τη Θεσσαλονίκη.
Master Class
Ένας μονόλογος-πρόκληση για κάθε ηθοποιό αυτός της Μαρίας Κάλλας, αυτοβιογραφικός, αποκαλυπτικός για τα μυστικά της όπερας και της μεγάλης ντίβας, βασισμένος στο σεμινάριο που δίδαξε στη Μουσική Σχολή Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης το 1970.
Συνέντευξη με τον Μαρξ
Το βιβλίο του Μαρξ «Ο Εμφύλιος Πόλεμος στη Γαλλία» που γράφτηκε για την Κομμούνα του Παρισιού το 1871 μεταφέρεται στο θέατρο.
Νόρα
Ο Θ. Τερζόπουλος δεν διαχειρίζεται ένα οικογενειακό συμβάν –μια γυναίκα επαναστατεί ενάντια στην υποκρισία των κοινωνικών συμβάσεων–, αλλά χρησιμοποιεί τη Νόρα από το «Κουκλόσπιτο» ως σύμβολο αυτογνωσίας, που σχετίζεται με το «είναι» του θεάτρου.
Γυάλινος κόσμος
Τους τραυματικούς δεσμούς μιας οικογένειας και τη διαχρονική ανάγκη των ανθρώπων να καταφεύγουν σε ψευδαισθήσεις, πλάθοντας έναν γυάλινο, εύθραυστο κόσμο, σκιαγραφεί το αριστούργημα του 1944.
Η τριλογία των Λήμαν Μπράδερς
Το πολυβραβευμένο αφηγηματικό έργο ανεβάζει στη σκηνή την ιστορία των τριών αδελφών και της οικονομικής αυτοκρατορίας που δημιούργησαν στην Αμερική, η κατάρρευση της οποίας έδωσε το έναυσμα για την σύγχρονη παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση.