«Η σιωπηλή λίμνη»: Ισπανικό υπαρξιακό δράμα διά χειρός Ελένης Σκότη

Ένα δυνατό έργο του Ισπανού Ντάβιντ Ντεσόλα θα μας συστήσει σύντομα η Ελένη Σκότη, επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη ακμή που βιώνει την τελευταία δεκαετία η ισπανόφωνη δραματουργία στην Ελλάδα.

«Η σιωπηλή λίμνη»: Ισπανικό υπαρξιακό δράμα διά χειρός Ελένης Σκότη

Η θεματολογία, οι προβληματισμοί ακόμα και το χιούμορ των ισπανόφωνων έργων φαίνεται να αγγίζουν κάποια ευαίσθητη χορδή στον ψυχισμό των ντόπιων θεατών. Έτσι, η αγάπη του ελληνικού κοινού αλλά και των σκηνοθετών για την ισπανόφωνη δραματουργία έχει γίνει σαφής την τελευταία δεκαετία, κατά την οποία οι τελευταίοι επιλέγουν συχνά να μας συστήσουν έργα σύγχρονων Ισπανών, Χιλιανών, Μεξικανών, Αργεντινών συγγραφέων: Σέρτζι Μπελμπέλ, Τζόρντι Γκαλθεράν, Χουάν Κάρλος Ρούμπιο, Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ, Γκιλιέμ Κλούα κ.ά. Το Ινστιτούτο Θερβάντες αλλά και η πρεσβεία της Ισπανίας στην Αθήνα στηρίζουν το ισπανικό θέατρο, ενώ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξή του έχουν παίξει το Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων και η πληθώρα των εξαιρετικών μεταφράσεων που μας έχει χαρίσει η βραβευμένη μεταφράστρια Μαρία Χατζηεμμανουήλ.

Σε δική της μετάφραση πάτησε φέτος η σκηνοθέτις Ελένη Σκότη και ο σκηνογράφος και καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Επί Κολωνώ, Γιώργος Χατζηνικολάου, προκειμένου να ανεβάσουν τη «Σιωπηλή Λίμνη» του Νταβίντ Ντεσόλα (την οποία μπορείτε να δείτε σε avant premiere με το Αθηνόραμα στις 20/11), ένα σπουδαίο σύγχρονο ψυχολογικό και υπαρξιακό δράμα με λεπτές αποχρώσεις χιούμορ. Το βραβευμένο με Lope de Vega έργο γράφτηκε το 2006 από τον τριανταπεντάχρονο τότε συγγραφέα, ο οποίος είχε επηρεαστεί από τις συντονισμένες βομβιστικές επιθέσεις στη Μαδρίτη στις 11 Μαρτίου 2004. Η κρίση των ανθρωπιστικών αξιών, η βία, η τρέλα ως καταφύγιο σε μια αφόρητη ύπαρξη απασχολούν τα έργα και τα σενάρια που έχει γράψει για το σινεμά, με πιο γνωστό, χάρη στη μεταφορά του στο Netflix, εκείνο της «Πλατφόρμας» (2019).

Η Ελένη Σκότη σε βαθιά νερά

«Η σιωπηλή λίμνη»: Ισπανικό υπαρξιακό δράμα διά χειρός Ελένης Σκότη - εικόνα 1

Το έργο αφορά τη διαχείριση του τραύματος που κουβαλάει κάθε άνθρωπος και την προσπάθειά του να σταθεί απέναντί του, δημιουργώντας μια επίπλαστη πραγματικότητα. Πολύπειρη στο ρεαλιστικό και νατουραλιστικό θέατρο, η Ελένη Σκότη –σκηνοθέτιδα της συγκλονιστικής και βραβευμένης «Βασίλισσας της ομορφιάς» του Μάρτιν Μακντόνα, που φέτος επαναλαμβάνεται στο Σύγχρονο Θέατρο– ξέρει να χειρίζεται με μαεστρία την ανάπτυξη των έργων και τη διδασκαλία των ρόλων.

Για τη «Σιωπηλή λίμνη», την οποία σκηνοθετεί στην κεντρική σκηνή του Επί Κολωνώ, συνεργάζεται με την Παναγιώτα Βλαντή, τον Θανάση Κουρλαμπά και το Χάρη Τσιτσάκη. Στο σημείωμά της για την παράσταση αφήνει να φανεί η αισιοδοξία που κρύβει στα βάθη του το έργο: «Μια γυναίκα. Ένας άνδρας. Έχουν υποστεί κι οι δύο ένα προσωπικό τραύμα στη ζωή τους. Ο πόνος τους αβάσταχτος κι ο καθένας με τον τρόπο του έχει πλάσει ένα ψέμα για την πραγματικότητα, μια φανταστική εικόνα για ν’ αντέξει. Όμως η οδυνηρή αλήθεια συνεχίζει να υπάρχει. Κρύβεται μέσα στη σιωπή που τους φέρνει κοντά. Η συνάντηση μεταξύ τους είναι ένα τρυφερό ταξίδι. Ένα ταξίδι που θα τους αποκαλύψει την δύναμη της αγάπης, μια δύναμη που μπορεί να θεραπεύσει ακόμα και τα πιο δύσκολα που φέρνει η ζωή».

Περισσότερες πληροφορίες

Η σιωπηλή λίμνη

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Το τραυματικό παρελθόν ενός καθηγητή και της μητέρας ενός μαθητή του τους φέρνει κοντά, στο βραβευμένο έργο που ισορροπεί ανάμεσα στο ψυχολογικό θρίλερ και το υπαρξιακό δράμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.