Τι σας έδωσε το ερέθισμα να παρουσιάσετέ το έργο "Αι Καρυάτιδαι /Επεισόδιο 1o Όνειρο Αττικής Νυκτός";
Από τότε που θυμάμαι, έφηβος ακόμα τη Μελίνα Μερκούρη να διεθνοποιεί το ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα και να παλεύει μόνη της με τον σνομπισμό των Άγγλων, αλλά και των επόμενων που συνέχισαν (αυτοί τελείως επιδερμικά) να ασχολούνται με το θέμα, αμούστακος ποιητής ξεκίνησα να γράφω επί του θέματος ποιήματα που όμως ντρεπόμουν να τα δημοσιεύσω. Γιατί τότε, η Ελληνική λογοτεχνία δεν ασχολούνταν με τέτοιες πραγματείες. Μεσήλικας πια και αφού επέλεξα ως πεδίο δράσης μου τη θεατρική ποίηση και τινά την κωμωδία σε άσχετο χρόνο είδα στις ειδήσεις τα παιδιά ενός σχολείου από την Κρήτη που πηγαίνοντας εκδρομή στο Λονδίνο επισκέφτηκαν το Βρετανικό μουσείο και όταν έφτασαν δίπλα στην κλεμμένη Καρυάτιδα της τραγούδησαν αν θυμάμαι καλά την "Μικροπαντρεμένη" και την σκέπασαν με τη σημαία μας. Τα πιτσιρίκια αυτά σκέφτηκα είναι τα μόνα που ζήτησαν πίσω τα κλεμμένα μας μάρμαρα με το σωστό τρόπο…. ούτε με φαμφάρες ούτε με κενό πολιτικό (διπλωματικό) λόγο ούτε με παρακάλια και ορκίστηκα στον εαυτό μου πως κάποια στιγμή θα κάνω και έγω κάτι. Άρχισα να διαβάζω μεθοδικά, να αντλώ από διάφορες πηγές πληροφορίες και μετά από τέσσερα χρόνια κατάφερα να το ολοκληρώσω σαν θεατρική Αριστοφανική κωμωδία απέναντι στον αφ’ υψηλού σνομπισμό των Άγγλων. Πως θα ένιωθαν αν εμείς τους κλέβαμε κάτι τόσο πολύτιμο όσο είναι για εμάς τα Γλυπτά το Παρθενώνα …όπως για παράδειγμα τα οστά του Γουίλιαμ Σαίξπηρ από το ταφικό μνημείο του στο Λονδίνο;
Το έργο είναι παρωδία με αριστοφανικά στοιχεία;
Έχει στοιχεία αριστοφανικής κωμωδίας. Στο πρόσωπο του Λόρδου Έλλην ο ποιητής του δια της ατόπου ανάστροφης προσωπίας με τον Λόρδο Έλγιν που ρήμαξε την Ακρόπολη της Αθήνας, δεν προσπαθεί ούτε να ειρωνευτεί ούτε να διαβάλει τον εν λόγω Λόρδο. Απλώς αναθέτει όλη τη βρώμικη δουλειά, να κλέψει δηλαδή τα οστά του Σαίξπηρ, σε Έλληνα επαγγελματία τυμβωρύχο. Δεν είναι καν ευγενής και το σημαντικότερο δεν δοξάζεται από κανέναν για την μαγαρισιά που προκαλεί στους Άγγλους,` αντιθέτως απαξιώνεται πλήρως. Είναι απλώς ένας άστεγος, δειλός σαν και εμένα ποιητής, που διανυκτερεύει με άλλους άστεγους πάνω στην Ακρόπολη και όλα αυτά που πρόκειται να συμβούν στο έργο απλώς τα Ονειρεύεται.
Το όνομα του συγγραφέα Σίμων ο Κυνόκαρδος φαίνεται να είναι ψευδώνυμο. Συστήστε μας τον άνθρωπο που εμπνεύστηκε αυτήν την ιστορία.
Πράγματι. Το Σίμων ο Κυνόκαρδος είναι το λογοτεχνικό ψευδώνυμο του Σίμωνος του Κυνικού το οποίο και αυτό είναι λογοτεχνικό ψευδώνυμο του Σίμωνα του Τραγικού κτλ κτλ. Πλάκα κάνω…Στην πραγματικότητα Πέτρο Καφαντόγια με λένε και είμαι άλλος ένας απλός άνθρωπος και πολίτης που κάνει δυο δουλειές για να τα βγάλει πέρα και τις περισσότερες δεν τα βγάζει (πέρα). Η ποίηση και το θέατρο, συγγραφή και δραματουργία είναι το μεράκι μου. Γράφω από μικρός, με τα θεατρικά όμως ασχολούμαι από το 2010.
Ποια πολιτικά πρόσωπα θα θέλατε να δουν την παράσταση και τι θα τους λέγατε;
Μου αρκεί ο τρέχον Βρετανός πρωθυπουργός. Απλώς θα τον ρώταγα: Sir, how would you feel if we did the same to you?
Ποιο είναι το βασικό ελληνικό επιχείρημα για την επιστροφή των μαρμάρων;
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα δεν είναι ιδιοκτησία κανενός ούτε των Ελλήνων, ούτε των Βρετανών, ούτε των μουσείων ούτε των κρατών ούτε των τυχοδιωκτών πολιτικάντηδων που προσπαθούν να χτίσουν καριέρες
πάνω στα ερείπια του Παρθενώνα. Ανήκουν στην αισθητική του τόπου που γεννήθηκαν και μόνο σε αυτόν, στην Αττική γη και εδώ πρέπει να επιστρέψουν.
Περισσότερες πληροφορίες
Αι Καρυάτιδαι / Επεισόδιο 1ο Όνειρο Αττικής Νυκτός
Το ζήτημα της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα από τη Μεγάλη Βρετανία δίνει αφορμή για τη δημιουργία ενός κωμικού έργου που πραγματεύεται το εθνικό αυτό θέμα.