Πώς ακούγεται ο «Αγαμέμνων» του Αισχύλου αν ξεχωρίσεις μόνο τα χορικά και τους μονολόγους της Κλυταιμνήστρας; Πώς συνδέεται ο τραγικός λόγος του αρχαίου ποιητή με τις σύγχρονες φωτογραφίες του Βραζιλιάνου φωτογράφου Σεμπαστιάο Σαλγκάδο; Οι απαντήσεις κρύβονται στη μουσική παράσταση «Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο», που παρουσιάζεται στον Χώρο E’ της Πειραιώς 260 στις 16 και 17 Ιουνίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Ο Κωνσταντίνος Χατζής σκηνοθετεί το φιλόδοξο εγχείρημα, βλέπoντας την ιστορία του ανθρώπου ως μία αέναη αφήγηση πολέμου, και η σπουδαία ηθοποιός Σοφία Χιλλ ερμηνεύει τον αισχύλειο λόγο σε διάλογο με το νέο μουσικό έργο του Γιώργου Κουμεντάκη. Μουσική, φωτογραφία και θέατρο, αρχαιότητα και σύγχρονος κόσμος, Ανατολή και Δύση συναντιούνται σε μία σκηνική συνύπαρξη, την οποία ολοκληρώνουν οι ήχοι του πιάνου (Κωνσταντίνος Χατζής) και του παραδοσιακού οργάνου της Πόλης, γιαϊλί ταμπούρ (Ευγένιος Βούλγαρης).
Το κοστούμι της Κλυταιμνήστρας είναι δημιουργία της Λουκίας, ενώ το «Τραγούδι της Έντα Γκάμπλερ» («The Song of Hedda Gabler») σε μουσική Γ. Κουμεντάκη έγραψαν ο συνθέτης και ο Γιάννης Χουβαρδάς. Η παράσταση δίνεται με αγγλικούς υπέρτιτλους και ελληνικούς στην πρεμιέρα.
Προπώληση: εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών, aefestival.gr, tickets.aefestival.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο
Ένα πολεμικό αφήγημα για την ανθρώπινη ιστορία συνθέτουν επί σκηνής το νέο μουσικό έργο του Γ. Κουμεντάκη και οι φωτογραφίες του Σεμπαστιάο Σαλγκάδο, σε ανοιχτή συνομιλία με τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου.