Με Μπέκετ έρχονται οι Σκεύας-Καταλειφός στο Σύγχρονο

Ο Δημήτρης Καταλειφός μετακομίζει στο Σύγχρονο Θέατρο και θα πρωταγωνιστήσει στο «Τέλος του παιχνιδιού» του Μπέκετ σε σκηνοθεσία του Γιώργου Σκεύα.

Με Μπέκετ έρχονται οι Σκεύας-Καταλειφός στο Σύγχρονο

Η συνάντηση του σκηνοθέτη Γιώργου Σκεύα με το σπουδαίο ηθοποιό Δημήτρη Καταλειφό στο «Τέλος» του Σάμουελ Μπέκετ, το 2019, ήταν αρχή μιας ωραία συνεργασίας που έχει συνέχεια. «Μετά την πρώτη μου γνωριμία με τον Δημήτρη στο «Τέλος», ένα αφήγημα του Σάμουελ Μπέκετ, θελήσαμε να προχωρήσαμε και κάναμε τον περασμένο χειμώνα το "Θάνατο του εμποράκου" του Άρθουρ Μίλερ. Η επιθυμία και των δύο μας ήταν να συνεχίσουμε τη δουλειά που αρχίσαμε και σιγά σιγά τα πράγματα μας οδήγησαν στο "Τέλος του παιχνιδιού". Συναντήθηκαν οι επιθυμίες μας. Υπάρχει μία βαθιά συνεννόηση με τον Δημήτρη και για μένα αυτό είναι το πιο σπουδαίο από όλα. Η επικοινωνία είναι κάτι ιερό κι όταν το βρίσκω στο θέατρο δεν θέλω να το αφήσω».

Με αυτά τα λόγια περιγράφει ο Γιώργος Σκεύας τη συνεργασία του με τον Δημήτρη Καταλειφό τον ερχόμενο χειμώνα στο Σύγχρονο Θέατρο. Οι ήρωες του Μπέκετ μοιάζουν σαν να είναι οι μόνοι επιζώντες σε ένα γκρίζο περιβάλλον και να περιμένουν το τέλος τους. Λέει κάποια στιγμή ο Χαμ στον Κλοβ «θα σου δίνω να τρως τόσο μόνο, όσο χρειάζεται για να μην πεθάνεις. Θα σε κρατάω διαρκώς πεινασμένο».

Με Μπέκετ έρχονται οι Σκεύας-Καταλειφός στο Σύγχρονο - εικόνα 1
Ο Δημήτρης Καταλειφός στο "Τέλος" (Εμπορικόν, 2019)

Ο Σάμουελ Μπέκετ επαναφέρει προς σκέψη έννοιες της ελευθερίας, του λογικού, του παράλογου. Ο Γιώργος Σκεύας εντοπίζει την ιδιοφυία του Μπέκετ στο γεγονός ότι οι ερμηνείες είναι ανοιχτές σε όλα του τα έργα. «Είναι μαγικό πώς μπορεί ένας μεγάλος συγγραφέας να γράφει και ο καθένας που ακουμπάει στα έργα του να δίνει μία προέκταση δικών του πραγμάτων. Αυτό έχει μεγάλη σημασία για μένα και κάνει το έργο του Μπέκετ ανεξάντλητο. Υπάρχει ένα είδος αμφιθυμίας στα πράγματα ποτέ δεν είναι μονοσήμαντα και αυτό με ενδιαφέρει στο θέατρο. Θέλω να εξερευνώ μέσω της δουλειάς τις πιθανές διαστάσεις των κειμένων. Το "Τέλος του παιχνιδιού" αισθάνομαι ότι μας επαναφέρει στην αρχή του τέλους. Ψάχνοντας το κείμενο με οδήγησε προς "Τα τέσσερα κουαρτέτα" του Έλιοτ, που είναι από τα πιο αγαπημένα μου κείμενα και στη σκέψη πως η αρχή είναι το τέλος, το τέλος είναι η αρχή. Είναι κάτι κυκλικό όπως και, η μνήμη είναι κάτι κυκλικό. Όλο αυτό νομίζω ότι απασχολεί τον Μπέκετ πάρα πολύ. Είναι φοβερό το πώς κατορθώνει και αντλεί μέσα από τα ερείπια της ύπαρξης δύναμη για να συνεχίσει».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ασπασία Κράλλη: "Οι βρικόλακες κρύβονται στην ντουλάπα σε όλες τις τάξεις και τις εποχές"

Με αφορμή τη συμμετοχή της στους "Βρυκόλακες" του Ίψεν, που ανεβαίνει στο Ελέρ (από 2/5) η σπουδαία ηθοποιός Ασπασία Κράλλη μιλά για τη δύναμη του ρόλου της κυρίας Άλβινγκ, τη σημασία του "θεάτρου της σιωπής", τη συνεργασία της με τον Κοραή Δαμάτη, αλλά και την ουσία της θεατρικής πράξης που όπως λέει "βάζει τους θεατές σε σκέψεις, σε επανεκτιμήσεις και επιβεβαιώσεις.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
26/04/2025

Καρολίνα Μπιάνκι: 8+1 facts για τη ρηξικέλευθη Βραζιλιάνα περφόρμερ που θα δούμε για πρώτη φορά στην Αθήνα

Προκάλεσε σοκ στο Φεστιβάλ Αβινιόν, με το βιωματικό τρόπο που κατέδειξε επί σκηνής το θέμα του βιασμού και τώρα έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, με την παράσταση "Η νύφη και το 'καληνύχτα, Σταχτοπούτα'". Διαβάστε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τη Βραζιλιάνα καλλιτέχνιδα και την ομάδα της Cara de Cavalo.

Μία από τις πρώτες Γαλλίδες φεμινίστριες έγραψε θεατρικό για τη σκλαβιά

Το έργο έχει τίτλο "Η Σκλαβιά των νέγρων ή Το ευτυχές ναυάγιο" και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ηριδανός.

Αμερικανίδα ακαδημαϊκός αποθεώνει την ελληνική εκδοχή του Όσα παίρνει ο άνεμος | Πρώτες εικόνες από την παράσταση

Λίγες ώρες πριν την πρεμιέρα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, η Αμερικανίδα καθηγήτρια θεάτρου Laura L. Tesman μιλά με ενθουσιασμό για την ελληνική διασκευή του "Όσα Παίρνει ο Άνεμος", χαρακτηρίζοντάς την ως μια "ισχυρή πράξη διαπολιτισμικής χειρονομίας". Μαζί, κυκλοφορούν και οι πρώτες φωτογραφίες από τη σκηνική μεταφορά του έργου.

Απαιτητικό σόλο του Βαγγέλη Στρατηγάκου στην Α΄ Ευαγγελική Εκκλησία Αθηνών

Τον "Λόγο" του Kaj Munk ανεβάζει ο Γρηγόρης Χατζάκης στην Α΄ Ευαγγελική Εκκλησία Αθηνών, ένα θαρραλέο υπαρξιακό κείμενο απέναντι σε έναν κόσμο που δυσπιστεί στα θαύματα. Στην παράσταση αυτή ο Βαγγέλης Στρατηγάκος έχει αναλάβει ένα απαιτητικό ερμηνευτικό εγχείρημα.

"Αμλετ" η Γουλιώτη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά

Ο αγαπημένος μας πρίγκιπας και πιο σιωπηλός ήρωας του θεάτρου επιστρέφει — αυτή τη φορά με γυναικεία φωνή, μέσα από την τολμηρή επιλογή του Δημήτρη Καραντζά να εμπιστευτεί τον σαιξπηρικό Άμλετ στη Στεφανία Γουλιώτη.

24 νέες παραστάσεις έρχονται αμέσως μετά το Πάσχα

Οι απριλιάτικες παραστάσεις φέρνουν μεγάλες παραγωγές, κλασικά έργα, σύγχρονο σχολιασμό, ψυχολογικό βάθος, θρησκεία, λογοτεχνία, σατιρική ματιά και τολμηρές σκηνικές αναζητήσεις.