Ο Γιώργος Ζυγούρης μας συστήνεται

Ποιος είναι ο νέος και πολλά υποσχόμενος ηθοποιός, που παίζει στο «Βόυτσεκ» του Μπίχνερ, πού τον πρωτοείδαμε και τι πιστεύει;

Ο Γιώργος Ζυγούρης μας συστήνεται

Κάτι είδε στο Γιώργο Ζυγούρη η Κατερίνα Ευαγγελάτου και συνεργάζεται μαζί του, για δεύτερη φορά, μετά την «Άλκηστη». Ποιος είναι ο νέος και πολλά υποσχόμενος ηθοποιός, που παίζει στο «Βόυτσεκ» του Μπίχνερ, πού τον πρωτοείδαμε και τι πιστεύει;

Με πρωτοείδες στους «Πόθους κάτω από τις λεύκες» του Αντώνη Αντύπα στο Εθνικό Θέατρο, στον χορό των ηθοποιών.

Ίνδαλμα μου υπήρξε κάθε άνθρωπος που μπόρεσε στην πορεία της ζωής του να κρατήσει τον πυρήνα του άθικτο, ατόφιο και αθώο ενώ ταυτόχρονα πορεύτηκε στον κόσμο ικανός να επηρεαστεί και να διαμορφωθεί από αυτόν.

Ο Γιώργος Ζυγούρης μας συστήνεται - εικόνα 1

Αυτό που με κέντρισε στο «Βόυτσεκ» του Γκέοργκ Μπίχνερ ήταν, από την πρώτη ανάγνωση, η ποίηση και η συμπύκνωσή του. Η απλή του γλώσσα που αν σε έβρισκε αμέτοχο, θα έφτανε να πεις ότι σε αυτό το έργο μάλλον δεν συμβαίνει και τίποτα τρομερό. Αυτό που εκ πρώτης όψεως μοιάζει αδιάφορο, κρύβει στις ανθρώπινες σχέσεις του μια πρωτοφανή βία, μια μη δυνατότητα να ξεφύγει κανείς από την τάξη του, κάτι που καθορίζεται από την στιγμή που έρχεται κανείς στον κόσμο, και αποκαλύπτει τελικώς πού επιλέγεται ή μάλλον καθοδηγείται από την κοινώς αποδεκτή γνώμη να εκτονωθεί αυτή η καταπίεση.

Ως Αντρές (ο ρόλος που έχω σε αυτήν την παράσταση) είμαι ο μόνος φίλος του Βόυτσεκ στο σύμπαν αυτού του έργου. Την ίδια στιγμή, τρομάζω με το γεγονός ότι ακόμα και στη σχέση μου με τον Βόυτσεκ, εμφανίζονται ανθρωποφαγικές συμπεριφορές.

Συνειδητοποίησα ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερο παράδοξο από το παράδοξο του να αισθάνεται κανείς ηθοποιός μόνο όταν έχει δουλειά. Παραμένεις ηθοποιός ακόμα κι όταν δεν έχεις δουλειά Το σύνολο της σκέψης μας οργανώνεται γύρω από μια δραστηριότητα, από τον τρόπο που παρατηρούμε τον κόσμο στην καθημερινότητά μας μέχρι το πώς συγκινούμαστε από τα ερεθίσματα, και αυτό μας κάνει ηθοποιούς, ηλεκτρολόγους, γιατρούς, χορευτές.

Ο Γιώργος Ζυγούρης μας συστήνεται - εικόνα 2

Στην Ελλάδα με απογοητεύει ότι η έννοια του λάθος είναι συνυφασμένη με την αποτυχία και όχι με την δημιουργικότητα. Επίσης με απογοητεύει που υπάρχει μια ευκολία στο να συζητάμε με ευκολία για το τι μας απογοητεύει και μου αρέσει όταν συναντάω ανθρώπους που επιλέγουν να μιλάνε για πράγματα που τους γοητεύουν περισσότερο για αυτά που τους από-γοητεύουν.

Αν μπορούσα να αλλάξω κάτι αυτό θα ήταν ολόκληρη η δομή και η νοοτροπία της εκπαίδευσης. Θα δοκίμαζα να περιορίσω τη συνήθεια του να αποθεώνουμε την έννοια του εξαιρετικού ταλέντου. Της περίπτωσης δηλαδή που κατόρθωσε και ξεχώρισε ανάμεσα σε άλλες που ήταν καταδικασμένες να αποτύχουν, λόγω του ότι έτυχε να προσπαθούν να ανθίσουν σε ένα χώρο όπου επιβραβεύεται η εξαίρεση και επιβάλλεται μια γενική αδιάφορη καλλιέργεια, και όχι σε έναν χώρο όπου αποδέχεται ότι ο καθένας μας έχει ταλέντα διαφορετικά από τον άλλον και που χρήζουν διαφορετικής προσέγγισης για να μπορέσουν να αναδειχθούν.

Περισσότερες πληροφορίες

Βόυτσεκ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 85 '

Μέσα από σύντομες σκηνές και γρήγορη κινηματογραφική ροή, η παράσταση αποτελεί ένα συγκλονιστικό σχόλιο πάνω στον εκμηδενισμό της ανθρώπινης προσωπικότητας από την εξουσία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.