Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη

Είναι γνωστό το χάρισμά του να λέει ιστορίες. Ο ανανεωτής του θεάτρου της εικόνας Ρομπέρ Λεπάζ έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με το αυτοβιογραφικό «887». Ανακαλύψτε τον!

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη

Είναι γνωστό το χάρισμά του να λέει ιστορίες. Ο ανανεωτής του θεάτρου της εικόνας Ρομπέρ Λεπάζ έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (24-27/10) με το αυτοβιογραφικό «887». Ανακαλύψτε τον!

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη - εικόνα 1

«Η τεχνολογία βρίσκεται στο ξεκίνημα του θεάτρου και δεν πρέπει να θεωρείται απειλή, αλλά στοιχείο συνοχής. Η επιβίωση της τέχνης του θεάτρου εξαρτάται από την ικανότητά του να επανεφευρίσκει τον εαυτό του αγκαλιάζοντας νέα εργαλεία και νέες γλώσσες», έγραφε ο γνωστός συγγραφέας­ και σκηνοθέτης από το Κεµπέκ ­Ρομπέρ Λεπάζ στο κείμενο του για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου το 2008. Αυτό είναι το πρίσμα υπό το οποίο βλέπει την τέχνη του ο πολυσχιδής και ιδιοφυής καλλιτέχνης και, υιοθετώντας τις τεχνολογικές δυνατότητες της εποχής μας, αφηγείται τις ιστορίες του πιο δυνατά από ποτέ. Οι εικόνες –δομικό στοιχείο στο έργο του– στηρίζουν το κείμενο μερικές φορές καλύτερα και από τις λέξεις και οι παραστάσεις του δίνουν την αίσθηση ενός οπτικοακουστικού παιχνιδιού στο οποίο αντικατοπτρίζονται όλες οι αντιφάσεις της παγκοσμιοποίησης και της ανθρώπινης φύσης.

Το «887» είναι το δεύτερο έργο με το οποίο έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και είναι το πιο αυτοβιογραφικό της καριέρας του. Μέσα σε ένα πολυμορφικό κουκλόσπιτο, ομοίωμα της πολυκατοικίας στην οποία μεγάλωσε, στον αριθμό 887 της λεωφόρου Murray του Κεμπέκ, ο Λεπάζ κινείται και μιλάει με τόνο αναστοχαστικό για τη ζωή και την ύπαρξη. Τον ενδιαφέρει να κατανοήσει ποια θέση παίρνουν μέσα στην απλή, καθημερινή ζωή του καθενός μας μεγάλα ερωτήματα: πώς λειτουργεί η μνήμη – ατομική και συλλογική; Πώς συγκροτείται και πώς αποδομείται η ταυτότητα – προσωπική κι εθνική; Μέσα από καθημερινές ιστορίες –η παράσταση μνημονεύει από την πάσχουσα από Αλτσχάιμερ γιαγιά του μέχρι και την αποκαλούμενη Ήσυχη Επανάσταση του Καναδά­ (1960-70)–, ο Λεπάζ επιχειρεί να ενώσει τα νήματα της δικής του ζωής με εκείνα της χώρας του.

Εμβληματικές παραστάσεις του Ρομπέρ Λεπάζ

«Τριλογία του δράκου»

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη - εικόνα 2

Με το εξάωρο κινέζικο έπος του 1985 κατέκτησε την παγκόσμια αναγνώριση και θεωρήθηκε «ο νέος Πίτερ Μπρουκ». Δημιούργησε το έργο χωρίς να έχει επισκεφθεί την Κίνα, αλλά αντλώντας έμπνευση από την Chinatown του Κεμπέκ και την ιστορία ενός τζογαδόρου θείου του.

«The far side of the moon»

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη - εικόνα 3

Με το «The far side of the moon» συστήθηκε στο ελληνικό κοινό το 2011. Μια ημιαυτοβιογραφική ελεγεία με φόντο τον ανταγωνισμό Αμερικανών και Σοβιετικών για την κατάκτηση του Διαστήματος και με άξονα το πένθος και την έριδα δύο αδερφών μετά το θάνατο της μητέρας τους.

«Χιροσίμα ή Οι επτά παραπόταμοι στο δέλτα του Ότα»

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη - εικόνα 4

Το 1994 ανέτρεξε στην εβραϊκή γενοκτονία από τους ναζί και παράλληλα στη φρίκη της ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα, παρακολουθώντας τους ­επιζώντες μέσα από προσωπικές εμπειρίες.

Περισσότερες πληροφορίες

887

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 120 '

Επιστρέφει με το πιο αυτοβιογραφικό one-man-show της ζωής του, ένα υπαρξιακό σκηνικό ταξίδι που μοιάζει να αποτίνει φόρο τιμής σε μια διάσημη ρήση του Γάλλου φιλοσόφου Ρολάν Μπαρτ: «Η μόνη μας πατρίδα είναι η παιδική μας ηλικία».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Βασίλης Μαυρογεωργίου: "Η περιέργεια είναι στη φύση μας, αλλά κρύβει τον σπόρο της αυτοκαταστροφής"

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας Βασίλης Μαυρογεωργίου μιλά για τη μετάβαση από το θέατρο στη μικρή οθόνη με το "Έχω παιδιά", την τέχνη της κωμωδίας, τα βαθιά υπαρξιακά ερωτήματα που θίγει μέσα από το σκοτεινό θρίλερ του "Καταραμένος κόσμος", αλλά και τη συνάντηση του με το λαϊκό τραγούδι στην παράσταση που θα σκηνοθετήσει τον Μάρτιο "Τα πήρες όλα και έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
21/12/2024

"Clown Christmas" στο Θέατρο Μικρός Κεραμεικός

Δύο επιτυχημένες παραστάσεις θεατρικού κλόουν, το συγκινητικό "cLOwNELY day" και το κωμικοτραγικό "I am Leaving", έρχονται να ξορκίσουν τη μοναξιά και να ενωθούν σε μια γιορτινή παράσταση γεμάτη χιούμορ και συναίσθημα.

"Και πάμε πρίμα…": Μια επίκαιρη εξωφρενική κωμωδία στο θέατρο Αλεξάνδρεια

Ο Βασίλης Βλάχος ανεβάζει στη σκηνή ένα σύγχρονο έργο για την κοινωνικοπολιτική παρακμή που χαρακτηρίζει τη σημερινή εποχή.

Έρχεται το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας

Ένας εορτασμός της ζωής, της τέχνης και της δράσης με το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας, που έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας ανήμερα Χριστούγεννα, για να μας χαρίσει μαγεία και δεξιοτεχνία.

"Το αγόρι με τις δυο καρδιές": Μια βαθιά ανθρώπινη και συγκινητική ιστορία για τις γιορτές σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά στο Νέο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου"

Η παράσταση του Τάκη Τζαμαργιά που μάς σύστησε πέρυσι την αληθινή ιστορία των Αφγανών συγγραφέων Χάμεντ και Χεσαάμ Αμίρι, οι οποίοι μαζί με την οικογένειά τους αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους, παίζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Συζητήσεις για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών με αφορμή την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας"

Δύο συζητήσεις που θα ακολουθήσουν την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας", στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τη βία κατά των γυναικών.

"Μεμοράντουμ": Η παρανοϊκή πολιτική κωμωδία του Θεάτρου "Μπέλλος" είναι ό,τι πρέπει για τις ημέρες των γιορτών

Ένα εξαιρετικό καστ πρωταγωνιστεί στο έργο του Βάτσλαβ Χάβελ που αναδεικνύει την πιο κωμική, γελοία αλλά και τρομακτική πλευρά του συστήματος της δημόσιας διοίκησης και της κεντρικής εξουσίας, σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου.