Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη

Είναι γνωστό το χάρισμά του να λέει ιστορίες. Ο ανανεωτής του θεάτρου της εικόνας Ρομπέρ Λεπάζ έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με το αυτοβιογραφικό «887». Ανακαλύψτε τον!

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη

Είναι γνωστό το χάρισμά του να λέει ιστορίες. Ο ανανεωτής του θεάτρου της εικόνας Ρομπέρ Λεπάζ έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (24-27/10) με το αυτοβιογραφικό «887». Ανακαλύψτε τον!

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη - εικόνα 1

«Η τεχνολογία βρίσκεται στο ξεκίνημα του θεάτρου και δεν πρέπει να θεωρείται απειλή, αλλά στοιχείο συνοχής. Η επιβίωση της τέχνης του θεάτρου εξαρτάται από την ικανότητά του να επανεφευρίσκει τον εαυτό του αγκαλιάζοντας νέα εργαλεία και νέες γλώσσες», έγραφε ο γνωστός συγγραφέας­ και σκηνοθέτης από το Κεµπέκ ­Ρομπέρ Λεπάζ στο κείμενο του για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου το 2008. Αυτό είναι το πρίσμα υπό το οποίο βλέπει την τέχνη του ο πολυσχιδής και ιδιοφυής καλλιτέχνης και, υιοθετώντας τις τεχνολογικές δυνατότητες της εποχής μας, αφηγείται τις ιστορίες του πιο δυνατά από ποτέ. Οι εικόνες –δομικό στοιχείο στο έργο του– στηρίζουν το κείμενο μερικές φορές καλύτερα και από τις λέξεις και οι παραστάσεις του δίνουν την αίσθηση ενός οπτικοακουστικού παιχνιδιού στο οποίο αντικατοπτρίζονται όλες οι αντιφάσεις της παγκοσμιοποίησης και της ανθρώπινης φύσης.

Το «887» είναι το δεύτερο έργο με το οποίο έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και είναι το πιο αυτοβιογραφικό της καριέρας του. Μέσα σε ένα πολυμορφικό κουκλόσπιτο, ομοίωμα της πολυκατοικίας στην οποία μεγάλωσε, στον αριθμό 887 της λεωφόρου Murray του Κεμπέκ, ο Λεπάζ κινείται και μιλάει με τόνο αναστοχαστικό για τη ζωή και την ύπαρξη. Τον ενδιαφέρει να κατανοήσει ποια θέση παίρνουν μέσα στην απλή, καθημερινή ζωή του καθενός μας μεγάλα ερωτήματα: πώς λειτουργεί η μνήμη – ατομική και συλλογική; Πώς συγκροτείται και πώς αποδομείται η ταυτότητα – προσωπική κι εθνική; Μέσα από καθημερινές ιστορίες –η παράσταση μνημονεύει από την πάσχουσα από Αλτσχάιμερ γιαγιά του μέχρι και την αποκαλούμενη Ήσυχη Επανάσταση του Καναδά­ (1960-70)–, ο Λεπάζ επιχειρεί να ενώσει τα νήματα της δικής του ζωής με εκείνα της χώρας του.

Εμβληματικές παραστάσεις του Ρομπέρ Λεπάζ

«Τριλογία του δράκου»

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη - εικόνα 2

Με το εξάωρο κινέζικο έπος του 1985 κατέκτησε την παγκόσμια αναγνώριση και θεωρήθηκε «ο νέος Πίτερ Μπρουκ». Δημιούργησε το έργο χωρίς να έχει επισκεφθεί την Κίνα, αλλά αντλώντας έμπνευση από την Chinatown του Κεμπέκ και την ιστορία ενός τζογαδόρου θείου του.

«The far side of the moon»

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη - εικόνα 3

Με το «The far side of the moon» συστήθηκε στο ελληνικό κοινό το 2011. Μια ημιαυτοβιογραφική ελεγεία με φόντο τον ανταγωνισμό Αμερικανών και Σοβιετικών για την κατάκτηση του Διαστήματος και με άξονα το πένθος και την έριδα δύο αδερφών μετά το θάνατο της μητέρας τους.

«Χιροσίμα ή Οι επτά παραπόταμοι στο δέλτα του Ότα»

Hi-tech αυτοβιογραφικό κολάζ από τον Ρομπέρ Λεπάζ στη Στέγη - εικόνα 4

Το 1994 ανέτρεξε στην εβραϊκή γενοκτονία από τους ναζί και παράλληλα στη φρίκη της ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα, παρακολουθώντας τους ­επιζώντες μέσα από προσωπικές εμπειρίες.

Περισσότερες πληροφορίες

887

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 120 '

Επιστρέφει με το πιο αυτοβιογραφικό one-man-show της ζωής του, ένα υπαρξιακό σκηνικό ταξίδι που μοιάζει να αποτίνει φόρο τιμής σε μια διάσημη ρήση του Γάλλου φιλοσόφου Ρολάν Μπαρτ: «Η μόνη μας πατρίδα είναι η παιδική μας ηλικία».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).