Φέτος, στο «Δεκαπενθήμερο Αγιορείτικης Κουζίνας», μια υψηλού επιπέδου γαστρονομική εκδήλωση στην οποία συμμετείχαν δεκαεπτά από τα καλύτερα εστιατόρια της Θεσσαλονίκης, οι σεφ δημιούργησαν πιάτα αντλώντας έμπνευση από το πολυδιαβασμένο και πολυμεταφρασμένο βιβλίο «Μαγειρική του Αγίου Όρους» του μοναχού Επιφάνιου του Μυλοποταμινού, του πιο σημαντικού πρεσβευτή της αγιορείτικης κουζίνας, που η σύμπραξή του ήταν καθοριστική για την επιτυχία της εκδήλωσης. Η διεύρυνση της διάρκειας του event -που πέρυσι διήρκεσε μόνο μια εβδομάδα- ήταν αποτέλεσμα της θερμής υποδοχής του κοινού της πόλης και της επιθυμίας των εστιατορίων που συμμετείχαν, καθώς και ο ενθουσιασμός των σεφ για την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αγιορείτικη κουζίνα.
Σημαντικό στοιχείο για την επιτυχία του event και τη διαμόρφωση των μενού, ήταν οι συζητήσεις που προηγήθηκαν με τα εστιατόρια και τους σεφ σχετικά με την αναγκαιότητα της χρησιμοποίησης ελληνικών και ειδικά μακεδονικών προϊόντων υψηλής ποιότητας για τη δημιουργία των συνταγών τους.
Η αναγνώριση της σημασίας που έχουν τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα στην ελληνική κουζίνα και η ιδιαίτερη ευαισθησία στην ποιότητα και την ανάδειξή τους ήταν και το κίνητρο για τη METRO Cash & Carry, μια απολύτως ελληνική εταιρία, να υποστηρίξει δυναμικά και το event «Δεκαπενθήμερο Αγιορείτικης Κουζίνας» στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Ημέρες Σύγχρονης Μακεδονικής Κουζίνας» και το θεσμό των Βραβείων Ελληνικής Κουζίνας, που απονεμήθηκαν σε ένα υψηλού επιπέδου dinner de gala, στο εμβληματικό ξενοδοχείο Makedonia.
Για την προβολή των προϊόντων εξαιρετικών μακεδονικών εταιριών, δημιούργησε ειδικές γωνιές προβολής στα καταστήματα MΕΤRO Cash & Carry των περιοχών Πυλαίας, Καλοχωρίου, Ωραιοκάστρου, Κιλκίς, Γιαννιτσών, Βέροιας, Κοζάνης και Σερρών και ανήρτησε αφίσες, που πρόβαλαν τον θεσμό και ενημέρωναν το κοινό για το «Δεκαπενθήμερο Αγιορείτικης Κουζίνας» και τις “«Ημέρες Σύγχρονης Μακεδονικής Κουζίνας» και στα 49 καταστήματά της, σε ολόκληρη την Ελλάδα. Ανάλογη ήταν και η υποστήριξη της εταιρείας ως χορηγού στα Βραβεία Ελληνικής Κουζίνας.
Οι κινήσεις αυτές επιβεβαιώνουν την κοινωνική ευαισθησία της MΕΤRO Cash & Carry, σχετικά με την προβολή της γαστρονομικής παράδοσης του τόπου και την προσπάθεια να προωθηθεί το σύγχρονο πρόσωπο της μακεδονίτικης γαστρονομίας, καθώς και την αμέριστη υποστήριξή της στους Μακεδόνες παραγωγούς. Το κριτήριο με το οποίο τα 111 ποιοτικά προϊόντα εντάχθηκαν στο δίκτυο διανομής της METRO Cash & Carry, ήταν η ποιότητα και το μεράκι των παραγωγών τους.
Το έντονο ενδιαφέρον της εταιρείας για τα εξαιρετικά μακεδονικά προϊόντα και τους παραγωγούς τους φαίνεται από το γεγονός ότι στα ράφια των καταστημάτων της συνυπάρχουν μεγάλες εταιρείες με εξαγωγές στο εξωτερικό, μικρές οικοτεχνίες που βάζουν το πάθος και το μεράκι τους στο προϊόν τους, συνεταιρισμοί με βαθιά γνώση της παράδοσης, οικογενειακές φάρμες και επιχειρήσεις με την πιο σύγχρονη τεχνολογία.
Υπέροχα τυριά, γάλα, κεφίρ, γιαούρτι, εξαιρετικά αλεύρια, διάσημα κρασιά, ελιές Χαλκιδικής, πιπεριές Φλωρίνης, μαρμελάδες και γλυκά του κουταλιού, σάλτσες, μουστάρδες, αλλαντικά, προϊόντα παραδοσιακά, Π.Ο.Π. και Π.Γ.Ε., από όλη τη Μακεδονία, κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις στα ειδικά σταντ με το σήμα «Δεκαπενθήμερο Αγιορείτικης Κουζίνας» - «Ημέρες Σύγχρονης Μακεδονικής Κουζίνας», που παρέμειναν στα καταστήματα μέχρι την 1η Απριλίου. Σοβαρή εκπροσώπηση στα σταντ προβολής είχαν οι οίνοι του μακεδονικού αμπελώνα, που έχουν κατακτήσει με την υψηλή τους ποιότητα τους οινόφιλους σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό και έχουν αποσπάσει πληθώρα βραβείων σε διεθνείς διαγωνισμούς, ιδιαίτερα όσοι οίνοι προέρχονται από τις περιοχές της Νάουσας, της Γουμένισσας, του Αμύνταιου, της Δράμας αλλά και της Καβάλας.
Η μεγάλη ποικιλία των προϊόντων, που παράγει η Μακεδονία, οδήγησε την εταιρεία στην απόφαση να εναλλάσσονται στα σταντ, ώστε να μπορέσουν όλοι να τα δουν και να τα εκτιμήσουν όπως ακριβώς τους αξίζει.
Τα METRO Cash & Carry απευθύνονται σε μια ευρύτατη γκάμα επαγγελματιών και έχουν σημαντική παρουσία στον χώρο της εστίασης. Η πλήρης υποστήριξη που έδωσαν από την πρώτη στιγμή ως χορηγοί στον καινούργιο θεσμό των Βραβείων Ελληνικής Κουζίνας με έδρα τη Θεσσαλονίκη και της πρωτοποριακής εκδήλωσης «Ημέρες Σύγχρονης Μακεδονικής Κουζίνας» και στο φετινό event «Δεκαπενθήμερο Αγιορείτικης Κουζίνας», δείχνει έμπρακτα την πρόθεση της εταιρείας να στηρίξει τη γαστρονομική παράδοση του τόπου. Η στενή συνεργασία της με το «Αθηνόραμα», πρωτοπόρο στην εξέλιξη της ελληνικής γαστρονομίας, αποδεικνύει ότι τα METRO Cash & Carry έχουν αποφασίσει να σταθούν δίπλα στους Μακεδόνες παραγωγούς και στους επαγγελματίες της εστίασης και να τους υποστηρίξει έτσι, ώστε να αποτελέσουν από το δικό τους μετερίζι σημαντικό παράγοντα της ανάπτυξης του γαστρονομικού τουρισμού και, επομένως, της οικονομικής ευμάρειας του τόπου.