
Για πολλούς, ήταν –και παραμένει– αδύνατον να φανταστούν τους Sepultura δίχως τον Igor Cavalera (ντραμς) και τον αδερφό του Max (φωνητικά, κιθάρα): τους ανθρώπους, δηλαδή, που έστησαν αυτή την τόσο συζητημένη heavy metal μπάντα, οδηγώντας τη στη δόξα του "Arise" (1991), του "Chaos A.D." (1993) και του "Roots" (1996). Άλλωστε, ακόμα κι όταν αποχώρησαν, συνέχισαν να προσδιορίζονται καλλιτεχνικά από έναν τραχύ, επιθετικό ήχο με μεταλλικές ρίζες, όπως σίγουρα θυμούνται όσοι τους είδαν το 2008 στη Μαλακάσα (ως Cavalera Conspiracy), με τον Max να βρυχάται στο μικρόφωνο "Iiigor, bring the shiit in Greeece!". Τι δουλειά έχει, λοιπόν, ο Igor Cavalera στο Borderline Festival;
Η ανακοίνωση του ερχομού του ήταν, ίσως, η μεγάλη μουσική έκπληξη της φετινής άνοιξης, αφού "υποχρέωσε" αρκετούς μεταλλάδες να γκουγκλάρουν το φεστιβάλ. Ωστόσο, όσοι έχουν σκάψουν βαθύτερα, γνωρίζουν τα πολυσυλλεκτικά ενδιαφέροντα του Βραζιλιάνου μουσικού: παλιότερα, π.χ., ήταν το χιπ χοπ, πλέον εστιάζει στις πιο πειραματικές όψεις των ηλεκτρονικών.
Κάτι που ταιριάζει γάντι στον γνώριμο χαρακτήρα του Borderline, μα και στην τρέχουσα διάθεσή του για ανανέωση και για καινούριες προκλήσεις. "Ο ήχος", σημειώνουν οι επιμελητές του, "δημιουργεί διόδους μεταξύ σωμάτων, μεταξύ νοημάτων, μεταξύ τόπων και ιστοριών". Κι αυτές ακριβώς τις διόδους φιλοδοξούν να εξερευνήσουν, στην 14η εκδοχή ενός θεσμού που παραμένει και κραταιός, μα και ανήσυχος.

Φέτος, λοιπόν, το Borderline μετακομίζει στο "Onassis Ready" –το νέο κτήριο του Ιδρύματος Ωνάση στου Ρέντη, με τους βιομηχανικού χαρακτήρα χώρους. Οι οποίοι έρχονται να αλληλεπιδράσουν με οκτώ κινητικά γλυπτά του διακεκριμένου εικαστικού Takis (από την Onassis Collection), στοχεύοντας να παρασύρουν τους ακροατές/θεατές σε έναν οπτικοακουστικό λαβύρινθο και σε μια εμπειρία που θα θυμίσει underground clubs του εξωτερικού.

Στο όλο στοίχημα, ασφαλώς, μετέχει ενεργά και το πρόγραμμα του φεστιβάλ, το οποίο θα ζωντανέψει σε δύο διαφορετικές σκηνές, ονόματι Ground Level και Basement. Την Παρασκευή 11/4, πέραν του Igor Cavalera, το αθηναϊκό κοινό θα απολαύσει τον φημισμένο Donato Dozzy στον πρώτο του ερχομό στην πόλη, θα βιώσει τα ευφορικά techno σκοτάδια της Aurora Halal, θα αφεθεί στα breakbeats της Mad Miran και θα δει, επίσης, την AMR, τον Ehohroma, τη Viki Steiri και τον Mr. Clarinet.

Έπειτα, το Σάββατο 12/4 (του Λαζάρου), πρωταγωνιστεί ο θρύλος της dub techno σκηνής Moritz von Oswald, τον οποίον θα πλαισιώσουν οι υβριδικοί βρετανικοί ήχοι του Joy Orbison, η Madam X, ο Echo Canyon, η Pinna Bounce, ο DJ SEX και ο Turbo Teeth.
Αλλά η ιδιαίτερη πινελιά της βραδιάς έρχεται από τη φρέσκια οπτικοακουστική performance "The Drum and the Bird", με την οποία ο "δικός μας" Βασίλης Κουλιγκάς –παρέα με τους Forensis– εξερευνά τις χαμένες οικολογίες και την αποικιακή εκμετάλλευση, εφορμώντας από την καταστροφική παρουσία των Γερμανών στη Ναμίμπια της νοτιοδυτικής Αφρικής, στα χρόνια μεταξύ 1884 και 1915.