Και έτσι... απλά κι αναμενόμενα - αν το καλοσκεφτεί κανείς - το YouTube "κλείνει τον κύκλο" που είχε ξεκινήσει από το 2010: εκείνη τη χρονιά η Google ενεργοποίησε την δυνατότητα δημοσίευσης video σε υπερυψηλή ευκρίνεια (εικόνα 4Κ), όταν ακόμη η τεχνολογία αυτή ουσιαστικά δεν είχε καν διαμορφωθεί ως πρότυπο, συνεχίζοντας πέρυσι με την δυνατότητα χρήσης των 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο στην ίδια ανάλυση και πρόσφατα με την υποστήριξη της τεχνολογίας χρώματος HDR επίσης σε υπερυψηλή ευκρίνεια. Τί έλειπε; Ε, η δυνατότητα "μετάδοσης" και video σε πραγματικό χρόνο (livestreaming) σε ανάλυση εικόνας 4Κ, κάτι που ο αμερικανικός κολοσσός προσφέρει επίσημα από χθες. Έτσι θεωρητικά οποιοσδήποτε μπορεί να έχει "εκπομπή στο Internet" που δημιουργείται εξ αρχής σε υπερυψηλή ευκρίνεια, μεταδίδεται" σε υπερυψηλή ευκρίνεια και "λαμβάνεται" σε υπερυψηλή ευκρίνεια. Κύκλος, πλήρης!
Το πρώτο "ζωντανό σόου" που "εξέπεμψε" στο YouTube σε εικόνα 4Κ δεν ήταν άλλο από αυτό των χθεσινών Game Awards, η διαδικασία βράβευσης για τα video games που πολλοί χαρακτηρίζουν ως "τα Oscar της αλληλεπιδραστικής ψυχαγωγίας". Στην υλοποίηση υποστήριξης της υπερυψηλής ευκρίνειας και σε "ζωντανή μετάδοση" η Google έχει συμπεριλάβει και την μετακινήσιμη εικόνα στον οριζόντιο άξονα (360 degree video) και μάλιστα... ταυτόχρονα (!): ναι, είναι εφικτό το παγκόσμιο κοινό να "δει γύρω-γύρω" σε έναν χώρο και ταυτόχρονα σε ανάλυση 4Κ αν η κάμερα του ανθρώπου που μεταδίδει επιτρέπει κάτι τέτοιο. Περιττό να δηλώσουμε πως αυτό είναι ό,τι κοντινότερο στο "σαν να είσαι εκεί" μπορεί να προσφέρει το Internet και μία οθόνη σήμερα - καθώς ακόμη και η εικονική πραγματικότητα μέσω PS VR, Oculus Rift ή HTC Vive δεν έχει φτάσει ακόμη σε αυτό το σημείο λεπτομέρειας γραφικών.
Βέβαια αυτό που δεν αναφέρει η Google στην σχετική ανακοίνωσή της αλλά θα επιβεβαιώσει οποιοσδήποτε επαγγελματίας ή ερασιτέχνης streamer είναι το γογονός ότι η "εκπομπή" video υπερυψηλής ευκρίνειας σε πραγματικό χρόνο απαιτεί πάρα, πάρα πολύ υψηλές ταχύτητες - o ρυθμός διαμεταγωγής της εικόνας μόνο, κινείται ανάμεσα στα 25.000 και τα 50.000 Kbps (!). Αυτό πρακτικά σημαίνει πως μόνο επαγγελματικές εγκαταστάσεις, κανάλια και τηλεοπτικά δίκτυα μπορούν για την ώρα να "εκπέμψουν" σε αυτήν την πιστότητα, όχι πολλοί οικιακοί χρήστες. Αυτό, ωστόσο, με τις ταχύτητες διασύνδεσης του Internet να αυξάνονται βαθμιαία, θα αποτελεί όλο και λιγότερο "ζήτημα". Το 2010, όταν video εικόνας 4Κ μπορούσε να δημοσιευθεί στο YouTube, δεν υπήρχαν καν... οθόνες 4Κ οποιουδήποτε τύπου διαθέσιμες για το κοινό. Σήμερα έχουν καθιερωθεί σε όλες σχεδόν τις ζώνες τιμών. Το 2025, λοιπόν...