Η LG είχε μέχρι σήμερα διατηρήσει - ως η μόνη κατασκευάστρια των σχετικών οθονών - το μονοπώλιο στις τηλεοράσεις τεχνολογίας OLED, εξελίσσοντας από χρονιά σε χρονιά τις προράσεις της και διευρύνοντας την γκάμα των διαθέσιμων μοντέλων της χωρίς να ανησυχεί για την ύπαρξη ανταγωνισμού. Όπου υπάρχει περιθώριο για κέρδος, ωστόσο, υπάρχει περιθώριο για... επανεξέταση των πραγμάτων και η LG φαίνεται πως βρίσκεται πια οριστικά σε αυτό το στάδιο: μετά από την Panasonic - που είχε κυκλοφορήσει στα τέλη του 2015 ένα πανάκριβο κυρτό μοντέλο τηλεόρασης OLED με οθόνη της LG - ένας δεύτερος μεγάλος κατασκευαστής θα προμηθευτεί από τους Κορεάτες οθόνες για δικές του τηλεοράσεις OLED. Και αυτός είναι η Sony.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Forbes, που ανώνυμα επιβεβαιώνονται και από άλλες πηγές, η Sony σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μέσα στο 2017 δύο μοντέλα τηλεοράσεων OLED στις 55 και στις 65 ίντσες. Το αξιοσημείωτο σε αυτήν την κίνηση είναι η πρόθεση των Ιαπώνων να "χρεώσουν" μόλις $2000 και $3000 γι' αυτά τα μοντέλα αντίστοιχα, κόστη σαφώς χαμηλά που είναι προσβάσιμα από πολύ μεγαλύτερο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού από αυτό στο οποίο "στοχεύει" συνήθως η Sony με τα κορυφαία της μοντέλα LED/LCD κάθε χρόνο. Αν οι τιμές αυτές αποδειχθούν σωστές, θα έχουμε επιτέλους στην αγορά το είδος του ανταγωνισμού που χρειάζεται ώστε οι τηλεοράσεις τεχνολογίας OLED να αποτελέσουν επιλογή για πιο πολλούς θιασώτες της ποιοτικής εικόνας. Απολαμβάνοντας το προανεφερθέν πρακτικό της μονοπώλιο η LG τους τελευταίους 24 μήνες βελτίωνε μεν ευδιάκριτα τις τηλεοράσεις OLED της, ο καταναλωτής λάμβανε δηλαδή για τα ίδια χρήματα καλύτερο προϊόν κάθε χρονιά, τα κόστη τους ωστόσο παρέμεναν υψηλά για τις διαγωνίους τους.
Θα έχει ενδιαφέρον, φυσικά, να διαπιστώσουμε πώς θα διαφοροποιήσει η Sony τις δικές της τηλεοράσεις OLED του φθινοπώρου του 2017 από τις αντίστοιχες της LG, με δεδομένο πως θα χρησιμοποιούνται οι ίδιες οθόνες. Οι Ιάπωνες κατέχουν, ας μην ξεχνάμε, το με διαφορά καλύτερο υποσύστημα ψηφιακής επεξεργασίας εικόνας της αγοράς αυτή τη στιγμή, καθώς και εμπειρία στο είδος του εντυπωσιακού design που απευθύνεται σε όλες τις μεγάλες αγορές. Αυτοί οι δύο τομείς λοιπόν είναι οι πρώτοι που μπορεί να σκεφτεί κανείς. Ιδιαίτερη περιέργεια όμως ομολογούμε πως έχουμε όσον αφορά στο λειτουργικό σύστημα που θα στηρίζει αυτές τις τηλεοράσεις OLED, καθώς η Sony δεν μπορεί φυσικά να χρησιμοποιήσει το WebOS 3.0 της LG αλλά έχει δεχθεί και έντονη κριτική για τον τρόπο που έχει υλοποιήσει το Android TV στις δικές της τηλεοράσεις LED/LCD φέτος.
Με την κυκλοφορία των τηλεοράσεων OLED της Sony να φημολογείται πως έχει προγραμματιστεί για το τρίτο ή τέταρτο τρίμηνο του 2017, πάντως, δεν είναι πολύ πιθανό να μάθουμε πολλές λεπτομέρειες γι' αυτές στην επερχόμενη έκθεση CES στις αρχές Ιανουαρίου. Από την άλλη πλευρά, πότε η αγορά της τεχνολογίας αρνήθηκε και μερικές μικρές... εκπλήξεις στο κοινό της; Ίδωμεν, λοιπόν!