Sony: Προσεχώς... σινεμά που αγγίζεις

Αλληλεπίδραση με ταινίες; We like!

Ήταν, πιθανώς, απλώς θέμα χρόνου. Όταν τα games προσπαθούν να είναι περισσότερο "κινηματογραφικά" στην παρουσίασή τους (όπως το εξαιρετικό πρόσφατο Uncharted 2), όταν τα Blu-ray περιέχουν mini-games, αλλά και όταν έχουμε games που αναμιγνύουν γραφικά με ζωντανό video (όπως το επίσης πρόσφατο EyePet), ποιο κομμάτι του puzzle λείπει; Αυτό των ταινιών που επιτρέπουν αλληλεπίδραση, φυσικά! Η Sony είναι άριστα τοποθετημένη στην αγορά για να επιχειρήσει πρώτη κάτι τέτοιο, εξ ου και η πρόσφατη κατάθεση μιας αίτησης για την κατοχύρωση πνευματικών δικαιωμάτων χρήσης ενός νέου τρόπου "συμμετοχής" των θεατών σε φιλμ ή τηλεοπτικές σειρές. Ο τρόπος αυτός προσθέτει μέσω ειδικού λογισμικού ένα αόρατο "επίπεδο" αλληλεπίδρασης "πάνω από" στην εικόνα μιας ταινίας, πάνω στο οποίο οι θεατές μπορούν να "κάνουν πράγματα" με τη βοήθεια μιας κάμερας που παρακολουθεί τις κινήσεις τους ή/και ενός χειριστηρίου!

Παραδείγματα που αναφέρονται στη συγκεκριμένη αίτηση κατοχύρωσης; Έναν θεατή να... πετάει τομάτες στους πρωταγωνιστές, έναν άλλο να πυροβολεί μία αράχνη που κινείται στην πλάτη της πρωταγωνίστριας, ακόμη και έναν που... σηκώνεται από τον καναπέ και ρίχνει μια κλωτσιά "στον αέρα" στα πισινά (!) ενός ηθοποιού, με την κίνηση να "μεταφράζεται" αντίστοιχα μέσω στην ταινία. Από τα σχεδιαγράμματα, επίσης, διαφαίνεται ότι το σύστημα αυτό θα είναι σε θέση να αναγνωρίζει την απόσταση των θεατών από την οθόνη (και να κάνει τις ανάλογες προσαρμογές), να ανιχνεύει πολλαπλούς συμμετέχοντες, και να συνδυάζεται με Δικτυακές υπηρεσίες με διάφορους τρόπους. Εννοείται πως υπάρχει ήδη και εκμεταλλεύσιμη εμπορική διάσταση στον όλο μηχανισμό, αφού αναφέρεται ρητά η συμμετοχή χορηγών (π.χ. Coca Cola) σε διάφορα "ενεργά σημεία" της ταινίας.

Από την κατάθεση της αίτησης εκ μέρους της Sony δεν διευκρινίζεται φυσικά κανένα χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα μπορούσαμε να δούμε εμπορικό προϊόν της ιαπωνικής εταιρείας βασισμένο σε αυτήν την ιδέα. Ένας πρώτος και... προφανής υποψήφιος για την εφαρμογή της, πάντως, θα μπορούσε άνετα να είναι το PlayStation3: και video συμβατικής ή υψηλής ευκρίνειας μπορεί να αναπαράγει, και την επεξεργαστική δύναμη έχει για να αναλύει την εικόνα και να εντοπίζει τα σημεία αλληλεπίδρασης, και το χειριστήριο DualShock3 ή την κάμερα PlayStationEye στη διάθεσή του για το χειρισμό. Ως γνωστόν, δεν οδηγούν όλες οι αιτήσεις για πνευματικά δικαιώματα διαφόρων ιδεών σε εμπορικά προϊόντα, όμως το συγκεκριμένο έχει... υπερβολικά πολύ ενδιαφέρον για να "μείνει στο ράφι", πιστεύουμε. Ελπίζουμε να επανέλθουμε σύντομα με στοιχεία συγκεκριμένα, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ