Είναι από τις περιπτώσεις εκείνες που αληθινά δεν μπορείς να μην... γελάσεις με την αγορά της τεχνολογίας, της οποίας ορισμένες πρωταγωνίστριες εταιρείες δεν θα διστάσουν να κάνουν ο,τιδήποτε για ν' αποσπάσουν τίτλους άρθρων και "πρωτιές" αμφίβολης αξίας. Την Πρωταπριλιά, "κάνοντας τον γύρο του Web" για τα καθιερωμένα άρθρα-φάρσες είχαμε συναντήσει ένα τέτοιο και στο εξειδικευμένο FlatPanelsHD το οποίο περιέγραφε (με την απαραίτητη σοβαροφάνεια βέβαια) πως οι κατασκευαστές τηλεοράσεων στρέφονται στις... κάθετες οθόνες για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Τότε δεν είχαμε γελάσει, το είχαμε θεωρήσει από τα αστεία-αποτυχία της ημέρας για την ακρίβεια, όμως στα κεντρικά της Samsung κάποιοι μάλλον είχαν προ πολλού πάρει το σενάριο αυτό στα σοβαρά. Γιατί; Γιατί ο κορεατικός κολοσσός μόλις ανακοίνωσε... στ' αλήθεια "κάθετη τηλεόραση", με το όνομα "The Sero"!
H λέξη της ονομασίας σημαίνει στην κορεατική γλώσσα κυριολεκτικά "κάθετα", όμως η διάταξη οθόνης αυτής της τηλεόρασης δεν είναι μόνιμα έτσι: η οθόνη μπορεί να περιστραφεί πάνω στην ειδική βάση της κατά 90 μοίρες έτσι ώστε να λειτουργεί και οριζόντια. Αυτός δεν είναι όμως ο νεωτερισμός βάσει του οποίου η Samsung θεωρεί πως καινοτομεί: οι Κορεάτες, αντιθέτως, υποστηρίζουν πως η The Sero είναι μία τηλεόραση φτιαγμένη για την γενιά των... millenials (των ανθρώπων που έχουν γεννηθεί μετά το 2000 δηλαδή), επειδή αυτοί... είναι εξοικειωμένοι με το video που έχει συλληφθεί με smartphone σε κάθετη διάταξη (!). Έχουμε ακούσει κι αν έχουμε ακούσει όλα αυτά τα χρόνια αδύναμες δικαιολογίες για την ύπαρξη προϊόντων τεχνολογίας που κανείς δεν ζήτησε, μα η συγκεκριμένη αληθινά διεκδικεί βραβείο.
Ανεξαρτήτως του αν και κατά πόσο η Samsung πραγματικά θεωρεί πως το παραπάνω αιτιολογικό είναι λόγος ύπαρξης (πόσο μάλλον πώλησης) ενός προϊόντος όπως αυτό, υπάρχει - είναι η αλήθεια - ένας αριθμός από δημιουργικές εφαρμογές και χρήσεις μίας κάθετης οθόνης. Οι κάτοχοι προσωπικών υπολογιστών, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν κάθετα monitor ως δεύτερες βοηθητικές οθόνες σε διάφορα σενάρια χρήσης εδώ και πολλά χρόνια. Είναι, ωστόσο, οι περισσότερες από τις προαναφερθείσες εφαρμογές και χρήσεις επαγγελματικού ή εμπορικού ενδιαφέροντος και όχι καταναλωτικού. Ίσως γι' αυτό και η ίδια η Samsung αφενός έχει δώσει ως επιλογή την περιστροφή σε "νορμάλ" διάταξη, αφετέρου έχει προικίσει το προϊόν συνολικά και με άλλες δυνατότητες, όπως την χρήση των ενσωματωμένων ηχείων και ως ανεξάρτητα μουσικά.
Σε κάθε περίπτωση η The Sero - μόνο στην διαγώνιο των 43 ιντσών - θα ξεκινήσει να πωλείται στην Κορέα μέσα στον Μάιο προς €1500 περίπου. Τεχνικές προδιαγραφές - όπως ανάλυση, τύπο οθόνης, διαθέσιμες συνδέσεις κλπ. - η Samsung δεν γνωστοποίησε. Αν πάντως τα στελέχη της του marketing ψάχνουν για την επόμενη super ιδέα στην οποία θα βασίσουν ακόμη ένα καινοτομικό προϊόν της εταιρείας, είχαμε δημοσιεύσει το 2014 ως πρωταπριλιάτικο αστείο ένα άλλο προϊόν - και μάλιστα δικό της - το οποίο ομολογούμε πως το 2019 δεν ακούγεται διόλου απίθανο πλέον. Εμπνευστείτε ελεύθερα!