Μυστήριες οι επιθυμίες της αγοράς, τελικά - ή απλώς οι οικονομικοί αναλυτές που ασχολούνται με τις τάσεις της στους διάφορους τομείς των προϊόντων τεχνολογίας έχουν τόση αξιοπιστία στις προβλέψεις τους, όση και η... Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία. Δεν μπορούμε να σχολιάσουμε με διαφορετικό τρόπο το γεγονός ότι, ενώ οι εν λόγω κύριοι προφητεύουν εδώ και τουλάχιστον 2 χρόνια τον... βέβαιο αφανισμό των τηλεοράσεων plasma ως προϊοντική κατηγορία, αυτές όχι μόνο συνεχίζουν να υπερασπίζουν το μερίδιο αγοράς τους απέναντι στη θύελλα των τηλεοράσεων τεχνολογίας LCD και LED, αλλά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2009 σημείωσαν... αύξηση πωλήσεων κατά 40% (!) σε συγκεκριμένες αγορές και ζώνες τιμών. Και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής δυστοκίας, που υποτίθεται πως οι καταναλωτές προτιμούν τις πιο "ασφαλείς" λύσεις, όπως αυτές προβάλλονται μέσα από το σημαντικά ισχυρότερο marketing των τηλεοράσεων LCD. Καθόλου, μα καθόλου άσχημα!
Από μία άποψη, το φαινόμενο είναι εξηγήσιμο: οι τηλεοράσεις plasma τείνουν να είναι αναλογικά φθηνότερες από τις LCD/LED στις "μεσαίες-προς-μεγάλες" διαγωνίους (από 42 έως 50 ίντσες). Το ποσοστό του κοινού που έχει αρχίσει να αντιλαμβάνεται πως η υψηλή ευκρίνεια όντως αξιοποιείται από τις 42 ίντσες και πάνω, είναι επίσης μεγαλύτερο απ' ότι π.χ. ένα χρόνο πριν. Οι κατασκευαστές που στηρίζουν την τεχνολογία των plasma έχουν παρουσιάσει μερικά εξαιρετικά μοντέλα στους ανοιξιάτικους μήνες, τα οποία προσφέρουν εκπληκτική εικόνα σε σχέση με το κόστος τους. Άποψή μας, τέλος, είναι ότι κι ένα - μικρό ίσως, αλλά υπαρκτό - μερίδιο του κοινού προτίμησε τηλεoράσεις τεχνολογίας plasma για την υπεροχή της εικόνας τους σε κάποια συγκεκριμένα πράγματα, όπως η θέαση ταινιών και η ενασχόληση με video games. Την... υπεράσπισή μας, άλλωστε, στις plasma την έχουμε κάνει και στο παρελθόν (εδώ).
Σε κάθε περίπτωση, η αύξηση πωλήσεων των plasma είναι είδηση θετική για όλη την αγορά, ανεξαρτήτως τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται σε διαφορετικές προϊοντικές σειρές. Ας μην ξεχνάμε πως, μέσα από την "αντιπαλότητα" των LCD/LED με τις plasma, έχουμε τελικά εισπράξει ως καταναλωτές μοντέλα τόσο ποιοτικά όσο αυτά που κυκλοφορούν σήμερα και στις δύο κατηγορίες. Μπορεί η σχετική αυτή ανάκαμψη των plasma να μην είναι αρκετή για να τους προσφέρει πλειοψηφία μεριδίου αγοράς ή να... πείσει εταιρείες όπως η Pioneer (που στις αρχές του έτους ανέστειλε τη διάθεση των θρυλικών Kuro) να επανέλθουν σύντομα στην προϊοντική κατηγορία των τηλεοράσεων. Είναι όμως μία ένδειξη της αντοχής που η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει δείξει και συνεχίζει να δείχνει, καθώς κι ένα επιχείρημα για όσους υποστηρίζουν ότι έχει πολύ δρόμο ακόμη μπροστά της. Θα έχει ενδιαφέρον, τον Ιανουάριο ή το Φεβρουάριο, να διαπιστώσουμε πώς τα πήγαν οι τηλεοράσεις plasma και στο δεύτερο μισό του έτους και την πάντα σημαντική εορταστική περίοδο. Μέχρι τότε...