Νέο πρότυπο εικόνας 3D

Από τις Dolby και Philips, πολλά υποσχόμενο

Κοινό μυστικό αποτελεί το γεγονός ότι η εικόνα 3D δεν έχει μέχρι στιγμής τύχει της αποδοχής από το κοινό και της εμπορικής επιτρυχίας που όλες οι εμπλεκόμενες εταιρείες ήλπιζαν. Όλες όμως αντιλαμβάνονται ότι - παρά τις βάσιμες αιτίες για τις οποίες συμβαίνει κάτι τέτοιο - οι προοπτικές της στερεοσκοπικής απεικόνισης παραμένουν μεγάλες, γι' αυτό και προσπαθούν με διαφορετικές προσεγγίσεις να αντιμετωπίσουν τα, φανερά τουλάχιστον, προβλήματα. Η Dolby έχει συνδέσει μεν το όνομά της κυρίως με τον ήχο, αλλά οι δραστηριότητές της στο χώρο του home cinema είναι ευρύτερες - και αυτόν τον καιρό ετοιμάζει σε συνεργασία με τη Philips ένα καινούργιο τρόπο απεικόνισης 3D, ο οποίος φιλοδοξεί να "κερδίσει" τον θεατή εκεί που άλλοι απέτυχαν.

Ο νέος αυτός τρόπος απεικόνισης παρεμβάλλει ανάμεσα στην (πειραματική για την ώρα) οθόνη και τα μάτια του θεατή ένα ειδικά σχεδιασμένο "φύλλο" πλαστικού, το οποίο - απλοϊκή απόδοση - εικονικά "μετατοπίζει" τα pixel της ίδιας της οθόνης προς πολλαπλές κατευθύνσεις. Με αυτόν τον τρόπο λύνονται ταυτόχρονα δύο από τα σημαντικότερα προβλήματα της εικόνας 3D αυτή τη στιγμή: η ανάγκη για την ύπαρξη ειδικών γυαλιών και οι περιορισμένες γωνίες θέασης. Τα γυαλιά δεν χρειάζονται επειδή είναι εύκολο να αποδοθεί η αίσθηση του βάθους όταν η ίδια η οθόνη μπορεί να "μετατοπίσει" από μόνη της την δεύτερη εικόνα χωρίς πρόβλημα, οι γωνίες θέασης πολλαπλασιάζονται - ακόμη και αρκετά πλάγια από το κέντρο της οθόνης - επειδή το ειδικό πλαστικό δημιουργεί 26 (!) διαφορετικά "σωστά σημεία" (sweet spots).

Μικρή... "λεπτομέρεια": για να επιτύχει τα παραπάνω ο πειραματικός τρόπος απεικόνισης της Dolby και της Philips, θα πρέπει η όποια οθόνη χρησιμοποιείται να προσφέρει εξ αρχής πολύ μεγάλο αριθμό από pixel αναλογικά με τη διαγώνιό της. Η Dolby, για παράδειγμα, επέδειξε σε πρόσφατη έκθεση μία οθόνη 50 ιντσών, αλλά ανάλυσης Quad HD (4096x2160 pixel) για να επιτύχει απόλυτα πειστικό, λεπτομερές αποτέλεσμα. Αυτές οι οθόνες, άρα και η λύση των δύο εταιρειών, απέχουν κάποιο καιρό ακόμη από την αγορά και αρχικά θα είναι ακριβές. Αυτά είναι τα κακά νέα. Τα καλά νέα είναι δύο: ένα, η ίδια τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί και σε άλλα προϊόντα, από smartphones έως tablets, οπότε θα έχουμε πιθανώς την ευκαιρία να δούμε τα αποτελέσματά της νωρίτερα (έστω κι αν δεν θα είναι φυσικά το ίδιο πειστικά). Δύο, η Dolby θα προσφέρει ειδικό software στους κατασκευαστές, το οποίο εκείνοι μπορούν να ενσωματώνουν στα ρυθμιστικά τους ώστε οι καταναλωτές να ρυθμίζουν το "βάθος" των σχετικών οθονών και έμμεσα την "ένταση" του εφέ τρισδιάστατης εικόνας (όπως περίπου το Nintendo 3DS αλλά... σωστά). Δείγματα της τεχνολογίας αυτής στελέχη της Dolby δεν μπορούσαν να εγγυηθούν ότι θα δούμε πριν από τα μισά του 2013, όμως... ανυπομονούμε ήδη!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ