Είναι δύσκολο να μην διακρίνει κανείς τα ίδια αναγνωριστικά στοιχεία: η GamesCom, η ευρωπαϊκή έκθεση για το gaming, δεν ήταν παρά η "σκιά" της αμερικανικής E3... και η IFA, η ευρωπαϊκή έκθεση για τις τεχνολογίες της σύγχρονης οικιακής ψυχαγωγίας ήταν δυστυχώς το αντίστοιχο της αμερικανικής CES του... Γενάρη. Πολύ λίγα ήταν τα αληθινά highlights, υπό την έννοια των αποκαλύψεων που μας εξέπληξαν ή των σημαντικών ανακοινώσεων: η εξέλιξη στην αγορά του home entertainment έδωσε μεν το "παρόν", αλλά σε γενικές γραμμές προβλέψιμα. Αυτό δεν σημαίνει, ευτυχώς, ότι δεν προέκυψαν ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα νέα, που αξίζουν αναφοράς κι αξιολόγησης.
Για παράδειγμα, προβλέψιμη μεν - αλλά μακροπρόθεσμα σημαντική - ήταν η πρόθεση των κατασκευαστών να υποστηρίξουν την εικόνα 3D με ακόμη πιο πολλά προϊόντα. Οι Sony, Samsung, LG, Sharp και Philips και Panasonic παρουσίασαν μοντέλα τηλεοράσεων 3D είτε εντελώς νέα, είτε βελτιωμένα σε σχέση με τα παρόντα. Η Sony παρουσίασε επίσης τον πρώτο της 3D προβολέα, τον πολυαναμενόμενο VPL-VW90ES (και νέους κορυφαίους ενισχυτές κατασκευασμένους για έλεγχο συστημάτων home cinema προδιαγραφών 3D), η Sharp την πρώτη της τηλεόραση τεχνολογίας Quattron με δυνατότητα προβολής 3D, η Philips την δική της γνωστή, ξεχωριστή πρόταση τηλεόρασης αναλογιών 21:9, επίσης 3D ικανοτήτων πλέον.
Η βιομηχανία των οπτικοακουστικών εννοεί να στηρίξει την στερεοσκοπική εικόνα σθεναρά και, στη CES του Γενάρη, περιμένουμε ακόμη περισσότερες αποδείξεις. Ολοφάνερο πάντως ήταν το γεγονός ότι οι κατασκευαστές περίμεναν πως, ένα χρόνο μετά την αρχική εκθετική παρουσία προϊόντων 3D, θα υπήρχε στην αγορά πιο πολύ περιεχόμενο - ταινίες δηλαδή - για να αναδείξει τις προτάσεις τους. Ειδάλλως δεν θα προσέθεταν όλοι πλέον στις τηλεοράσεις τους σύστημα μετατροπής εικόνας από 2D σε 3D, παρ' ότι τα αποτελέσματα δεν είναι ποτέ ισάξια του "πραγματικού" 3D υλικού. Τα 3D δορυφορικά κανάλια και τα 3D games σε PS3 το χειμώνα όλοι πιστεύουν ότι θα αναπληρώσουν το σχετικό κενό, μέχρι το Avatar να θυμίσει σε λίγους μήνες πόσο εντυπωσιακή μπορεί να είναι η εμπειρία θέασης της εικόνας 3D, όταν προσφέρεται όπως πρέπει.