Δεν είναι τόσο μακριά στο παρελθόν η χρονική εκείνη περίοδος κατά την οποία οι "αναλυτές" ή οι... "μελλοντολόγοι βραχυπρόθεσμου ορίζοντα" διέβλεπαν πως τις αγαπημένες μας ταινίες ή τις τηλεοπτικές σειρές θα τις παρακολουθούμε μέσω Internet και φορητών συσκευών: μιλάμε για τις αρχές της δεκαετίας μόλις. Τότε, βέβαια, ήταν εύκολο να γίνει αυτή η λανθασμένη εκτίμηση γιατί η ανάπτυξη του YouTube ήταν εκρηκτική, τα smartphones και τα tablets έδειχαν να είναι... το μέλλον σε όλα και ο σχετικός συνειρμός προέκυπτε αβίαστα. Ένα fast forward 8 ετών μετά, ωστόσο, και εν τέλει φαίνεται να συμβαίνει αυτό που όλοι όσοι αγαπάμε το home cinema γνωρίζαμε και τότε: τα φιλμ και τα επεισόδια σειρών "χρειάζονται ίντσες" για να τα απολαύσει κανείς όπως τούς αξίζουν και η πρόσφατη έκθεση αποτελεσμάτων της Conviva αναδεικνύει αυτό ακριβώς το γεγονός.
H Conviva συγκεντρώνει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία χρήσης από 50 δισεκατομμύρια "ροές ψυχαγωγικού περιεχομένου" (streams) τον χρόνο, από ολόκληρο τον κόσμο και από την πλήρη γκάμα συσκευών που αξιοποιούνται γι' αυτόν τον σκοπό. Η πιο πρόσφατη ανάλυση των δεδομένων αυτών καταδεικνύει μία σειρά από ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Ένα: παρακολουθούμε πολύ περισσότερο τέτοιο ψυχαγωγικό Δικτυακό περιεχόμενο το 2018 σε σχέση με το 2017 (αύξηση της τάξης του 63%!), χρησιμοποιώντας όλες τις διαθέσιμες συσκευές. Δύο: Οι "Δικτυωμένες" τηλεοράσεις (Smart TV) και τα κάθε είδους player σημείωσαν από πέρσι τέτοιο καιρό αύξηση κατά 145% (!!!), με τα αντίστοιχα ποσοστά των smartphones ή tablets να μειώνονται και των PC να υποχωρούν ακόμη πιο πολύ.
Με απλά λόγια: ο κόσμος δείχνει να προτιμά την τηλεοπτική οθόνη, τελικά, χρησιμοποιώντας τις άλλες ως λύση ανάγκης και όχι όταν έχει την επιλογή. Σε αυτό δεν παίζει ρόλο μόνο η διαγώνιος της οθόνης και η σαφέστατα καλύτερη χρωματική απόδοση του εκάστοτε υλικού, αλλά σε έναν βαθμό και η περισσότερο αξιόπιστη (συχνά ενσύρματη) Δικτυακή σύνδεση που τείνουν να αξιοποιούν οι τηλεοράσεις και τα player σε σχέση με τα tablets ή τα κινητά.
Τα δεδομένα της Conviva είναι ενδιαφέροντα αλλά η αλήθεια είναι πως ο βαθμός στον οποίο αντικαθρεπτίζουν την ελληνική πραγματικότητα είναι συζητήσιμος. Η εταιρεία υποσημειώνει, για παράδειγμα, πως δεν συμπεριλαμβάνει στοιχεία χρήσης από την Netflix, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός "φρουρεί" τα δεδομένα αυτά στους servers του. Επίσης ως δημοφιλέστερες συσκευές λήψης Δικτυακού ψυχαγωγικού περιεχομένου στην έρευνά της αναδεικνύονται τα Roku και FireTV, τα οποία φυσικά στην Ελλάδα έχουν... οριακή παρουσία (και τα PS4/Xbox One δεν χρησιμοποιούνται τόσο για ταινίες ή σειρές όσο στο εξωτερικό). Το πιθανότερο είναι η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών που αξιοποιεί (νόμιμες) Δικτυακές υπηρεσίες περιεχομένου να το κάνει μέσα από τα αντίστοιχα apps του λειτουργικού της Smart TV του ή μέσα από άλλα "Δικτυωμένα" player. Όπως και να έχει, το ποσοστό παρακολούθησης ταινιών και σειρών σε κινητά ή tablet στην Ελλάδα θεωρητικά θα πρέπει να είναι ακόμη χαμηλότερο από το ήδη μειωμένο του εξωτερικού. TV, TV, TV!