Η χρονιά που ξεκινά αναμένεται να σηματοδοτήσει όχι μόνο μία (μικρή έστω) ανάκαμψη στην οικονομία των μεγαλύτερων χωρών, αλλά και μία αναζωογονητική φάση για τις τεχνολογίες του home entertainment, οι οποίες - κακά τα ψέματα - πολύ μικρά εξελικτικά βήματα σημείωσαν μέσα στο 2009. Οι τηλεοράσεις στέκονται στο επίκεντρο της σύγχρονης διασκέδασης βέβαια και η Sony, ανάμεσα στις πρωταγωνίστριες εταιρείες του χώρου, το γνωρίζει - εξ ου και η σημαντική αναδιάρθρωση στις προϊοντικές της σειρές των τηλεοράσεων Bravia, παράλληλα με την παρουσίαση νέων μοντέλων, που ανακοινώθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης CES 2010.
Έχουμε και λέμε λοιπόν: οι νέες Bravia ανήκουν πλέον σε τέσσερις ευρύτερες κατηγορίες. Ξεκινώντας από αυτή των κορυφαίων μοντέλων προς αυτή των πλέον προσιτών, έχουμε τις Signature, Cinematic, Presence και Essential, σε διάφορες διαγωνίους και φυσικά ζώνες τιμών. Οι Signature θα είναι οι αρτιότερα εξοπλισμένες, προσφέροντας εξ ορισμού πομπό εικόνας 3D και τα συνοδευτικά γυαλιά, τον αισθητήρα ρύθμισης σύμφωνα με τον περιβάλλοντα φωτισμό και την παρουσία ή όχι θεατών, ασύρματη δικτύωση Wi-Fi για σύνδεση με το Internet και όλες τις τεχνολογίες που συνθέτουν κορυφαία εικόνα υψηλής ευκρίνειας. Οι Cinematic στερούνται τον εξοπλισμό 3D και την ασύρματη διασύνδεση αλλά τίποτε από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της εικόνας, οι Presence τον εξοπλισμό 3D και τους αισθητήρες, ενώ οι Essential τον εξοπλισμό 3D και τα ανεπτυγμένα υποσυστήματα επεξεργασίας της εικόνας.
Τα στοιχεία που διαφοροποιούν τις ανανεωμένες προϊοντικές κατηγορίες, λοιπόν: οι Signature και Presence έχουν να επιδείξουν το καινούργιο "Monolithic Design" της Sony, σχεδιασμό που δίνει αίσθηση στις σαφείς γραμμές και την απλότητα, εισάγοντας παράλληλα καινοτομίες όπως την επιλογή κλίσης 6 μοιρών προς τα πίσω (!) που επιτρέπει σε θεατές που κάθονται χαμηλότερα από την οθόνη να παρακολουθούν την εικόνα της άνετα. Οι Signature και Presence προσφέρουν επίσης εξ ορισμού την ασύρματη σύνδεση, ενώ οι Cinematic και Essential είναι αναβαθμίσιμες με σχετικό προαιρετικό περιφερειακό. Oι τελευταίες είναι οι μόνες που δεν αναβαθμίζονται σε 3D με πομπούς και γυαλιά, στοιχείο ενδεικτικό.
Το πιο ενδιαφέρον για το αγοραστικό κοινό, σύμφωνα με την άποψή μας, εντοπίζεται στο γεγονός ότι χαρακτηριστικά που άλλοτε προσφέρονταν μόνο από τις "ναυαρχίδες" της Sony, τώρα θα είναι διαθέσιμα σε πολύ περισσότερα μοντέλα - σχεδόν όλα πλην των απολύτως προσιτών. Η τεχνολογία εξομάλυνσης της κίνησης MotionFlow Pro, για παράδειγμα, έχει ενσωματωθεί σε όλα τα μοντέλα πλην των Essential, όπως και το σύστημα επεξεργασίας εικόνας Bravia Engine 3, η συμβατότητα με το πρωτόκολλο δικτύωσης DLNA (για αξιοποίηση φωτογραφιών, μουσικής και video από άλλες συσκευές του οικιακού δικτύου) και η δυνατότητα αναπαραγωγής multimedia υλικού από αποθηκευτικά μέσα συνδεσμολογίας USB. Έμφαση έχει δοθεί, άλλωστε, τόσο στο Internet και τις υπηρεσίες του (YouTube, Twitter, Facebook κλπ), όσο και στον οικολογικό χαρακτήρα των συσκευών: και τα δύο δεν λείπουν ως δυνατότητες και επιλογές από καμία νέα Bravia, ακόμη και τις εισαγωγικές.
Μοντέλα και των τεσσάρων νέων σειρών έχουν επιβεβαιωθεί για κυκλοφορία στην ελληνική αγορά - αν και το πιθανότερο είναι να μην εμφανιστούν πριν από τη λήξη του οικονομικού έτους της Sony στα τέλη Μαρτίου, αλλά αργότερα. Για τις διαγωνίους που θα διατεθούν για κάθε σειρά στη χώρα μας, καθώς και συνιστώμενες τιμές λιανικής των μοντέλων αυτών, θα χρειαστεί να επανέλθουμε με τα επίσημα στοιχεία της ελληνικής αντιπροσωπείας, όταν αυτά ανακοινωθούν. Ελπίζουμε σύντομα!