Είτε μιλά κανείς για καλώς κείμενες, είτε για... κακώς κείμενες παραδόσεις, είναι γεγονός ότι στο χώρο της πληροφορικής αυτές και εύκολα δημιουργούνται και δύσκολα ανατρέπονται. Δεν μπορεί παρά να είναι ευχάριστο, λοιπόν, να παρατηρεί κανείς κακώς κείμενες παραδόσεις να ανατρέπονται - είναι το είδος της εξέλιξης που ωφελεί τους πάντες μακροπρόθεσμα. Και στην πρόσφατη έκθεση της CES συνέβησαν ουκ ολίγες τέτοιες ανατροπές άξιες αναφοράς: ίσως όχι αρκετές για να αναδείξουν... τάση, αλλά αρκετές για να μας κάνουν να ελπίζουμε πως άλλες, ακόμη πιο ενδιαφέρουσες ανατροπές βρίσκονται στον ορίζοντα το 2010.
Στις δύο από αυτές τις σημαντικές ανατροπές, σε ρόλο πρωταγωνίστριας βρίσκεται η Sony. H ιαπωνική εταιρεία - ακολουθώντας τη συλλογιστική δεκαετιών, ενίοτε και λόγω της φύσης της ως κατασκευάστριας και παραγωγού περιεχομένου ταυτόχρονα - είχε... σταθερές γραμμές σε πράγματα μέχρι πρόσφατα. Από τη μία πλευρά, έτσι ώστε να προωθήσει τις δικές της κάρτες μνήμης, τα Memory Stick, δεν υποστήριζε στα προϊόντα της άλλο είδος καρτών μνήμης πλην αυτών. Μέσα στο 2009 αυτό άρχισε να αλλάζει, καθώς η Sony υποστήριξε κάρτες Compact Flash στις φωτογραφικές DSLR της και SD σε συγκεκριμένους φορητούς Vaio. Στη CES 2010, όμως, ανακοίνωσε για πρώτη φορά... τις δικές της κάρτες SD (!) και μάλιστα υψηλών ταχυτήτων και χωρητικότητας. Έτσι οι κάτοχοι πολλών νέων ψηφιακών φωτογραφικών και βιντεοκαμερών της ιαπωνικής εταιρείας έχουν πλέον, για πρώτη φορά, δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε SD και Memory Stick.
Η Sony επίσης - για να μην υποθάλπει την παράνομη διάθεση ταινιών σε υψηλή ευκρίνεια - επί σειρά ετών αρνούνταν να υποστηρίξει το δημοφιλέστερο φορμά αρχείων γι' αυτό το σκοπό στο Internet, το MKV (τις διάσημες ταινίες... Matroska). Ακόμη και το φορμά DivX στη συμβατική του εκδοχή είχε χρηστικούς περιορισμούς στις συσκευές της Sony. Όχι πια. Η ιαπωνική εταιρεία στα νέα της Blu-ray player και ολοκληρωμένα συστήματα home cinema επιτρέπει την αναπαραγωγή τέτοιων αρχείων Δικτυακά και από αποθηκευτικά μέσα USB, εξ ορισμού. Το αν αυτό συνέβη επειδή τα στελέχη της συνειδητοποίησαν πως το MKV είναι το νέο MP3 (με άλλα λόγια... "δεν παλεύεται") ή επειδή ανταγωνιστικές συσκευές είχαν ήδη αρχίσει να το προσφέρουν από το φθινόπωρο, δεν έχει σημασία. Μια αλλαγή πλεύσης είναι πάντα μια αλλαγή πλεύσης.
Άλλος μεγάλος και παραδοσιακός "παίκτης" που έκανε κίνηση έξω από τα καθιερωμένα; Η Bang & Olufsen. Ταγμένη στις απαιτήσεις των εραστών του hi-end ήχου, κατασκευάστρια που σχεδιάζει και υλοποιεί προϊόντα ως επί το πλείστον για τους "έχοντες" και σίγουρα εταιρεία που απείχε από την... "καταναλωτική" αγορά, η B&O εξέπληξε πολλούς συνεργαζόμενη με την Asus. Το αποτέλεσμα της κοινής τους προσπάθειας είναι ένα εξεζητημένο μεν, αλλά... αποκτήσιμο laptop, το NX90: έχει σχεδιαστεί από τον κορυφαίο designer της B&O, τον David Lewis, φέρει δύο ηχεία που αξιοποιούν την τεχνολογία ενίσχυσης ICEpower (γενικώς προορισμένη για χρήση σε ενισχυτές αξιώσεων) και έχουν δική τους τροφοδοσία, ενώ υιοθετεί την τεχνολογία Sonic Focus για περισσότερο αποτελεσματική κατεύθυνση του ήχου προς το χρήστη. Laptop της B&O, τρόπον τινά, με... λιγότερα από 2000 δολάρια; Απίστευτο!
Τελευταία ανατροπή, εξελικτική μεν αλλά όχι λιγότερο τολμηρή - αν μη τί άλλο γιατί ξέρουμε πως κι άλλοι κατασκευαστές το σκέφτονταν, αλλά κανείς δεν το έκανε - αυτή που σημειώθηκε από τη Samsung. H κορεάτικη εταιρεία παρουσίασε το πρώτο τηλεχειριστήριο για κορυφαίες της τηλεοράσεις, το οποίο... δεν έχει παρά ελάχιστα πλήκτρα: όλες οι λειτουργίες της χρησιμοποιούν την έγχρωμη οθόνη αφής του φουτουριστικού αυτού τηλεχειριστηρίου, το οποίο χρησιμοποιεί σύνδεση Wi-Fi όχι μόνο για να αλλάζει τα κανάλια, αλλά και για να λαμβάνει από την τηλεόραση... εικόνα από άλλο κανάλι σε σχέση μ' εκείνο που προβάλλεται στην οθόνη! Nαι, και τα iPhone/iPod Touch είχαν να επιδείξουν κάποιες εφαρμογές γι' αυτό το σκοπό, είναι όμως τελείως διαφορετικό να προσφέρει ο κατασκευαστής ως standard αυτό το τηλεχειριστήριο. Άντε να γυρίσεις τώρα στα τηλεκοντρόλ των παρόντων μοντέλων, ξέροντας πως κάτι τέτοιο θα υπάρχει στα καταστήματα σύντομα. Είναι να μην αγαπά κανείς τις... ανατροπές;