E3 2013: οι περιορισμοί στο Xbox One

Η Microsoft αποσαφηνίζει, οι λόγοι δυσαρέσκειας σοβαροί

Ένα από τα πλέον αρνητικά σχολιασμένα στοιχεία του Xbox One, από την επόμενη ημέρα της αποκάλυψής του κιόλας, ήταν αυτό που σχετίζεται με το πώς το νέο σύστημα της Microsoft θα διαχειρίζεται τη Δικτυακή σύνδεση του χρήστη για να εξασφαλίσει τη νομιμότητα των games που αυτός παίζει. Είχαν γίνει συζητήσεις επί συζητήσεων για το θέμα πριν από το Μάιο, συνεχίστηκαν στη συνέχεια επειδή τα στελέχη της Microsoft στις συνεντεύξεις τους δεν φαίνονταν να... συμφωνούν για το πώς θα λειτουργεί το σύστημα που έχει αποφασίσει να υλοποιήσει η Microsoft, όμως είναι πλέον επίσημο: το Xbox One και Δικτυακή σύνδεση χρειάζεται για να παίζει κανείς τα games του, και αυτά... πρακτικά δεν του ανήκουν βάσει του πώς το σύστημα αυτό λειτουργεί.

Γινόμαστε συγκεκριμένοι. Αναγνωρίζοντας πως η μόνιμη Δικτυακή σύνδεση του Xbox One εξαρτάται και από παράγοντες που ούτε η Microsoft ούτε ο χρήστης μπορούν να επηρεάσουν (π.χ. τεχνικά προβλήματα του παρόχου ή της γραμμής σύνδεσης κλπ.), η αμερικανική εταιρεία έχει διαμορφώσει το σύστημά της έτσι, ώστε να είναι υποχρεωτική η σύνδεση του συστήματός της με τους servers της μία φορά στις 24 ώρες. Αν κάτι τέτοιο ωστόσο δεν συμβεί, ο καταναλωτής δεν θα μπορεί να παίξει κανένα video game στο Xbox One - είτε αυτό είναι για έναν είτε για πολλούς παίκτες - μέχρι η σύνδεση με τους servers της Microsoft να αποκατασταθεί. Το σενάριο δεν είναι αντιρεαλιστικό (σπάνια "διακοπές" τέτοιου είδους δεν αποκαθίστανται τα επόμενα λεπτά ή ώρες... πόσο μάλλον σε 24), δεν παύει να είναι όμως περιοριστικό. Τα Xbox One θα είναι "δεμένα" σε έναν router. Τέλος.

Όσον αφορά στο πώς διαχειρίζεται η Microsoft την ιδιοκτησία των games που αγοράζει ο χρήστης, ωστόσο, τα πράγματα γίνονται σαφώς περισσότερο περίπλοκα. Με μία λέξη: δεν τους αναγνωρίζει ουσιαστική ιδιοκτησία των games που αγοράζουν, ακόμη και όταν είναι σε φυσικό μέσο αποθήκευσης όπως τα Blu-ray όπου θα διατίθενται τα games του Xbox One. Ο παίκτης θα αγοράζει τον τίτλο, θα τον εγκαθιστά (υποχρεωτικά) στον σκληρό δίσκο του συστήματος και από κει και πέρα κατέχει... τα δικαιώματα χρήσης, όχι τον τίτλο αυτόν καθ' αυτόν. Το video game που αγόρασε δεν μπορεί να το δανείσει, δεν μπορεί να το χαρίσει, δεν μπορεί να το μεταπωλήσει εύκολα (εξηγούμε γιατί στη συνέχεια) και φυσικά δεν μπορεί να παίζει με κάποιον άλλο το ίδιο video game σε άλλο Xbox One (για το άλλο Xbox One απαιτείται άλλο αντίτυπο). Εν ολίγοις: το οπτικό μέσο αποθήκευσης είναι ακριβώς αυτό και τίποτε άλλο, σε αντίθεση με τα μουσικά CD ή τις ταινίες σε DVD/BD.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ