Bloodborne

Αιματηρό, εντυπωσιακό, απαιτητικό, αριστούργημα

Την αντοχή του Bloodborne στο χρόνο αυξάνουν όχι μόνο οι πολυάριθμες επιλογές διαμόρφωσης χαρακτήρων, χρήσης όπλων κλπ. αλλά και οι online λειτουργίες που προσφέρει ο τίτλος. Επειδή είναι κατά βάση σεναριακός, δεν θα ταίριαζαν επιλογές τύπου... Deathmatch ή Capture tha Flag, γι' αυτό η From Software έχει ουσιαστικά ενσωματώσει τη συνεργατική (co-op) επιλογή ως "βοήθεια" που μπορεί να ζητήσει ο παίκτης στη διάρκεια του σεναρίου "καλώντας" άλλους gamers που βρίσκονται online, ενώ την ανταγωνιστική ως... εισβολή "με το έτσι θέλω" των gamers στη Yharnam του παίκτη, όπου μπορούν να συγκρουστούν μαζί του και να τον σκοτώσουν ή να χάσουν οι ίδιοι τη ζωή τους. Ναι, κάποιες φορές είναι τόσο εκνευριστικό όσο ακούγεται να δέχεται ένας παίκτης επίθεση από άλλον gamer ενόσω προσπαθεί π.χ. να βρει ένα αντικείμενο ή να λύσει κάποιο γρίφο, οπότε η From Software προσφέρει ευτυχώς τη δυνατότητα ν' απομονωθούν εντελώς οι Δικτυακές λειτουργίες.

Αναμφίβολα, πάντως, αυτό που θα αφήσει τόσο τους "μοναχικούς" όσο και τους "κοινωνικούς" gamers με... "ανοιχτό το στόμα" αρχικά, είναι ο τεχνικός τομέας του Bloodborne. Ο σχεδιασμός της Yharnam είναι υπέροχος, με λεπτομέρεια πρωτόγνωρη για action RPG και πειστική, ανατριχιαστική ατμόσφαιρα που επιτυγχάνεται από τη χρήση τόσο των ειδικών εφέ, όσο και του αριστοτεχνικά "χτισμένου" γύρω από το τί συμβαίνει ήχου. Ειδικά σε περιβάλλον πολυκάναλου ήχου είναι τόσα τα... ηχητικά υπονοούμενα που ακούγονται γύρω από τον παίκτη κατά την εξερεύνησή του, που "παίζουν ρόλο" στην όλη υποβολή του από μόνα τους. Τον εαυτό της, δε, έχει ξεπεράσει η From Software στους μεγαλύτερους και δυσκολότερους αντιπάλους, οι οποίοι σε περιπτώσεις δείχνουν να έχουν... όντως προέλθει από γοτθικό θρίλερ ή λογοτεχνικό εφιάλτη (οι αναφορές στη μυθολογία του Lovecraft είναι πάμπολλες). Οπτικοακουστικά και από πλευράς καλλιτεχνικής επιμέλειας το Bloodborne είναι ένα αριστούργημα, δεν χωρά καμία αμφιβολία σε αυτό.

Είναι λοιπόν το Bloodborne το... ιδανικό video game των καιρών μας, με τόσα θετικά ν' αποδίδονται σ' αυτό από σύσσωμο τον ειδικό Τύπο; Όχι, κάθε άλλο μάλιστα. Ενώ ο τεχνικός του τομέας οπτικά και ηχητικά είναι εντυπωσιακός, η κίνηση του πρωταγωνιστικού χαρακτήρα θα μπορούσε να είναι σαφώς λιγότερο "ξύλινη". Ο τρόπος ανανέωσης των γραφικών θα μπορούσε να είναι ομαλότερος, καθώς σε ουκ ολίγα σημεία - λόγω των περίπλοκων 3D χώρων και των εφέ - μειώνεται σε λιγότερα από 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Το... παμψηφεί μεγαλύτερο πρόβλημα του Bloodborne, δε, είναι οι ενοχλητικά έως εκνευριστικά μεγάλοι χρόνοι αναμονής για τη "φόρτωση" (loading) τόσο των επόμενων τμημάτων του, όσο και της επιστροφής στο τελευταίο σημείο πρόοδου του παίκτη (savepoint) αλλά και της "κεντρικής" τοποθεσίας, του Hunter's Dream. Αυτοί οι χρόνοι θα ήταν αποδεκτοί σε άλλα games - με δεδομένο όμως το πόσο συχνά χάνει τη ζωή του κανείς στο Bloodborne, η αναμονή συνολικά 60 δευτερολέπτων ανά... 5 λεπτά max δεν γίνεται αποδεκτή εύκολα. Κάποια απ' τα παραπάνω πιστεύουμε πως θα λυθούν ή έστω θ' αντιμετωπιστούν σε σημαντικό βαθμό με διορθωτικές αναβαθμίσεις από την From Software.

Ακόμη κι αυτά, ωστόσο, δεν μπορούν ν' αμαυρώσουν τη συνολική εικόνα μιας δημιουργίας που όχι απλώς "στέκεται ψηλότερα" από τα πιο πολλά games του PS4 μέχρι στιγμής, αλλά στην ουσία είναι μία... κατηγορία από μόνο του. Το Bloodborne είναι το είδος της παραγωγής που οφείλει να παίξουν τόσο οι θιασώτες της σειράς των Souls (αυτοί το έχουν αγοράσει... ήδη) όσο και οποιοσδήποτε κάτοχος PS4 θέλει να βιώσει ένα ατμοσφαιρικό, αλληλεπιδραστικό γοτθικό θρίλερ όπως μόνο το νεότερο PlayStation μπορεί να το προσφέρει (με την παραδοχή πως θα κάνει μία σχετική επένδυση χρόνου και υπομονής φυσικά). Είναι, δε, μαζί με τα The Last of Us Remastered και Infamous Second Son, το είδος του αποκλειστικού τίτλου που όντως αξίζει ν' αγοράσει κάποιος το σύστημα της Sony για να παίξει. Και αν, σε λίγα χρόνια, αποδειχθεί τίτλος-σταθμός στην πορεία του PS4, καθόλου δεν θα μάς εκπλήξει. Για την ακρίβεια, το αντίθετο.

Βαθμολογία: 10 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ