Marvel Spider-man 2

Πρωταγωνιστές, περιεχόμενο, ψυχαγωγία, όλα... επί δύο!

Είδος: Action Adventure
Τιμή: €79,99

Εταιρία: Sony
Διανομή: Sony Hellas

Οποιοσδήποτε έχει παρακολουθήσει για κάποια χρόνια την πορεία των συστημάτων οικιακής ψυχαγωγίας, μπορεί να επιβεβαιώσει το εξής: ορισμένα κομβικά σημεία στην πορεία του καθενός από αυτά δεν χρειάζεται να... περάσουν χρόνια προκειμένου να τ' αναγνωρίσουμε ως τέτοια. Είναι σαφές πως είναι πολύ σημαντικά και στην περίοδο που συμβαίνουν. Ένα τέτοιο κομβικό σημείο στην πορεία του PlayStation5 (λίγες εβδομάδες μάλιστα πριν ολοκληρώσει τρία χρόνια παρουσίας στην παγκόσμια αγορά) είναι η κυκλοφορία του Spider-man 2: είναι ο πρώτος τίτλος της ίδιας της Sony που δεν έχει σχεδιαστεί βάσει των περιορισμών που θέτουν τα υποσυστήματα του PS4, αλλά έχει αναπτυχθεί αποκλειστικά για PS5 και φιλοδοξεί να επιδείξει όλες τις δυνατότητες του δεύτερου με τρόπο πειστικό.

Πέρα από αυτό, βέβαια, είναι ο τρίτος τίτλος της Insomniac με πρωταγωνιστή έναν από τους δημοφιλέστερους υπερήρωες στην ιστορία των comics, του Spiderman - με τους ποιοτικούς δύο προηγούμενους να έχουν σημειώσει αθροιστικά πωλήσεις που πλησιάζουν τα 40 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως σε PS4, PS5 και PC (με τις αρχικές εκδόσεις και τις εκδόσεις remastered τους). Tο... ειδικό βάρος των προσδοκιών που έχει από το Spider-man 2 η κοινότητα του PlayStation (και η αγορά του gaming γενικότερα) είναι λοιπόν μεγαλύτερο του συνηθισμένου. Αποδεικνύεται η σημαντικότερη παραγωγή της Sony για φέτος αντάξια αυτών των προσδοκιών;


Σεναριακά το Spider-man 2 δεν προϋποθέτει πως ο παίκτης έχει απαραίτητα παίξει ή ολοκληρώσει τα Spider-man και Spider-man: Miles Morales (κάνει βέβαια ξεκινώντας ο νέος τίτλος και μία μικρή ανασκόπηση... εν τάχει καλού κακού!), αλλά καθιστά σαφές πολύ γρήγορα πως ο Peter Parker και ο Miles Morales συνεργάζονται καθημερινά πια στην καταπολέμηση του εγκλήματος στην Νέα Υόρκη και πως θα είναι ελέγξιμοι και οι δύο στην εξέλιξη του τίτλου. Η Insomniac έχει επιλέξει να "χτίσει" μία πολυεπίπεδη υπόθεση αυτή τη φορά, καθώς υπάρχει αυτή η δυναμική ελέγχου και των δύο Spider-man (οπότε υπάρχει το περιθώριο της αλληλεπίδρασης μεταξύ τους και σεναριακά), υπάρχουν όσα συμβαίνουν στον στενό φίλο του Parker, τον Harry Osborne, αλλά και μία τρίτη, εξωτερική απειλή που έρχεται στην Νέα Υόρκη για να περιπλέξει ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

Ορισμένα από τα παραπάνω είναι γνωστά και από τα επίσημα trailer της Sony αλλά, χωρίς να... προδώσουμε περισσότερα, αρκεί να υπογραμμίσουμε πως πρόκειται για ένα από τα πλέον καλογραμμένα σενάρια που έχουμε συναντήσει ποτέ σε video game βασισμένο σε comics. Έχει πολύ καλή ροή, επιφυλάσσει ορισμένες εκπλήξεις - κάποιες μάλιστα σχεδόν σοκαριστικές, κάτι που με άμεση την εμπλοκή της Marvel/Disney στον τίτλο δεν μπορεί να θεωρεί κανείς ως δεδομένο - και οδηγεί τους παίκτες σε κάθε μία από τις σημαντικές σεκάνς του τίτλου με τρόπο άκρως αποτελεσματικό. Το γεγονός βέβαια πως αυτές οι σεκάνς είναι σκηνοθετημένες αριστοτεχνικά βοηθά πάρα πολύ, σε βαθμό που και μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας να είναι ορισμένες απ' όσο συνηθίζεται σε games δράσης, δεν ενοχλεί. Η Insomniac ξέρει πόση σημασία έχει και το "περιτύλιγμα" των παραγωγών της όταν αυτές απευθύνονται σε ευρύ κοινό και η παρουσίαση του Spider-man 2 είναι τόσο προσεγμένη όσο την περιμέναμε.

Αυτό που ομολογουμένως... δεν περιμέναμε - και, για να είμαστε ειλικρινείς, μάς είχε προβληματίσει όταν η Insomniac το είχε επιβεβαιώσει πέρυσι - είναι το πόσο φυσική και άνετη είναι η "συνύπαρξη" και η εναλλαγή των δύο Spiderman, του Miles Morales και του Peter Parker, στην εξέλιξη του τίτλου της Sony. Ναι, υπάρχουν συγκριμένες αποστολές όπου ο παίκτης θα πρέπει να παίξει υποχρεωτικά με έναν από τους δύο (συνήθως τα σημεία όπου κατά βάση δεν έχει λογική η εμπλοκή του άλλου), όμως στις πιο πολλές ο παίκτης μπορεί να χρησιμοποιήσει είτε τον έναν χαρακτήρα, είτε τον άλλον, αξιοποιώντας τις ειδικές δυνατότητες του καθενός. Κάτι που επίσης δεν είχαμε συνειδητοποιήσει πριν παίξουμε τον τίτλο της Insomniac είναι πως, ενόσω εμείς ολοκληρώνουμε αποστολές με τον έναν Spiderman, ο άλλος... πολεμά το έγκλημα στην Νέα Υόρκη ανεξάρτητα - είναι πιθανό μάλιστα να τον συναντήσουμε στους δρόμους της πόλης και να μάς βοηθήσει "επί τη ευκαιρία" πριν φύγει για να συνεχίσει!

Ενώ δεν είναι εφικτό να ολοκληρώσει κανείς το Spider-man 2 παίζοντας μόνο με τον έναν υπερήρωα, η Insomniac έχει φροντίσει έτσι ώστε όταν αναθέτει στον παίκτη τον έλεγχο του ενός από τους δύο υποχρεωτικά, αυτό να έχει νόημα - όπως στο "άνοιγμα" του τίτλου, όπου ο πρώτος "μεγάλος αντίπαλος" δεν μπορεί να νικηθεί αν δεν συνεργαστούν οι δύο Spiderman με συγκεκριμένο τρόπο. Με τον μηχανισμό της εναλλαγής ανάμεσα στους δύο χαρακτήρες σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού εξοικειώνεται πολύ γρήγορα κανείς και, αποδεχόμενος το γεγονός πως αυτοί θα πρέπει να συνεργαστούν σε ουκ ολίγα σημεία της εξέλιξης του σεναρίου, θα πρέπει να "επενδύει" τους πόντους αναβάθμισης χαρακτηριστικών ή νέων κινήσεων και στους δύο. Οι δυνατότητές τους που βασίζονται στην τεχνολογία, πάντως, και όχι στις δυνάμεις τις σωματικές του κάθε Spiderman, είναι κοινές και ο παίκτης τις "ξεκλειδώνει" μόνο μία φορά (γίνονται διαθέσιμες στον άλλον Spiderman αυτόματα).

Και οι δύο υπερήρωες, πάντως, στο Spider-man 2 έχουν προσθέσει στην γκάμα των επιλογών που έχουν (α) για την μετακίνηση... πάνω από την Νέα Υόρκη και (β) για τις μάχες σώμα με σώμα, ορισμένες καινούργιες δυνατότητες που αποδεικνύονται από εξαιρετικά χρήσιμες έως πρακτικά απαραίτητες. Στην μετακίνηση, αν και η αιώρηση με τον αραχνοϊστό είναι τόσο απολαυστική όσο ήταν πάντα και μάλιστα ευδιάκριτα πιο γρήγορη, διαθέσιμη πολύ γρήγορα γίνεται και η επιλογή των Webwings, μικρών "φτερών" που ενσωματώνονται στις στολές των δύο υπερηρώων και τούς επιτρέπουν να "πετούν" για λίγο (ή πολύ περισσότερο αν ακολουθήσουν "αεροστοές" που τούς δίνουν πρόσθετη ώθηση). Τα Webwings και ένας ακόμη βοηθητικός μηχανισμός (που θα αφήσουμε τους παίκτες να ανακαλύψουν!) καθιστούν την "κλασική" μετακίνηση σε μεγάλες αποστάσεις πάνω από την Νέα Υόρκη πολύ περισσότερο άνετη, με την... "αυτόματη" μετακίνηση (fast travel) από το ένα σημείο της πόλης στο άλλο να γίνεται διαθέσιμη και αυτή από ένα σημείο και πέρα.

Το νέο στοιχείο στις μάχες σώμα με σώμα είναι η απόκρουση χτυπημάτων (parry), η οποία λειτουργεί περίπου όπως στα fighting games με ένα πρόσθετο πλεονέκτημα: με τον σωστό συγχρονισμό εκ μέρους του παίκτη αυτός και αποφεύγει να δεχθεί ζημιά, και "σαστίζει" τους αντιπάλους του για ελάχιστα δευτερόλεπτα (τα οποία μπορεί να εκμεταλλευτεί για ν' αντεπιτεθεί). Η επιλογή parry δεν είναι τόσο χρήσιμη με τους συνηθισμένους αντιπάλους των δύο Spiderman, γιατί κατά βάση... δεν χρειάζεται από ένα σημείο και πέρα, είναι όμως υπερπολύτιμη με τους δυσκολότερους, τόσο επειδή οι δεύτεροι χτυπούν πολύ δυνατότερα οι ίδιοι, όσο κι επειδή είναι έξτρα ανθεκτικοί στα "απλά" χτυπήματα των υπερηρώων και θα πρέπει να "σαστίσουν" πρώτα για να δεχθούν σοβαρή ζημιά. Αυτό αλλάζει την ροή και τον ρυθμό των συγκρούσεων περισσότερο απ' όλους με τους "μεγάλους κακούς" του Spider-man 2, οπότε είναι μία τεχνική που διευκολύνει πολύ τα πράγματα συγκριτικά με το να καταφεύγει κανείς μονίμως στην αποφυγή και τα τυχαία χτυπήματα.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ