Θέλω μια άλλη Apple. Πειράζει;

Σ' αγαπάμε, μας πληγώνεις... και πρέπει ν' αλλάξεις

Πρέπει, όμως, να είναι οπωσδήποτε έτσι; Είναι απαραίτητο αυτή η εταιρεία που έχει προσφέρει κι έχει να προσφέρει τόσα πολλά στην ψηφιακή πλευρά της σύγχρονης ζωής, να συμπεριφέρεται κατ' αυτόν τον τρόπο; Είμαστε υποχρεωμένοι να αποδεχθούμε τα πάμπολλα φάουλ της, σε πολλαπλά επίπεδα, επειδή η ίδια εταιρεία ξεχωρίζει σε άλλα πράγματα; Όπως με ένα φανερά ταλαντούχο παιδί, που είναι όμως μόνιμα κακότροπο, πονηρό και αλαζονικό, δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά να υποστούμε τα καπρίτσια του επ' άπειρον, μόνο και μόνο επειδή είναι πολλά υποσχόμενο;

Το έχουμε σκεφτεί και ξανασκεφτεί και ξανασκεφτεί... και, εν τέλει, όχι. Όχι και πάλι όχι. Ως καταναλωτές, ως θιασώτες της τεχνολογίας, ακόμη κι ως επαγγελματίες του χώρου, δεν θεωρούμε πως το "έτσι είναι η Apple κι ας σας αρέσει" είναι απάντηση. Θέλουμε μια άλλη Apple. Μία που οδηγεί τις εξελίξεις στο design και το χαρακτήρα των σύγχρονων συσκευών τεχνολογίας, χωρίς να μας υποχρεώνει να καταβάλλουμε ως αντάλλαγμα την στέρηση πολλών επιλογών που βασίζονται μόνο στη δική της λογική. Μία που δείχνει το δρόμο προς την ευχρηστία των συσκευών του μέλλοντος, χωρίς να επιβάλλει δικτατορικούς κανόνες για το πώς θα πρέπει να τις χρησιμοποιούμε. Και, κυρίως, μία Apple που όπως μπορεί να θριαμβολογεί όταν πετυχαίνει κάτι τεχνολογικά αξιοθαύμαστο, να μπορεί να παραδέχεται τα λάθη της όταν αποδεικνύονται - κι όχι να αναλώνεται μονίμως σε... Stratego δημοσίων σχέσεων.

Όλο αυτό δεν έχει να κάνει με τα άλλα, συζητήσιμα, θέματα που έχουμε με την Apple. Θέλει να τιμολογεί για τα προϊόντα της σημαντικά υψηλότερα απ' όσο θα μπορούσε, ώστε να είναι περισσότερο επικερδής; Δικαίωμά της - όποιος μπορεί και θέλει να αποκτήσει τα προϊόντα της ας το κάνει, όποιος όχι... όχι. Θέλει η Apple να παίξει τα μικροπολιτικά της και μικροεγωϊστικά της παιχνίδια με ανταγωνίστριες εταιρείες, στην πλάτη των χρηστών; Λάθος είναι και πάλι, αλλά ας κάνει ό,τι κρίνει και όποιος θέλει να το ανεχτεί ας το ανεχτεί, όποιος όχι... όχι. Ζητήματα όμως όπως αυτό της προβληματικής λήψης στο iPhone 4 δεν είναι προς συζήτηση. Σχετίζονται με το πόση σημασία έχει για την Apple η άρτια λειτουργία των συσκευών της (κάτι που η ίδια προβάλλει ως ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα), η ικανοποίηση του κοινού που την τιμά (που υποτίθεται ότι η εταιρεία βάζει πάνω απ' όλα και γι' αυτό έχει υψηλά σκορ σε σχέση με άλλες) και η εντιμότητά της ως κατασκευάστρια. Και σχετίζονται, εν τέλει, με το πόσο ικανή ή όχι είναι να αναλαμβάνει τις ευθύνες της όταν πρέπει.

Με δεδομένο το πρόβλημα λήψης του iPhone 4 - που όχι τυχαία είναι όντως το καλύτερο smartphone αυτή τη στιγμή - η Apple έχει για αύριο προγραμματίσει ειδική συνέντευξη Τύπου. Το αντικείμενο της επαφής της αυτής με τον Τύπο δεν το έχει ανακοινώσει, αλλά όλοι περιμένουμε ότι θα σχετίζεται με το προαναφερθέν πρόβλημα. Τί θα έκανε η Apple που θα θέλαμε; Ανάκληση όλων των iPhone 4 από την αγορά και αλλαγή τους με μοντέλα που δεν φέρουν κεραία προβληματική. Τίποτε λιγότερο. Η ενδεχόμενη... διάθεση μιας δωρεάν πλαστικής θήκης (!) για κάθε άνθρωπο που έχει ήδη αγοράσει το κινητό της, έχει τη γεύση του "να βγάλουμε την υποχρέωση" και όχι του "να φανούμε σωστοί απέναντι στο κοινό μας". Και οι υπεκφυγές για το ποιος φταίει και ποιος όχι - και για το πώς θα πρέπει... εμείς να προσαρμοστούμε στο πώς θα χρησιμοποιούμε ένα προϊόν που ολοφάνερα έπρεπε να έχει υποστεί αυστηρότερο ποιοτικό έλεγχο - από την Apple που θα θέλαμε, θα λάμβαναν τέλος. Θα φανεί η αμερικανική εταιρεία αντάξια των περιστάσεων και των απαιτήσεων, εν τέλει των προσδοκιών που η ίδια δημιούργησε; Αύριο θα ξέρουμε την απάντηση.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ