Όλοι μπορούμε να καταλάβουμε γιατί η Apple δεν εννοεί - ενώ τεχνικά είναι απολύτως δυνατό - να προσφέρει αυτήν την χρήσιμη δυνατότητα στους χρήστες iPad και iPhone (καλά... για οποιοδήποτε άλλο κινητό τηλέφωνο δεν το συζητάμε καν). Θέλει να πουλήσει περισσότερα iPad με 3G modem, στα οποία έχει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, ενώ παράλληλα να κρατήσει ικανοποιημένη την όποια συνεργάτιδα εταιρεία κινητής τηλεφωνίας (στις ΗΠΑ την AT&T), η οποία ευελπιστεί να αποσπάσει νέες συνδέσεις με επιδότηση από όλους εκείνους που θέλουν ένα iPad με... κάθε κόστος. Όμως το σκεπτικό είναι, στη βάση του, εξοργιστικά λανθασμένο. Υπάρχει καμία των πιθανοτήτων να υπάρχουν ανάμεσα στους λεγόμενους early adopters - εκείνους που αγαπούν τόσο την τεχνολογία ώστε να αγοράζουν νέα, σχεδόν... πειραματικά προϊόντα αμέσως μόλις κυκλοφορούν - καταναλωτές που δεν έχουν ήδη κάποιο smartphone, κατά πάσα πιθανότητα iPhone, με πρόγραμμα μεταφοράς όγκου δεδομένων μηνιαίως;
Η απάντηση, φυσικά, είναι αρνητική. Απλώς η Apple θέλει "σώνει και καλά", σε συνεννόηση με την εκάστοτε συνεργάτιδα εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, να υποχρεώσει εκείνο το τμήμα του καταναλωτικού κοινού που "αντέχει" οικονομικά, να έχει... δύο πάγια για συνδέσεις data: μία για το iPhone, μία για το iPad! Τα πράγματα περιπλέκονται, δε, αν σκεφτεί κανείς ότι το μοντέλο που θα διατεθεί πρώτο στις 3 Απριλίου - και οι early adopters είναι ανυπόμονοι - θα είναι το "απλό" και προσιτό, με τη διασύνδεση Wi-Fi μόνο. Στα υπόψιν, άλλωστε, και το γεγονός ότι δεν είναι εφικτό να χρησιμοποιηθεί η κάρτα SIM του iPhone στο iPad (επιλογή της Apple για τους ίδιους λόγους).
Θα έχει ενδιαφέρον, λοιπόν, να δούμε πώς θα αντιδράσει το κοινό αυτό στη... δικτατορική τακτική της Apple. Θα αγοράσει το iPad, αλλά μόνο για το σπίτι; Δεν θα το αγοράσει και θα περιμένει την έκδοση 3G μερικές εβδομάδες αργότερα, αποδεχόμενο το δεύτερο συμβόλαιο μόνο για data; Θα το κάνει ελπίζοντας οι hackers να προσφέρουν κάποια μέθοδο εγκατάστασης μη εγκεκριμένων εφαρμογών (jailbreaking) γρήγορα; Ένα μπορούμε να πούμε με σιγουριά, για την ελληνική αγορά τουλάχιστον: με αυτήν της την επιλογή, η Apple πρακτικά... απέκλεισε την πιθανότητα στη χώρα μας να δούμε πολλούς ανθρώπους με iPad "εκεί έξω", στους δρόμους. Πέρα από το κακό οικονομικό κλίμα, που καθιστά το δεύτερο πάγιο data όχι ακριβώς θελτική ιδέα, δεν υπάρχει και αρκετή εξοικείωση του κοινού με τα μόνο-data πάγια. Και να υποχρεωθεί σε τέτοια, κάθε μήνα, για... μία μόνο συσκευή; Μμμμμμμ.... ναι. Το άλλο, με τον ταπεινό CEO, το ξέρετε;