Forget me not

4

Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής και η Μυρτώ Γκόνη σκηνοθετούν και ερμηνεύουν το βαθιά τρυφερό και συγκινητικό έργο του Βρετανού Τρίσταν Μπέρνεϊς, στο οποίο παρακολουθούμε τη ζωή ενός ζευγαριού από την πρώτη γνωριμία μέχρι τα βαθιά τους γεράματα.| Powered by Uber

Forget me not ©Γκέλυ Καλαμπάκα

Το συγκινητικό έργο του Τρίσταν Μπέρνεϊς παρακολουθεί τη ζωή ενός ζευγαριού από την πρώτη γνωριμία τους μέχρι τα γεράματά τους, τις σημαντικές -και λιγότερο- σημαντικές στιγμές της συμβίωσής τους. Η ακολουθία δεν είναι χρονολογική, οι σκηνές από τη ζωή τους προκύπτουν τυχαία σαν ένα γαϊτανάκι, όπου συχνά η λέξη ή η φράση που κλείνει τη μία σκηνή ανοίγει και την επόμενη. Ίσως ο συγγραφέας κατέφυγε σε αυτό το εύρημα επειδή (spoiler alert) επειδή καταπιάνεται και με το θέμα της άνοιας κι επιθυμεί να προσφέρει στους θεατές αυτό το μωσαϊκό στιγμών τόσο ακατάτακτα όσο υπάρχει στο μυαλό του ήρωα (ή, μήπως, της ηρωίδας;) - πρόκειται όμως για ένα εύρημα που λειτουργεί ευεργετικά ούτως ή άλλως, καθώς δίνει στο έργο μία ξεχωριστή δυναμική, έτσι όπως οι καταστάσεις εναλλάσσονται χωρίς χρονική ακολουθία, φέρνοντας τον θεατή σε συνεχή εγρήγορση και εναλλαγές συναισθημάτων. 

Forget me not
©Γκέλυ Καλαμπάκα

Δεν είναι τόσο το περιεχόμενο της ζωής αυτού του ζευγαριού που κάνει το έργο να συγκινεί (αν και σαφώς πρόκειται για ήρωες με τους οποίους ταυτιζόμαστε) όσο η βαθιά τρυφερότητα και η αμεσότητά του. Αυτό το ταξίδι στο χρόνο προσδίδει μία συμπαντική διάσταση στο έργο, το οποίο δείχνει να αποτελεί μια υπόκλιση στο ερωτικό συναίσθημα και σε όλα τα ζευγάρια που κρατούν ενωμένο το νήμα της κοινής ζωής τους. Αυτά τα στοιχεία της τρυφερότητας, της αμεσότητας και του κοινού συναισθήματος, αναγνωρίζονται στο έπακρο και στην παράσταση που συνυπογράφουν (σκηνοθεσία και ερμηνείες) ο Κωνσταντίνος Μπιμπής και η Μυρτώ Γκόνη. Η χημεία και η σύνδεσή τους είναι μοναδική καθώς βυθίζονται σε ένα χείμαρρο συναισθήματων,  και οι ίδιοι ανταποκρίνονται σε κλάσματα δευτερολέπτου στις ξεχωριστές ανάγκες κάθε σκηνής, όπου συναντούμε τους ήρωες σε διαφορετική ηλικία, σε διαφορετική συνθήκη, σε διαφορετικές στιγμές της σχέσης τους, τις όμορφες και τις άσχημες, τις εύκολες και τις δύσκολες. Σε αυτό το ταξίδι τους, μέσα στη μαύρη, άδεια σκηνή, δεν χρειάζονται τίποτα άλλο εκτός της τόσο ουσιαστικής παρουσίας τους και της αφοπλιστικής τους επικοινωνίας (και γι' αυτό  η παράσταση-βίωμα θα λειτουργούσε ακόμη πιο επιδραστικά, αν παιζόταν σε σκηνή που θα είχε εγγύτερη σχέση με τους θεατές).

Περισσότερες πληροφορίες

Forget me not

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Μια συγκινητική ιστορία ενός ζευγαριού που «παίζει» με το χρόνο, απ’ το πρώτο τους βλέμμα μέχρι την τελευταία τους ανάσα, αναδεικνύοντας την προσπάθειά τους να παραμείνουν ενωμένοι, μάς δίνει την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον πολυβραβευμένο συγγραφέα. Σε κάθε ανάμνηση οι χαρακτήρες είναι κάπου αλλού, σε διαφορετικό χρόνο, και συχνά κάποιοι άλλοι. Σαν δυο ατρόμητοι εξερευνητές ταξιδεύουν σε νέους κόσμους. Στο μέλλον και το παρελθόν τους. Στη γνωριμία, στη γέννηση του παιδιού τους, στα βαθιά τους γεράματα, στη λήθη του έρωτα τους.

Αλάμπρα

Στουρνάρη 53

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι Stand up comedy παραστάσεις της εβδομάδας (6-12/2)

Από ευφυείς ατάκες και απρόβλεπτες ανατροπές μέχρι καυστική σάτιρα και αφοπλιστική ειλικρίνεια, οι παραστάσεις που ακολουθούν υπόσχονται να χαρίσουν δυνατές στιγμές γέλιου και αστείρευτης διασκέδασης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
06/02/2025

Η Κατερίνα Μαυρογεώργη για την "Καρυάτιδα" του Γιώργου Καπουτζίδη: "Όταν μέσω του χιούμορ συνειδητοποιείς την υποκρισία, νιώθεις ανατριχίλα"

Με αφορμή τη νέα της σκηνοθεσία στο Εθνικό Θέατρο, η Κατερίνα Μαυρογεώργη μιλά για την κωμωδία του Γιώργου Καπουτζίδη "Η Καρυάτιδα", για την υποκρισία ως παγκόσμιο φαινόμενο, τη δύναμη του χιούμορ, αλλά και τις δυσκολίες του θεάτρου σήμερα.

Early bird προσφορά για το "ΥΠΕΡΒΑΡΟ, ασήμαντο: ΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΟ" της Κατερίνας Γιαννοπούλου

Με μια γλώσσα ωμή, όπου βασιλεύει η παραφωνία, το "ΥΠΕΡΒΑΡΟ, ασήμαντο: ΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΟ" του Βέρνερ Σβαμπ, που σκηνοθετεί η Κατερίνα Γιαννοπούλου, φωτίζει τις πιο δυσάρεστες πλευρές της κοινωνίας. Η προπώληση ξεκίνησε με early bird προσφορά στα εισιτήρια.

Οι νέες θεατρικές παραστάσεις της εβδομάδας (6-12/2)

Συγκεντρώσαμε τις θεατρικές παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 6 έως 12/2 και ξεχωρίζουν.

Ανεξάρτητα κράτη

Με τη σκηνή του Χώρα μεταμορφωμένη σε αίθουσα σύνταξης εφημερίδας και τους ηθοποιούς σε ρόλο δημοσιογράφων, οχτώ πρόσωπα παίζουν παιχνίδια εξουσίας κάτω από παράδοξες συνθήκες. Ένα επίκαιρο σύγχρονο έργο και μια πολύ ενδιαφέρουσα σκηνοθεσία, με τους ηθοποιούς να σε πείθουν με τη φυσικότητά τους και να πυροδοτούν σκέψεις και συναισθήματα.

Η Πύλη της Κόλασης

Στο τελευταίο έργο του, που δανείζεται τον τίτλο του από το δημιούργημα του Ροντέν, ο Γιάννης Καλαβριανός μιλάει για την ομορφιά και την απελπισία του έρωτα και της καλλιτεχνικής δημιουργίας, ενώ παράλληλα μπλέκει τις ιστορίες πραγματικών προσώπων σε μία κοινή σκηνική συνομιλία και συναλλαγή. | Powered by Uber

Ο αόρατος επισκέπτης

Στην ομώνυμη ταινία του Ισπανού κινηματογραφιστή Οριόλ Πάουλο, ένας άνδρας κατηγορείται για τη δολοφονία της ερωμένης του. Η θεατρική μεταγραφή της συνιστά ένα μεγάλο στοίχημα, ειδικά από άποψη παραγωγής και σκηνικών λύσεων, με την παράσταση να φέρνει θαυμάσια αποτελέσματα. | Powered by Uber