Ο αόρατος επισκέπτης

4

Στην ομώνυμη ταινία του Ισπανού κινηματογραφιστή Οριόλ Πάουλο, ένας άνδρας κατηγορείται για τη δολοφονία της ερωμένης του. Η θεατρική μεταγραφή της συνιστά ένα μεγάλο στοίχημα, ειδικά από άποψη παραγωγής και σκηνικών λύσεων, με την παράσταση να φέρνει θαυμάσια αποτελέσματα. | Powered by Uber

Ο αόρατος επισκέπτης

Ο Αντριάν Ντόρια, ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, συλλαμβάνεται ως ύποπτος για τη δολοφονία της ερωμένης του, καθώς η αστυνομία τον βρίσκει δίπλα στο νεκρό σώμα της μέσα στο κλειδωμένο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου. Ο ίδιος ισχυρίζεται πως είναι αθώος: πως αυτός και η Λάουρα εκβιάζονταν από κάποιον άγνωστο άνδρα, ο οποίος τους παγίδευσε με δόλο, προκειμένου να δολοφονήσει τη Λάουρα και να ενοχοποιήσει τον ίδιο. Την υπεράσπισή του αναλαμβάνει μια εξαίρετη δικηγόρος, ειδική στην προετοιμασία μαρτύρων, η Βιρτζίνια Γκότμαν, η οποία έχει μόλις δύο ώρες προθεσμία για να ταυτοποιήσει τον άγνωστο εκβιαστή και να διαλευκάνει την υπόθεση. Αυτό είναι το πλαίσιο της ιστορίας του Ισπανού κινηματογραφιστή, η οποία, ως θρίλερ που σέβεται τον εαυτό του, εμπλέκει στη μυστηριώδη υπόθεση κι άλλα γεγονότα, σχετικά με την εξαφάνιση ενός νεαρού άνδρα, και καταλήγει, βέβαια, σε μια μεγάλη ανατροπή.

Αόρατος επισκέπτης

Καθώς το είδος του μυστηρίου αποδεικνύεται διαχρονικά δημοφιλές, δεν είναι περίεργη η ένταξη του "Αόρατου επισκέπτη" στο φετινό ρεπερτόριο. Η σκηνική μεταγραφή της ταινίας, όμως, αποτέλεσε ένα μεγάλο στοίχημα και σε αυτό το επίπεδο η παράσταση με την υπογραφή της Σοφίας Σπυράτου τα καταφέρνει θαυμάσια. Η παράσταση διατηρεί έναν σφιχτό κινηματογραφικό ρυθμό και μέσα από σκηνές που εναλλάσσονται ταχύτατα αποδίδει την απαραίτητη ατμόσφαιρα αγωνίας και μυστηρίου· το οικοδόμημα που χτίζεται βήμα βήμα επί σκηνής, καθώς σε κάθε δεδομένο προστίθεται ένα νέο, καταρρίπτεται μόλις μια ανάσα από το φινάλε, κάτι που διατηρεί το ενδιαφέρον σε υψηλά επίπεδα. Επίσης, αντιμετωπίζει επιτυχώς μια πρακτική και πολύ σημαντική παράμετρο: την ύπαρξη διαφορετικών χώρων δράσης και τα συνεχή flashbacks. Σε αυτό το επίπεδο, η σκηνοθεσία έχει δύο σημαντικούς συνεργάτες: τις κινηματογραφημένες σκηνές, οι οποίες μεταφέρουν με πειστικότητα σημεία της ιστορίας που δεν μπορούν να αποδοθούν θεατρικά (η κινηματογράφηση είναι του Νίκου Σούλη) και τα σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη, ο οποίος εκμεταλλεύεται την περιστρεφόμενη σκηνή και τις βιντεοπροβολές για να δημιουργήσει μια σειρά διαφορετικών χώρων (για τους πολύ παρατηρητικούς, μάλιστα, ένα μέρος της λύσης βρίσκεται στη σκηνογραφία).

Αόρατος επισκέπτης

Δίπλα στον γρήγορο ρυθμό, που δεν ζημιώνεται από τις συνεχείς σκηνογραφικές αλλαγές ούτε από την εναλλαγή θεατρικής και κινηματογραφημένης δράσης –το αντίθετο, αυτά πλουτίζουν την εμπειρία της πρόσληψης–, υπάρχουν ωραίες ερμηνείες. Ο Θανάσης Πατριαρχέας στο ρόλο του Αντριάν μοιράζεται μεταξύ του πανικού και της υπεροψίας, ενώ η Μελίνα Λεφαντζή δίνει μια εύστοχη ερμηνεία της Λάουρα, μιας γυναίκας που εμφανίζει πολλά πρόσωπα. Πολύ συγκινητικός ο Χρήστος Πλαΐνης στο ρόλο του πατέρα του εξαφανισμένου νεαρού, στιβαρός ο Ντίνος Σπυρόπουλος στον μικρότερο ρόλο του δικηγόρου. Η Κάτια Δανδουλάκη πλάθει μια Βιρτζίνια αποστασιοποιημένη, ουδέτερη, σχεδόν ψυχρή, που βρίσκεται εδώ "απλώς" για να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα και να κερδίσει την υπόθεση· σε στιγμές όμως λυγίζει από το ίχνος μιας θλίψης, υποδεικνύοντας με τον τρόπο της τις απαντήσεις αυτής της μυστηριώδους υπόθεσης.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο αόρατος επισκέπτης

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Ένας επιτυχημένος νεαρός επιχειρηματίας κατηγορείται για το φόνο της ερωμένης του. Μια δαιμόνια δικηγόρος καλείται να αποκαλύψει τι πραγματικά έχει συμβεί, έχει όμως μόνο δύο ώρες στη διάθεσή της.

«Κάτια Δανδουλάκη»

Αγ. Μελετίου 61Α

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι Stand up comedy παραστάσεις της εβδομάδας (6-12/2)

Από ευφυείς ατάκες και απρόβλεπτες ανατροπές μέχρι καυστική σάτιρα και αφοπλιστική ειλικρίνεια, οι παραστάσεις που ακολουθούν υπόσχονται να χαρίσουν δυνατές στιγμές γέλιου και αστείρευτης διασκέδασης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
06/02/2025

Η Κατερίνα Μαυρογεώργη για την "Καρυάτιδα" του Γιώργου Καπουτζίδη: "Όταν μέσω του χιούμορ συνειδητοποιείς την υποκρισία, νιώθεις ανατριχίλα"

Με αφορμή τη νέα της σκηνοθεσία στο Εθνικό Θέατρο, η Κατερίνα Μαυρογεώργη μιλά για την κωμωδία του Γιώργου Καπουτζίδη "Η Καρυάτιδα", για την υποκρισία ως παγκόσμιο φαινόμενο, τη δύναμη του χιούμορ, αλλά και τις δυσκολίες του θεάτρου σήμερα.

Early bird προσφορά για το "ΥΠΕΡΒΑΡΟ, ασήμαντο: ΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΟ" της Κατερίνας Γιαννοπούλου

Με μια γλώσσα ωμή, όπου βασιλεύει η παραφωνία, το "ΥΠΕΡΒΑΡΟ, ασήμαντο: ΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΟ" του Βέρνερ Σβαμπ, που σκηνοθετεί η Κατερίνα Γιαννοπούλου, φωτίζει τις πιο δυσάρεστες πλευρές της κοινωνίας. Η προπώληση ξεκίνησε με early bird προσφορά στα εισιτήρια.

Οι νέες θεατρικές παραστάσεις της εβδομάδας (6-12/2)

Συγκεντρώσαμε τις θεατρικές παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 6 έως 12/2 και ξεχωρίζουν.

Ανεξάρτητα κράτη

Με τη σκηνή του Χώρα μεταμορφωμένη σε αίθουσα σύνταξης εφημερίδας και τους ηθοποιούς σε ρόλο δημοσιογράφων, οχτώ πρόσωπα παίζουν παιχνίδια εξουσίας κάτω από παράδοξες συνθήκες. Ένα επίκαιρο σύγχρονο έργο και μια πολύ ενδιαφέρουσα σκηνοθεσία, με τους ηθοποιούς να σε πείθουν με τη φυσικότητά τους και να πυροδοτούν σκέψεις και συναισθήματα.

Η Πύλη της Κόλασης

Στο τελευταίο έργο του, που δανείζεται τον τίτλο του από το δημιούργημα του Ροντέν, ο Γιάννης Καλαβριανός μιλάει για την ομορφιά και την απελπισία του έρωτα και της καλλιτεχνικής δημιουργίας, ενώ παράλληλα μπλέκει τις ιστορίες πραγματικών προσώπων σε μία κοινή σκηνική συνομιλία και συναλλαγή. | Powered by Uber

Forget me not

Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής και η Μυρτώ Γκόνη σκηνοθετούν και ερμηνεύουν το βαθιά τρυφερό και συγκινητικό έργο του Βρετανού Τρίσταν Μπέρνεϊς, στο οποίο παρακολουθούμε τη ζωή ενός ζευγαριού από την πρώτη γνωριμία μέχρι τα βαθιά τους γεράματα.| Powered by Uber