Μαύρη μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν

3,5

Σπαρταριστή, απολαυστική και «βλάσφημη» παράσταση ενός νέου ελληνικού έργου που σατιρίζει τη διαπλοκή των ΜΜΕ, τις οικογενειακές σχέσεις αλλά και μια γενιά που αρνείται να ενηλικιωθεί. | Powered by Uber

Μαύρη Μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν Μπέλλος Millennials

Άναρχη, ανοικονόμητη, σπαρταριστή, φρενήρης, σωστό πανδαιμόνιο: να πώς θα μπορούσε να αποτυπωθεί με λίγους χαρακτηρισμούς η παράσταση του δεύτερου έργου του Γιάννη Αποσκίτη, σε δική του σκηνοθεσία. Όπως και στο πρώτο -τους "Προβοκάτορες", που παίχτηκαν πριν λίγα χρόνια στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού-, ο Αποσκίτης χρησιμοποιεί τα εργαλεία της σάτιρας και της παρωδίας, ενώ από άποψη θεματολογίας βάζει στο στόχαστρό του τα ΜΜΕ και τους δημοσιογράφους, όπως επίσης τις τραυματικές, ευνουχιστικές οικογενειακές σχέσεις. Η "Μαύρη μαγεία" θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ένα έργο για την "ελληνίδα μάνα" και για μια γενιά που αρνείται να ενηλικιωθεί, καθώς και μία σάτιρα της διαπλοκής των ΜΜΕ, της "μονταζιέρας", των fake news και της δολοφονίας χαρακτήρων. Βασικοί της ήρωες είναι ένας άνδρας στα 47 του -αποτυχημένος ηθοποιός, πρώην τηλεοπτικό αστέρι σε οικογενειακό σίριαλ, νυν σεκιούριτι σε σούπερ μάρκετ και εντελώς "μαμάκιας"- και τρεις δημοσιογράφοι που έχουν "σατανικές" βλέψεις, καθώς επιχειρούν να εκμεταλλευτούν με απαίσχυντο τρόπο το θάνατο της μητέρας του και να μπουν στην ελίτ της (βρόμικης) δημοσιογραφίας.

Μαύρη μαγεία ή άσε τους νεκρούς να πεθάνουν

Το έργο και η παράσταση μιλούν για σοβαρά πράγματα με εντελώς εξωφρενικό ύφος και υπερβολικές υποκριτικές ερμηνείες, χρησιμοποιούν το μαύρο και το βλάσφημο χιούμορ, όπως και την "κιτσοπουλική" βωμολοχία, σπάνε συχνά τον τέταρτο τοίχο για να επικοινωνήσουν με τους θεατές, αγγίζουν το είδος της επιθεώρησης -αλλά και του "φεϊσμπουκικού" σχολιασμού- με σαφείς αναφορές σε πρόσωπα και πράγματα της επικαιρότητας, σαρκάζουν και αυτοσαρκάζονται, ενώ υποδηλώνουν με κάθε τρόπο ότι δεν πρόκειται να τηρήσουν κανένα πρόσχημα "καλής συμπεριφοράς". Συνολικά, δε, η παράσταση ακολουθεί το γκροτέσκο ύφος που έχει γίνει τάση, απευθυνόμενη πρωτίστως σε ένα νεανικό -και σίγουρα όχι συντηρητικό- κοινό.

Θέατρο Μπέλλος Μαύρη μαγεία
Γιώργος Καλφαμανώλης©

Σε όλο αυτό το γεγονός, υπάρχουν σημεία προς παρατήρης, όπως ότι το έργο κινδυνεύει να "ξεχειλώσει", όμως άλλα σημεία είναι αυτά που κερδίζουν τις εντυπώσεις και τελικά βαραίνουν στην τελική αποτίμηση: το πόσο απολαυστική είναι η παράσταση, οι ποσότητες του γνήσια πηγαίου γέλιου που προκαλεί, όπως και το ότι το έργο είναι στα περισσότερα σημεία του σπινθηροβόλο, φτιάχνει ένα σουρεαλιστικό, δικό του σύμπαν, μιλιέται ωραία επί σκηνής, και κυρίως, αν και κρύβεται πίσω από την εξωφρενική κωμικότητα -ακόμη και από μία αίσθηση "χαβαλέ"-, έχει και ωραία σημεία δραματικών "παύσεων" και συνολκά μαρτυρά συγγραφέα με δυνατότητες. Και βέβαια εκεί που το εγχείρημα δικαιώνεται και επιβάλλεται πλήρως είναι στην επιλογή των τεσσάρων δαιμονικών ερμηνευτών, που "ιδρώνουν τη φανέλα" και με το παραπάνω: Γιώργος Κατσής, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Ελένη Κουλογιάννη και Νίκος Γιαλελής υπηρετούν στο έπακρο ένα πραγματικό σκηνικό ντελίριο, με όσο εξωφρενικές, σπινταρισμένες, αλλά και ζυγισμένες τελικά, ερμηνείες χρειάζεται. Χαρακτηριστική η πρωτότυπη μουσική σύνθεση (Νεκτροτσουλήθρα), ταιριαστή στο όλο ύφος η σκηνογραφία (Νίκος Κατσαμπάνης-Καλύδημη Μούρτζη) και η ενδυματολογία (Όλγα Ευαγγελίδου).

Περισσότερες πληροφορίες

Μαύρη μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν

  • Κωμωδία

Ο Κωνσταντίνος Χελιδόνης, ένας ξεχασμένος τηλεοπτικός σταρ μιας οικογενειακής σειράς του ‘90, δέχεται επίσκεψη από τρεις δημοσιογράφους με αφορμή ένα σκάνδαλο σχετικά με τον πρόσφατο θάνατο της μητέρας του. Επιτέλους, μια ευκαιρία για να βρεθεί ξανά στο προσκήνιο- αυτοί όμως έχουν ένα άλλο, πολύ πιο “σατανικό” σχέδιο στο μυαλό τους. Μια εφιαλτική φαρσοκωμωδία η οποία διαπραγματεύεται τις προβληματικές οικογενειακές σχέσεις και την «διεστραμμένη» ενηλικίωση της γενιάς των millennials, που μεγαλώνοντας με το όνειρο μιας βέβαιης «συνταγής επιτυχίας», με «αποπνικτική» αγάπη και ένα «σίγουρο μέλλον» που κατακρημνίστηκε, κάνοντας αυτό που διδάχθηκαν πως είναι σωστό, κατέληξαν να κοιτούν με αμηχανία την ιστορία να τους προσπερνά με ιλιγγιώδη ταχύτητα, σε έναν κόσμο που φαντάζει όλο και πιο λάθος.

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
21/11/2024

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber

Ο Γιώργος Μπένος: "Δεν υπάρχει λόγος να ανέβουμε πάνω σε μία σκηνή αν δεν έχουμε να πούμε κάτι στον κόσμο"

Ο νέος και πολύ ταλαντούχος ηθοποιός Γιώργος Μπένος μάς μίλησε σε μια συζήτηση εφ όλης της ύλης για τις θεατρικές παραστάσεις "Blue train" και "Φάλαινα" που πρωταγωνιστεί φέτος αλλά και την πολυαναμενόμενη επιστροφή του "Maestro".

Στον Ιανό για "Μια εκδήλωση στη μνήμη της Μαρίνας Καραγάτση"

Αφιέρωμα στην πολυτάλαντη Μαρίνα Καραγάτση, γνωστή κυρίως για το έργο της ως ιστορικός και συγγραφέας και ταυτόχρονη παρουσίαση του βιβλίου "Στη μνήμη του συμπατριώτη μου Υπάτιου Περδίου" που αποτελεί το τελευταίο ολοκληρωμένο της κείμενο.

Λητώ Τριανταφυλλίδου: "Ο δικός μας Δον Ζουάν, με τον Πάνο Βλάχο, ήταν η αφορμή να μιλήσουμε για τη σχέση των δύο φύλων"

Η Λητώ Τριανταφυλλίδου, η σκηνοθέτρια που έκανε τη μεταγραφή του "Δον Ζουάν" του Μολιέρου μαζί με τον Πάνο Βλάχο μας μιλά για την πολυαναμενόμενη παράσταση που έρχεται στο θέατρο Βεάκη, από 22/11.

Η "Όμορφη πόλη μαγική" κατεβάζει αυλαία

Η μουσικοθεατρική παράσταση "Όμορφη πόλη μαγική" του Γιώργου Φραντζεσκάκη που βασίζεται στα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη ολοκληρώνει τις παραστάσεις της.