Μαύρη μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν

3,5

Σπαρταριστή, απολαυστική και «βλάσφημη» παράσταση ενός νέου ελληνικού έργου που σατιρίζει τη διαπλοκή των ΜΜΕ, τις οικογενειακές σχέσεις αλλά και μια γενιά που αρνείται να ενηλικιωθεί. | Powered by Uber

Μαύρη Μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν Μπέλλος Millennials

Άναρχη, ανοικονόμητη, σπαρταριστή, φρενήρης, σωστό πανδαιμόνιο: να πώς θα μπορούσε να αποτυπωθεί με λίγους χαρακτηρισμούς η παράσταση του δεύτερου έργου του Γιάννη Αποσκίτη, σε δική του σκηνοθεσία. Όπως και στο πρώτο -τους "Προβοκάτορες", που παίχτηκαν πριν λίγα χρόνια στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού-, ο Αποσκίτης χρησιμοποιεί τα εργαλεία της σάτιρας και της παρωδίας, ενώ από άποψη θεματολογίας βάζει στο στόχαστρό του τα ΜΜΕ και τους δημοσιογράφους, όπως επίσης τις τραυματικές, ευνουχιστικές οικογενειακές σχέσεις. Η "Μαύρη μαγεία" θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ένα έργο για την "ελληνίδα μάνα" και για μια γενιά που αρνείται να ενηλικιωθεί, καθώς και μία σάτιρα της διαπλοκής των ΜΜΕ, της "μονταζιέρας", των fake news και της δολοφονίας χαρακτήρων. Βασικοί της ήρωες είναι ένας άνδρας στα 47 του -αποτυχημένος ηθοποιός, πρώην τηλεοπτικό αστέρι σε οικογενειακό σίριαλ, νυν σεκιούριτι σε σούπερ μάρκετ και εντελώς "μαμάκιας"- και τρεις δημοσιογράφοι που έχουν "σατανικές" βλέψεις, καθώς επιχειρούν να εκμεταλλευτούν με απαίσχυντο τρόπο το θάνατο της μητέρας του και να μπουν στην ελίτ της (βρόμικης) δημοσιογραφίας.

Μαύρη μαγεία ή άσε τους νεκρούς να πεθάνουν

Το έργο και η παράσταση μιλούν για σοβαρά πράγματα με εντελώς εξωφρενικό ύφος και υπερβολικές υποκριτικές ερμηνείες, χρησιμοποιούν το μαύρο και το βλάσφημο χιούμορ, όπως και την "κιτσοπουλική" βωμολοχία, σπάνε συχνά τον τέταρτο τοίχο για να επικοινωνήσουν με τους θεατές, αγγίζουν το είδος της επιθεώρησης -αλλά και του "φεϊσμπουκικού" σχολιασμού- με σαφείς αναφορές σε πρόσωπα και πράγματα της επικαιρότητας, σαρκάζουν και αυτοσαρκάζονται, ενώ υποδηλώνουν με κάθε τρόπο ότι δεν πρόκειται να τηρήσουν κανένα πρόσχημα "καλής συμπεριφοράς". Συνολικά, δε, η παράσταση ακολουθεί το γκροτέσκο ύφος που έχει γίνει τάση, απευθυνόμενη πρωτίστως σε ένα νεανικό -και σίγουρα όχι συντηρητικό- κοινό.

Θέατρο Μπέλλος Μαύρη μαγεία
Γιώργος Καλφαμανώλης©

Σε όλο αυτό το γεγονός, υπάρχουν σημεία προς παρατήρης, όπως ότι το έργο κινδυνεύει να "ξεχειλώσει", όμως άλλα σημεία είναι αυτά που κερδίζουν τις εντυπώσεις και τελικά βαραίνουν στην τελική αποτίμηση: το πόσο απολαυστική είναι η παράσταση, οι ποσότητες του γνήσια πηγαίου γέλιου που προκαλεί, όπως και το ότι το έργο είναι στα περισσότερα σημεία του σπινθηροβόλο, φτιάχνει ένα σουρεαλιστικό, δικό του σύμπαν, μιλιέται ωραία επί σκηνής, και κυρίως, αν και κρύβεται πίσω από την εξωφρενική κωμικότητα -ακόμη και από μία αίσθηση "χαβαλέ"-, έχει και ωραία σημεία δραματικών "παύσεων" και συνολκά μαρτυρά συγγραφέα με δυνατότητες. Και βέβαια εκεί που το εγχείρημα δικαιώνεται και επιβάλλεται πλήρως είναι στην επιλογή των τεσσάρων δαιμονικών ερμηνευτών, που "ιδρώνουν τη φανέλα" και με το παραπάνω: Γιώργος Κατσής, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Ελένη Κουλογιάννη και Νίκος Γιαλελής υπηρετούν στο έπακρο ένα πραγματικό σκηνικό ντελίριο, με όσο εξωφρενικές, σπινταρισμένες, αλλά και ζυγισμένες τελικά, ερμηνείες χρειάζεται. Χαρακτηριστική η πρωτότυπη μουσική σύνθεση (Νεκτροτσουλήθρα), ταιριαστή στο όλο ύφος η σκηνογραφία (Νίκος Κατσαμπάνης-Καλύδημη Μούρτζη) και η ενδυματολογία (Όλγα Ευαγγελίδου).

Περισσότερες πληροφορίες

Μαύρη μαγεία ή Άσε τους νεκρούς να πεθάνουν

  • Κωμωδία

Ο Κωνσταντίνος Χελιδόνης, ένας ξεχασμένος τηλεοπτικός σταρ μιας οικογενειακής σειράς του ‘90, δέχεται επίσκεψη από τρεις δημοσιογράφους με αφορμή ένα σκάνδαλο σχετικά με τον πρόσφατο θάνατο της μητέρας του. Επιτέλους, μια ευκαιρία για να βρεθεί ξανά στο προσκήνιο- αυτοί όμως έχουν ένα άλλο, πολύ πιο “σατανικό” σχέδιο στο μυαλό τους. Μια εφιαλτική φαρσοκωμωδία η οποία διαπραγματεύεται τις προβληματικές οικογενειακές σχέσεις και την «διεστραμμένη» ενηλικίωση της γενιάς των millennials, που μεγαλώνοντας με το όνειρο μιας βέβαιης «συνταγής επιτυχίας», με «αποπνικτική» αγάπη και ένα «σίγουρο μέλλον» που κατακρημνίστηκε, κάνοντας αυτό που διδάχθηκαν πως είναι σωστό, κατέληξαν να κοιτούν με αμηχανία την ιστορία να τους προσπερνά με ιλιγγιώδη ταχύτητα, σε έναν κόσμο που φαντάζει όλο και πιο λάθος.

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μνήμη θολή": Η Άννα Βαγενά με νέο έργο στο θέατρο Μεταξουργείο

Για την απώλεια της μνήμης και τη σημασία της αγάπης μιλά η νέα παράσταση της καταξιωμένης ηθοποιού, σκηνοθέτριας, συγγραφέα και συν-δημιουργού του θεάτρου Μεταξουργείο, που θα κάνει πρεμιέρα τον Μάιο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/04/2025

Είδαμε τo "Μαζί" στο Altera Pars, με τη διεισδυτική σκηνοθετική ματιά του Πέτρου Νάκου στην οικογένεια "της διπλανής πόρτας"

Περάσαμε ένα Σαββατόβραδο διαφορετικό από όλα τα άλλα κάνοντας μία βουτιά στην πιο γλυκόπικρη σύγχρονη οικογενειακή ιστορία. Αλήθεια… Πότε σταματήσαμε να κάνουμε πράγματα "μαζί";

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν γιορτάζει την Άνοιξη του ελληνικού έργου

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν συνεχίζει να υποστηρίζει τη νέα γενιά θεατρικών συγγραφέων, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να ακουστούν, να δικτυωθούν και να ενταχθούν ενεργά στη θεατρική σκηνή της χώρας. Ποια έργα περιμένουμε στις σκηνές του το επόμενο διάστημα.

"Μπιζζζ…. 2025": Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου σε περιμένει στο θέατρο Επί Κολωνώ

Τρεις από τις παραστάσεις που ξεχώρισαν στο φεστιβάλ θεάτρου για νέους δημιουργούς Off-Off Athens 2024 ανεβαίνουν ξανά στη σκηνή, μέσα από τη νέα πρωτοβουλία του θεάτρου της Ελένης Σκότη και του Γιώργου Χατζηνικολάου.

"New order": Συνεχίζεται και το Μάιο η παράσταση του Δημήτρη Καρατζιά στο Εν Αθήναις

Ράνια Σχίζα, Σήφης Πολυζωίδης, Φώτης Λαζάρου, Έλενα Τυρέα αναδεικνύουν με τις ερμηνείες τους το πολιτικό δράμα που φέρει στην επιφάνεια τα δίπολα δικαιοσύνη-τιμωρία, εξιλέωση-εκδίκηση.

Η Ιόλη Ανδρεάδη ανασυνθέτει με ανατρεπτική ματιά το "Όσα παίρνει ο άνεμος"

Η Ιόλη Ανδρεάδη ξαναδιαβάζει το αμφιλεγόμενο έπος της Μάργκαρετ Μίτσελ "Όσα παίρνει ο άνεμος" και μαζί με τον Άρη Ασπρούλη φέρνουν στο φως τη σκοτεινή πλευρά της Ιστορίας, μέσα από μια θεατρική πρόταση γεμάτη τόλμη και ευαισθησία. Μιλήσαμε με τη σκηνοθέτρια πριν την πρεμιέρα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (από 25/4).

Athens English Comedy Club – Γιατί το αγγλόφωνο stand-up στην Αθήνα έχει τους φανατικούς του

Δέκα stand up comedians έχουν στη διάθεση τους 5 λεπτά ο καθένας να πουν στην αγγλική γλώσσα ό,τι πιο αστείο έχουν στην Open Mic Night που διοργανώνει το Athens English Comedy Club την Κυριακή.