Και λέγε λέγε

2,5

Μία από τα ίδια ή κάτι διαφορετικό προτείνει στην τελευταία της δουλειά η ιδιοσυγκρασιακή Ελληνίδα δημιουργός; Πάντως, αν και χρησιμοποιεί τα ίδια υλικά, καταλήγει σε ένα χλιαρό αποτέλεσμα. | Powered by Uber

Και λέγε λέγε Γιάννης Μπουρνιάς©

Η Λένα Κιτσοπούλου είναι ίσως η μόνη Ελληνίδα δημιουργός που στις παραστάσεις της ξέρεις τι να περιμένεις, αλλά δεν ξέρεις (ακριβώς) τι θα δεις. Έχοντας πετύχει το δικό της χαρακτηριστικό ύφος –ένα μείγμα θυμού, ωμότητας, προκλητικών και σουρεαλιστικών σκηνικών καταστάσεων–, οι παραστάσεις της διαπνέονται από σταθερά μοτίβα, τα οποία εντοπίζονται και στην τελευταία δουλειά της: οργισμένοι μονόλογοι, βρίσιμο του κοινού, αποθέωση του κιτς και του σπλάτερ, ωμό & χυδαίο λεξιλόγιο. Όλα αυτά αποτελούν την κατασκευή μέσα στην οποία εκτυλίσσεται κάθε φορά η ιδέα της παράστασης, η οποία επικεντρώνεται κυρίως στον εφησυχασμένο, και γι’ αυτό επικίνδυνο, εαυτό μας, που έχει επιτρέψει στο ρατσισμό, τη βία και τον ωχαδερφισμό να διαβρώσουν ολοκληρωτικά την ελληνική κοινωνία. Κάπως έτσι κυλούν τα πράγματα και στην περίπτωση του "Και λέγε λέγε", παρόλο που η παράσταση επιχείρησε να δημιουργήσει προσδοκίες ότι πρόκειται για κάτι νέο, διαφορετικό. Αν και το δελτίο Τύπου κάνει λόγο για μια παράσταση για τον έρωτα και επισημαίνει πως προτείνει "μια νέα θεώρηση της θεατρικής πράξης πέρα από τα όρια του ίδιου του θεάτρου", στην πραγματικότητα πρόκειται για μια παράσταση όπως όλες οι άλλες της Κιτσοπούλου, που προτείνουν εδώ και χρόνια αυτή την άλλη θεώρηση της θεατρικής πράξης.

Και λέγε λέγε
Γιάννης Μπουρνιάς©

Τι είναι λοιπόν το "Και λέγε λέγε"; Ένα σχόλιο για τη γενικευμένη απάθεια που μας έχει πλήξει σαν επιδημία, για τη "ζωή σαν καραόκε", όπου απλώς υπακούμε εντολές και αντιγράφουμε συμπεριφορές. Η έναρξη της παράστασης επικεντρώνεται πράγματι στον έρωτα και δη στην καψούρα, μέσα από μουσική και τραγούδια –και τα ανάλογα φανταχτερά κοστούμια της Μαγδαληνής Αυγερινού– που μεταφέρουν την αισθητική και την ενέργεια του σκυλάδικου και αποθεώνουν την αβάσταχτη ελαφρότητα του "τίποτα" που έχουν οι ζωές μας. Το δεύτερο μέρος υιοθετεί τη φόρμα μιας παρωδίας του Τσέχοφ, αντλώντας τα πρόσωπα και την ατμόσφαιρα από τον "Γλάρο" κυρίως, αλλά και από άλλα τσεχοφικά δράματα, ως καυστικό σχόλιο, άραγε, για την προτίμηση που έχουν καλλιτέχνες και θεατές στον πολυπαιγμένο συγγραφέα και ως αναφορά στον συντηρητικό μικροαστικό εαυτό μας;

Και λέγε λέγε
Γιάννης Μπουρνιάς©

Σ’ αυτή την παρωδία ενσταλάζει σταδιακά, με το γνώριμο σκηνικό αλαλούμ της, θεματικά μοτίβα για την κακοποίηση των γυναικών, την παιδεραστία, την εμπορευματοποίηση του θεάτρου και την ελληνική θεατρική επιχειρηματικότητα, την πνευματική αποχαύνωση κ.ά. Τελικά, όμως, ως επίγευση μένει η χλιαρότητα της παράστασης. Είναι ίσως η πρώτη παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου που δεν προκαλεί γέλιο, θυμό, σοκ, δυσφορία ή ενόχληση –εκτός αν μιλάμε για ανυποψίαστους θεατές– αλλά αδιαφορία. Ελάχιστα απ’ όσα συμβαίνουν μεταδίδουν κάποιον ηλεκτρισμό στην πλατεία και παρά τις, για ακόμη μία φορά, εξαιρετικές ερμηνείες, με κυριότερες εκείνες της Γαλήνης Χατζηπασχάλη, του Γιάννη Κότσιφα, του Πάνου Παπαδόπουλου, αλλά και των νεαρών σπουδαστών και σπουδαστριών του Θεάτρου Τέχνης.

Περισσότερες πληροφορίες

Και λέγε λέγε

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Το έργο παίρνει τον τίτλο του από το ομότιτλο τραγούδι του Στράτου Διονυσίου. Αυτό ήταν που ενέπνευσε τη δημιουργία ενός έργου ανολοκλήρωτου, λάθους για την εποχή ανεπίκαιρου και ανέντιμου όσο ο έρωτας (που είναι και το θέμα του). Το “Και λέγε λέγε” αποτελεί ένα συνολικό έργο τέχνης που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών: κείμενα της Λένας Κιτσοπούλου, φωτογραφίες του Γιώργου Καπλανίδη και του Τάκη Διαμαντόπουλου, ένα video clip σε τραγούδι του Νίκου Κυπουργού, μια ταινία μικρού μήκους της Λένας Κιτσοπούλου σε κινηματογράφηση της Εύης Καλογηροπούλου. Η σύνθεση όλων αυτών οδηγεί στο έργο που θα παρουσιαστεί στο Τέχνης, προτείνοντας μια νέα θεώρηση της θεατρικής πράξης πέρα από τα όρια του ίδιου του θεάτρου.

Τέχνης «Κάρολος Κουν»

Φρυνίχου 14, Πλάκα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
21/11/2024

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber

Ο Γιώργος Μπένος: "Δεν υπάρχει λόγος να ανέβουμε πάνω σε μία σκηνή αν δεν έχουμε να πούμε κάτι στον κόσμο"

Ο νέος και πολύ ταλαντούχος ηθοποιός Γιώργος Μπένος μάς μίλησε σε μια συζήτηση εφ όλης της ύλης για τις θεατρικές παραστάσεις "Blue train" και "Φάλαινα" που πρωταγωνιστεί φέτος αλλά και την πολυαναμενόμενη επιστροφή του "Maestro".

Στον Ιανό για "Μια εκδήλωση στη μνήμη της Μαρίνας Καραγάτση"

Αφιέρωμα στην πολυτάλαντη Μαρίνα Καραγάτση, γνωστή κυρίως για το έργο της ως ιστορικός και συγγραφέας και ταυτόχρονη παρουσίαση του βιβλίου "Στη μνήμη του συμπατριώτη μου Υπάτιου Περδίου" που αποτελεί το τελευταίο ολοκληρωμένο της κείμενο.

Λητώ Τριανταφυλλίδου: "Ο δικός μας Δον Ζουάν, με τον Πάνο Βλάχο, ήταν η αφορμή να μιλήσουμε για τη σχέση των δύο φύλων"

Η Λητώ Τριανταφυλλίδου, η σκηνοθέτρια που έκανε τη μεταγραφή του "Δον Ζουάν" του Μολιέρου μαζί με τον Πάνο Βλάχο μας μιλά για την πολυαναμενόμενη παράσταση που έρχεται στο θέατρο Βεάκη, από 22/11.

Η "Όμορφη πόλη μαγική" κατεβάζει αυλαία

Η μουσικοθεατρική παράσταση "Όμορφη πόλη μαγική" του Γιώργου Φραντζεσκάκη που βασίζεται στα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη ολοκληρώνει τις παραστάσεις της.