Ο άσχημος

4

Έργο ιδιαίτερης γραφής, που μιλάει με παράδοξο τρόπο και μαύρο χιούμορ για τη ναρκισσιστική κοινωνία, μετατρέπεται σε μια άψογα χορογραφημένη παράσταση με ξεχωριστές ερμηνείες.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Ο άσχημος Χρήστος Συμεωνίδης©

Με γραφή κοφτή, τηλεγραφική σε σημεία, με τρόπο λοξό αλλά διεισδυτικό, ο "Άσχημος" περιγράφει μια δυστοπία και στις μέρες μας ηχεί ίσως περισσότερο οικείος απ’ ό,τι το 2007 που γράφτηκε. Είναι η ιστορία του Λέτε, ενός άνδρα έξυπνου και ικανού, που όμως γεννήθηκε αποκρουστικός. Ο ίδιος δεν έχει επίγνωση της εικόνας του, αλλά όταν αντιληφθεί ότι το πρόσωπό του τον υποβιβάζει επαγγελματικά, και ειδικά όταν συνειδητοποιήσει ότι και στη γυναίκα του φαίνεται άσχημος, προχωράει σε πλαστική επέμβαση και ιδού: Το νέο του πρόσωπο τον μεταμορφώνει σε… Άδωνι, και τότε όλα εκτοξεύονται, γίνεται περιζήτητος εραστής και αξιοζήλευτος επαγγελματίας. Τόσο ώστε όλοι θέλουν να του μοιάσουν και γύρω του αρχίζουν να εμφανίζονται κι άλλοι Λέτε, ικανοί και πρόθυμοι να τον αντικαταστήσουν σε έναν κόσμο-αποθέωση της εξωτερικής εικόνας.

Ο άσχημος
Χρήστος Συμεωνίδης©

Ο Γερμανός συγγραφέας, Μάριους φον Μάγιενμπουργκ, εστιάζει στο κυνήγι της τελειότητας και της ομοιομορφίας ως διαβατήριο για την επιτυχία, όχι όμως με ένα έργο δραματικής γραφής. Στον "Άσχημο" διαφαίνεται πράγματι τραγικότητα, όμως το κατεξοχήν χαρακτηριστικό του είναι η πρωτότυπη γραφή: Η ιστορία εκτυλίσσεται μέσα από σκηνές που εναλλάσσονται χωρίς παύσεις, ενώ οι οχτώ ρόλοι ερμηνεύονται από τέσσερις ηθοποιούς˙ μάλιστα, εκτός του Λέτε, τα πρόσωπα έχουν τα ίδια ονόματα. Έτσι, στη σκηνή δημιουργείται ένα παιχνίδι θεατρικότητας, που επιπλέον υπογραμμίζει τις ιδέες του αντικατοπτρισμού, της ομοιομορφίας, της απώλειας ατομικής ταυτότητας και εντέλει προσωπικότητας.

Ο άσχημος
Χρήστος Συμεωνίδης©

Ο Γιώργος Κουτλής, που προτιμάει τα παράδοξα έργα με σουρεαλιστική δυναμική, αποδεικνύει και εδώ μεγάλες σκηνοθετικές ικανότητες. Χρησιμοποιεί και πάλι εκρηκτική σκηνική ενέργεια (που απογειώνει διάφορες σκηνές, όπως της χειρουργικής επέμβασης), χωρίς να του διαφεύγει η δραματικότητα του κάτω κειμένου. Εφευρίσκει έναν λοξό, παρωδιακό τρόπο (χαρακτηριστικές οι ερωτικές σκηνές) προκειμένου να αποδώσει και να μεγεθύνει το κωμικό στοιχείο. Πετυχαίνει επίσης έναν καλοκουρδισμένο ρυθμό (στοιχείο που χρειάζεται το ίδιο το έργο λόγω της κατασκευής του) κι έτσι η παράσταση εξελίσσεται σαν μια χορογραφία, όπου οι ακατάπαυστες αλλαγές ρόλων, η αβίαστη σκηνική ροή και οι παράλληλες αλλαγές σκηνικών αντικειμένων, κοστουμιών και περουκών συντείνουν σε ένα καλειδοσκοπικό γαϊτανάκι, στο οποίο συμβάλλουν καθοριστικά η κίνηση από τη Χαρά Κότσαλη, καθώς και τα εύστοχα και λειτουργικά σκηνικά (Κωνσταντίνος Σκουρλέτης) και κοστούμια (Ιωάννα Τσάμη).

Ο άσχημος
Χρήστος Συμεωνίδης©

Αξιότατοι πρεσβευτές του εγχειρήματος οι ηθοποιοί: ο Ηλίας Μουλάς (Κάρλμαν), ο Γιάννης Κλίνης (Σέφλερ) και η Μαίρη Μηνά (Φάνι) αποδίδουν με ευελιξία τους πολλαπλούς ρόλους τους και με ελάχιστα μέσα και σε ελάχιστα δευτερόλεπτα πλάθουν ανθρώπους με εντελώς διαφορετική ταυτότητα. Ο Ορφέας Αυγουστίδης αποδεικνύεται και πάλι ηθοποιός κλάσης: τόσο για τον ανεπαίσθητο, υπόγειο τρόπο με τον οποίο ενσαρκώνει τις διαφορετικές "εκδοχές" του Λέτε όσο και για τη βαθιά δραματικότητά του, όταν ο ήρωάς του αντιλαμβάνεται τη βαθιά υπαρξιακή οδύνη στην οποία έχει περιέλθει.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο άσχημος

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 85 '

Ο Λέττε είναι άσχημος. Πολύ άσχημος. Αλλά δεν το ξέρει. Όταν, εξαιτίας προβλημάτων στη δουλειά του, όλοι γύρω του αναγκάζονται να του εξομολογηθούν την απερίγραπτη έκταση της ασχήμιας του, αποφασίζει να πάρει δραστικά μέτρα. Να αλλάξει πρόσωπο. Η εγχείρηση πηγαίνει υπερβολικά καλά και πλέον το ανείπωτα όμορφο πρόσωπό του, θα γίνει το διαβατήριό του για μια νέα ζωή - μια ζωή γεμάτη γυναίκες, δόξα, λεφτά... Όταν όμως το πρόσωπό του γίνεται προϊόν προς πώληση, τα πράγματα θα πάρουν μια πραγματικά άσχημη τροπή. Μια σαρδόνια σκοτεινή κωμωδία του ανατρεπτικού δημιουργού της Σαουμπίνε που καυτηριάζει τη σύγχρονη ναρκισσιστική κοινωνία, με τέσσερις ηθοποιούς να ερμηνεύουν οκτώ ρόλους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Frankenstein & Eliza

Γοητευτική, ενδιαφέρουσα αλλά και άνιση η παράσταση, από τον Δημήτρη Τάρλοου, του νέου έργου της Έρις Κύργια, που ξαναγράφει την κλασική ιστορία του Φρανκενστάιν και του τέρατος, εμπνευσμένη από την έλευση της τεχνητής νοημοσύνης˙. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
26/12/2024

"Τα τραγούδια της Σωτηρίας": Μια παράσταση που τιμά τη ζωή και το έργο της Σωτηρίας Μπέλλου

Η μουσική παράσταση "Τα τραγούδια της Σωτηρίας" με πρωταγωνίστρια τη Χριστίνα Μαξούρη, έρχεται να ολοκληρώσει την πορεία της με μια τελευταία σειρά εμφανίσεων στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, μέχρι τις 21 Ιανουαρίου.

Οι Χάρης Εμμανουήλ, Δημήτρης Πετρόπουλος, Άννα Παντζέλη νιώθουν "Καπούτ" στο θέατρο Αλκμήνη

Το έργο "Καπούτ" του Άλντο Νικολάι, έρχεται στο Θέατρο Αλκμήνη, σε μια παράσταση που υπόσχεται γέλιο, συγκίνηση και βαθύτερες σκέψεις για τη ζωή με πρωταγωνιστές τους Χάρη Εμμανουήλ, Δημήτρη Πετρόπουλο, Άννα Πατζέλη.

Πώς ξαναγράφονται οι κλασικοί στο θέατρο του σήμερα;

Τι πλάσμα θα προέκυπτε από τη συνάντηση του Φρανκενστάιν με την τεχνητή νοημοσύνη; Μπορούμε να μάθουμε τι σκεφτόταν ο Τολστόι, όταν έγραφε την "Άννα Καρέννινα"; Πώς θα έμοιαζε ένας σύγχρονος Δον Ζουάν σε μια εποχή όπου όλα επιτρέπονται; Πώς μιλούν στο σήμερα ιστορίες που αναφέρονται στο βικτωριανό Λονδίνο ή στον αμερικανικό εμφύλιο; Παρόμοια ερωτήματα παρακινήσαν μια σειρά παραστάσεων που γράφουν σε νέες σκηνικές εκδοχές τα κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας και του θεάτρου. Μιλήσαμε με τους συντελεστές τους και καταγράφουμε τα χαρακτηριστικά της νέας δυναμικής τάσης.

Εορταστικό πρόγραμμα παραστάσεων για το "Περιμένοντας τον Γκοντό"

Σε μια νέα ερμηνευτική προσέγγιση ανοιχτή σε όλους τους θεατές, ακόμα και σε εφήβους είναι το "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Σάμουελ Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου.

Προλαβαίνετε για λίγο ακόμα να ζήσετε την ένταση του "True West"

Το "True West" του Σαμ Σέπαρντ είναι περισσότερο από ποτέ επίκαιρο, καθώς εστιάζει στην ανάγκη του ανθρώπου να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό του μέσα σε ένα περιβάλλον που συχνά συνθλίβει την ατομικότητα. Παίζεται για λίγο ακόμα στο θέατρο Χώρα.

"Στην κορυφή του κόσμου, εκεί να με πας" μας λεει η Ειρήνη Φαναριώτη

Μια σύγχρονη κωμωδία που αγγίζει τη γυναικεία εμπειρία με οξυδέρκεια, χιούμορ και συγκίνηση θα σκηνοθετήσει η Ειρήνη Φαναριώτη στο Studio του Θεάτρου Αργώ.