Αράφ

3,5

Το νέο έργο του Γιάννη Τσίρου είναι ένα ευφυές δείγμα δραματουργικής μεταχείρισης δύσκολων θεμάτων. Μεταχειριζόμενος τη δύναμη του παραλληλισμού, ο Τσίρος δημιουργεί ένα επιδραστικό, απολύτως εύστοχο έργο, που ευτυχεί σε μια καλοδουλεμένη, καλοπαιγμένη παράσταση.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Αράφ Ελίνα Γιουνανλή©

Δύο άνδρες που βγήκαν για ψάρεμα σώζουν ένα σκύλο που κινδυνεύει από πνιγμό, κάπου στα ανοιχτά ενός νησιού στο Βόρειο Αιγαίο. Ο ένας, ο Λεούσης, τον φιλοξένησε στο ξενοδοχείο του μέχρι να αναρρώσει και τώρα περιμένει πώς και πώς την κτηνίατρο για να τον στειρώσει ώστε να μπορέσουν να τον στείλουν στο καταφύγιο των αδέσποτων που υπάρχει στην άλλη πλευρά του νησιού. Βιάζεται να προχωρήσει στην ανακαίνιση του ξενοδοχείο του, ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν και δεν θέλει το σκύλο στα πόδια του. Ο Φώτης, ο κηπουρός που ήταν μαζί του στη βάρκα, δεν θέλει ούτε να ακούσει για μεταφορά στο καταφύγιο. Ίσως θα ήταν καλύτερο να τον αφήναν να πνιγεί. Αυτός ζει απέναντι από το καταφύγιο και ξέρει τα πράγματα από πρώτο χέρι: οι κάτοικοι δεν θέλουν ούτε το καταφύγιο ούτε τα σκυλιά. Είναι πολλά, είναι άγρια, έχουν βρομίσει τον τόπο, κι αυτοί φοβούνται να κυκλοφορήσουν τα βράδια. Το καλοκαίρι μαζεύονται σε αγέλες στην παραλία και τρομάζουν τους τουρίστες. Στην πραγματικότητα και οι τρεις, ακόμη και η Ματίνα η κτηνίατρος, διακατέχονται λιγότερο ή περισσότερο από… σκυλοφοβία. Φοβούνται αυτόν τον άγριο, μεγάλο σκύλο που αλυχτά όλη μέρα, δαγκώνει την αλυσίδα του, δείχνει επιθετικός.

Αράφ
Ελίνα Γιουνανλή©

Δεν αποφάσισε ο Γιάννης Τσίρος να γράψει ένα έργο για τη φιλοζωία και το πρόβλημα των αδέσποτων. Βρήκε όμως έναν τρόπο να καταθέσει ένα έργο για το προσφυγικό ζήτημα, την ξενοφοβία, τη (μη) ανοχή των κοινωνιών, χωρίς ρητορείες, τσιτάτα, διδακτισμούς, επικλήσεις στο συναίσθημα, κούνημα του δαχτύλου. Ο συγγραφέας, που έχει αποτυπώσει στα έργα του πολλές άσχημες πλευρές της σύγχρονης (ελληνικής) πραγματικότητας, και μάλιστα με ρεαλισμό, εδώ μεταχειρίζεται και πάλι τη ρεαλιστική γλώσσα και συνθήκη, αλλά καταφεύγει στη δύναμη του παραλληλισμού και πετυχαίνει διάνα. Με το συγγραφικό εύρημα να προσδώσει σ’ ένα σκύλο, τον Αράφ, το στοιχείο του ξένου και της απειλής, αφήνει στον θεατή τις νοητικές συνδέσεις με το κάτω επίπεδο του έργου. Δεν αφορίζει, δεν κατακρίνει, δείχνει τους ανθρώπους όπως είναι, ούτε απόλυτα καλούς ούτε απόλυτα κακούς, και δημιουργεί ήρωες που μοιάζουν στον μέσο άνθρωπο, ο οποίος διακατέχεται από προκαταλήψεις και φοβίες, όμως μπορεί και να αναθεωρήσει.

Αράφ
Ελίνα Γιουνανλή©

Ο Γιώργος Παλούμπης, με μια μετρημένη σκηνοθεσία, "υποκλίνεται" στη δυναμική του έργου και καθοδηγεί πολύ ωραία τους ηθοποιούς σε αυτό το στέρεο δραματουργικό οικοδόμημα. Στη σκηνή υπάρχει δυναμισμός, χιούμορ, γλώσσα που μιλιέται, εντάσεις χωρίς υπερβολές. Τρεις ωραίοι ηθοποιοί ερμηνεύουν αυτούς τους "δικούς μας" ανθρώπους: Σήφης Πολυζωίδης (Λεούσης), Φώτης Λαζάρου (Φώτης), Ράνια Σχίζα (Ματίνα), με ωραία χημεία, αβίαστη επικοινωνία, σε μια παράσταση που ρέει αβίαστα και ολοκληρώνεται με ένα τρυφερό κλείσιμο του ματιού. Συνεπή τα κοστούμια και η φολκλόρ διακόσμηση του νησιώτικου ξενοδοχείου (σκηνικά-κοστούμια: Νατάσσα Παπαστεργίου).

Περισσότερες πληροφορίες

Αράφ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Στο νέο θεατρικό του Γιάννη Τσίρου μεταφερόμαστε σε ένα νησί όπου ένας ξενοδόχος, ένας κηπουρός και μία κτηνίατρος, στέκονται απέναντι, ενώ είναι μαζί. Είναι αντιμέτωποι με μία κοινωνία που υποκρίνεται και απαιτεί διαρκώς, χωρίς καμία επίγνωση της ενοχής της. Πρόκειται για μία σύγχρονη ιστορία, με ηθικά διλήμματα, συγκρούσεις και ερωτήματα που χρειάζονται απαντήσεις. Με ανθρώπους (ή σκύλους) που ψάχνουν φάρους σε ακτές και μία θάλασσα ελεύθερη να τους ταξιδέψει. Η παράσταση επικοινωνεί με τον θεατή αφενός σε επίπεδο ψυχαγωγικό -εφόσον το έργο ξεδιπλώνεται μέσα από ανατροπές και χιούμορ- και αφετέρου σε επίπεδο βαθιά κοινωνικό, ψυχολογικό έως και φιλοσοφικό, με τους χαρακτήρες να επιδεικνύουν τόσο σκληρότητα όσο και ενσυναίσθηση.

Αποθήκη

Σαρρή 40

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Frankenstein & Eliza

Γοητευτική, ενδιαφέρουσα αλλά και άνιση η παράσταση, από τον Δημήτρη Τάρλοου, του νέου έργου της Έρις Κύργια, που ξαναγράφει την κλασική ιστορία του Φρανκενστάιν και του τέρατος, εμπνευσμένη από την έλευση της τεχνητής νοημοσύνης˙. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
26/12/2024

"Τα τραγούδια της Σωτηρίας": Μια παράσταση που τιμά τη ζωή και το έργο της Σωτηρίας Μπέλλου

Η μουσική παράσταση "Τα τραγούδια της Σωτηρίας" με πρωταγωνίστρια τη Χριστίνα Μαξούρη, έρχεται να ολοκληρώσει την πορεία της με μια τελευταία σειρά εμφανίσεων στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, μέχρι τις 21 Ιανουαρίου.

Οι Χάρης Εμμανουήλ, Δημήτρης Πετρόπουλος, Άννα Παντζέλη νιώθουν "Καπούτ" στο θέατρο Αλκμήνη

Το έργο "Καπούτ" του Άλντο Νικολάι, έρχεται στο Θέατρο Αλκμήνη, σε μια παράσταση που υπόσχεται γέλιο, συγκίνηση και βαθύτερες σκέψεις για τη ζωή με πρωταγωνιστές τους Χάρη Εμμανουήλ, Δημήτρη Πετρόπουλο, Άννα Πατζέλη.

Πώς ξαναγράφονται οι κλασικοί στο θέατρο του σήμερα;

Τι πλάσμα θα προέκυπτε από τη συνάντηση του Φρανκενστάιν με την τεχνητή νοημοσύνη; Μπορούμε να μάθουμε τι σκεφτόταν ο Τολστόι, όταν έγραφε την "Άννα Καρέννινα"; Πώς θα έμοιαζε ένας σύγχρονος Δον Ζουάν σε μια εποχή όπου όλα επιτρέπονται; Πώς μιλούν στο σήμερα ιστορίες που αναφέρονται στο βικτωριανό Λονδίνο ή στον αμερικανικό εμφύλιο; Παρόμοια ερωτήματα παρακινήσαν μια σειρά παραστάσεων που γράφουν σε νέες σκηνικές εκδοχές τα κλασικά αριστουργήματα της λογοτεχνίας και του θεάτρου. Μιλήσαμε με τους συντελεστές τους και καταγράφουμε τα χαρακτηριστικά της νέας δυναμικής τάσης.

Εορταστικό πρόγραμμα παραστάσεων για το "Περιμένοντας τον Γκοντό"

Σε μια νέα ερμηνευτική προσέγγιση ανοιχτή σε όλους τους θεατές, ακόμα και σε εφήβους είναι το "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Σάμουελ Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου.

Προλαβαίνετε για λίγο ακόμα να ζήσετε την ένταση του "True West"

Το "True West" του Σαμ Σέπαρντ είναι περισσότερο από ποτέ επίκαιρο, καθώς εστιάζει στην ανάγκη του ανθρώπου να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό του μέσα σε ένα περιβάλλον που συχνά συνθλίβει την ατομικότητα. Παίζεται για λίγο ακόμα στο θέατρο Χώρα.

"Στην κορυφή του κόσμου, εκεί να με πας" μας λεει η Ειρήνη Φαναριώτη

Μια σύγχρονη κωμωδία που αγγίζει τη γυναικεία εμπειρία με οξυδέρκεια, χιούμορ και συγκίνηση θα σκηνοθετήσει η Ειρήνη Φαναριώτη στο Studio του Θεάτρου Αργώ.