Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι

3

Ωραίες ερμηνείες, κατ’ αρχήν από τη Φιλαρέτη Κομνηνού και την Αναστασία Παντούση, και μια καθαρή ανάγνωση του πιο σκοτεινού έργου του Αμερικανού συγγραφέα.

Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι Μελεμέ ©Patroklos_Skafidas

Από τα πιο αγαπημένα και πολυπαιγμένα έργα του συγγραφέα, το "Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι" είναι παράλληλα και από τα πιο ζόρικα ως προς τη σκηνοθεσία του, καθώς το σημαντικό δραματικό γεγονός έχει ήδη συντελεστεί, δηλαδή οι συνθήκες θανάτου του Σεμπάστιαν, που γίνονται πεδίο ανελέητης μάχης μεταξύ της μητέρας του και της ξαδέρφης του. Είναι επίσης ένα άγριο, σκοτεινό έργο, που όμως "περιορίζεται" σε μια ρεαλιστική φόρμα. Η ομοφυλοφιλία του ήρωα, την οποία αδυνατεί να αποδεχθεί η μητέρα του, η νοσηρή προσκόλλησή της πάνω του, η σκοτεινή πλευρά ενός άνδρα που "ψάρευε" νεαρούς εραστές στα θερινά θέρετρα, το μαρτυρικό του τέλος σε συνθήκες κανιβαλισμού, του οποίου υπήρξε μάρτυρας η Κάθριν, το στίγμα της "τρέλας" και η απειλή της λοβοτομής για τη νεαρή κοπέλα˙ όλα αυτά τα τρομερά γεγονότα διαμορφώνουν ένα πλούσιο υπέδαφος, όμως τελικά μεταφέρονται μέσω εκτενών αφηγήσεων σε ένα έργο σύγκρουσης που εστιάζει στους χαρακτήρες. Υπάρχουν σύμβολα που μπορεί να εκμεταλλευτεί σκηνοθεσία, όπως ο χώρος δράσης, δηλαδή το θερμοκήπιο με τα δηλητηριώδη φυτά που καλλιεργούσε ο Σεμπαστιάν, όπως και η αυτοβιογραφική ταυτότητα του έργου, καθώς σε αυτό αναγνωρίζονται γνωστά στοιχεία από τη ζωή του συγγραφέα (ο χαρακτήρας της Κάθριν ως αντικατοπτρισμός της αδερφής του, ο ίδιος πίσω από τη φιγούρα του ποιητή, η ευνουχιστική μητέρα του ως κύρια Βέναμπλ).

Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι
©Patroklos_Skafidas

Υπάρχουν όμως και δύο ισχυροί χαρακτήρες, η κυρία Βέναμπλ και η Κάθριν, και σε αυτούς εστίασε επιτυχημένα η σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ. Η σκηνοθέτρια διάβασε δυναμικά και εύγλωττα τις κυρίαρχες ηρωίδες του έργου και μέσω αυτών όσα διακυβεύονται: η σύγκρουση μεταξύ αλήθειας και ψέματος, φωτός και σκοταδιού, η μάχη με τους προσωπικούς δαίμονες, η αποδοχή της σεξουαλικότητας, οι οικογενειακοί δεσμοί που κάποτε γίνονται δεσμά. Η Φιλαρέτη Κομνηνού δίνει μια σημαντική ερμηνεία, φωτίζει τις διαφορετικές πλευρές της ηρωίδας και αποκαλύπτει τις σκοτεινές τις όψεις, κυρίως τον χειριστικό της χαρακτήρα. Η Αναστασία Παντούση αντεπεξέρχεται με τσαγανό και εσωτερική δυναμική στον κλονισμένο ρόλο της Κάθριν, μιας κοπέλας που επιμένει στην αλήθεια παρά το βαρύτατο τίμημα.

Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι Μελεμέ
©Patroklos_Skafidas

Ο Δημήτρης Τσίκλης στο ρόλο του Γιατρού Κούκροβιτς ισορροπεί ωραία μεταξύ της επιστημονικής αποστασιοποίησης και της ανθρώπινης ενσυναίσθησης, ενώ η Λίλλυ Μελεμέ (Κυρία Χόλι) και ο Πάρις Λεόντιος (Τζορτζ) αποδίδουν τους ρόλους τους τονισμένα, ίσως επειδή πρόκειται για ανθρώπους που η αξιοπρέπειά τους έχει γίνει υποχείριο των επιθυμιών της κυρίας Βέναμπλ. Η μουσική και οι ήχοι (Σταύρος Γασπαράτος), οι φωτισμοί (Μελίνα Μάσχα) και το σκηνικό (Μικαέλα Λιακατά) προσδίδουν στην παράσταση ωραία όψη, δημιουργούν ατμόσφαιρα και παραπέμπουν στο τροπικό θέρετρο όπου πέθανε ο Σεμπάστιαν, αν και δεν επιθυμούν να ανασυστήσουν με έναν επιδραστικότερο τρόπο τα φρικτά γεγονότα και νοήματα που κρύβονται κάτω από τα λόγια.

Περισσότερες πληροφορίες

Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Η πλούσια και αυταρχική κυρία Βέναμπλ λάτρευε παθολογικά τον ποιητή γιο της Σεμπάστιαν και κάθε καλοκαίρι ταξίδευε μαζί του. Το περσινό καλοκαίρι, όταν για πρώτη φορά δεν τον συνόδεψε εκείνη, αλλά η νεαρή ξαδέρφη του Κάθριν, έμελλε να είναι το τελευταίο του, καθώς πέθανε κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες. Όταν η Κάθριν αφηγείται την πραγματικότητα γύρω από τον θάνατό του, η κυρία Βέναμπλ δεν την πιστεύει και προσπαθεί να πείσει τον νευροχειρουργό Τζον Κούκροβιτς να της κάνει λοβοτομή. Ο γιατρός προσπαθεί να κατανοήσει τη θέση της Κάθριν, η οποία θα τον εμπιστευτεί, όσο εκείνος βυθίζεται στον σκιερό κόσμο της οικογένειας.

Νέος Ακάδημος

Ακαδημίας & Ιπποκράτους 17

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber

Γιώργος Μπένος: "Δεν υπάρχει λόγος να ανέβουμε πάνω σε μία σκηνή αν δεν έχουμε να πούμε κάτι στον κόσμο"

Ο νέος και πολύ ταλαντούχος ηθοποιός Γιώργος Μπένος μάς μίλησε σε μια συζήτηση εφ όλης της ύλης για τις θεατρικές παραστάσεις "Blue train" και "Φάλαινα" που πρωταγωνιστεί φέτος αλλά και την πολυαναμενόμενη επιστροφή του "Maestro".

Στον Ιανό για "Μια εκδήλωση στη μνήμη της Μαρίνας Καραγάτση"

Αφιέρωμα στην πολυτάλαντη Μαρίνα Καραγάτση, γνωστή κυρίως για το έργο της ως ιστορικός και συγγραφέας και ταυτόχρονη παρουσίαση του βιβλίου "Στη μνήμη του συμπατριώτη μου Υπάτιου Περδίου" που αποτελεί το τελευταίο ολοκληρωμένο της κείμενο.

Λητώ Τριανταφυλλίδου: "Ο δικός μας Δον Ζουάν, με τον Πάνο Βλάχο, ήταν η αφορμή να μιλήσουμε για τη σχέση των δύο φύλων"

Η Λητώ Τριανταφυλλίδου, η σκηνοθέτρια που έκανε τη μεταγραφή του "Δον Ζουάν" του Μολιέρου μαζί με τον Πάνο Βλάχο μας μιλά για την πολυαναμενόμενη παράσταση που έρχεται στο θέατρο Βεάκη, από 22/11.