Η αρκούδα

3,5

Το απολαυστικό μονόπρακτο του Ρώσου συγγραφέα όπου η αμοιβαία απέχθεια μετατρέπεται σε έρωτα, ανεβαίνει σε μία κεφάτη, με μουσικό χαρακτήρα και όλο ενέργεια παράσταση, που λειτουργεί και ως μία γιορτή του ίδιου του θεάτρου.

Αρκούδα Δομινίκη Μητροπούλου©

Στο περιθώριο των μεγάλων δραμάτων του, ο Τσέχοφ έγραψε μια σειρά μονόπρακτων, ανάμεσα στα οποία την "Αρκούδα". Εμπνευσμένος από το γαλλικό βοντβίλ, έκανε τη δική του απόπειρα στο είδος, υπογράφοντας και "επίσημα" μια καθαρόαιμη φαρσική κωμωδία· άλλωστε, και τα δραματικά έργα του, κωμωδίες τα χαρακτήριζε. Ο τίτλος αναφέρεται στον Γκριγκόρι Στεπάνοβιτς, έναν αγροίκο κτηματία που επισκέπτεται το σπίτι μιας χήρας για να ζητήσει την αποπληρωμή ενός χρέους που του είχε αφήσει ο σύζυγός της. Η συντετριμμένη από το πένθος της Ελένα Ιβάνοβνα του ζητάει μία ημέρα διορία· τότε θα έρθει αντιμέτωπη με το ξέσπασμα του Γκριγκόρι, ο οποίος θα φτάσει στο σημείο να την καλέσει σε μονομαχία, προκειμένου να λύσουν τη διαφορά τους. Η Ελένα, περήφανη και πεισματάρα, θα δεχτεί, αφού πρώτα οι δυο τους λογομαχήσουν και για το πώς αντιλαμβάνονται τα δύο φύλα τα θέματα της αγάπης και της συζυγικής πίστης. Μόνο που ο Γκριγκόρι θα αντιληφθεί πως έχει γοητευθεί από την προσωπικότητα της αντιπάλου του και η μονομαχία θα ακυρωθεί για χάρη του έρωτα.

Η αρκούδα
Δομνίκη Μητροπούλου©

Ο Νίκος Καρδώνης, ηθοποιός με σημαντική διαδρομή, υπογράφει την πρώτη του σκηνοθεσία, εμφυτεύοντας στο έργο ζωηρή μουσική και σωματική ενέργεια. Η παράστασή του δίνεται στη γραμμή της κωμικής υπερβολής, κυρίως όσον αφορά τη σκιαγράφηση των χαρακτήρων, ενώ συνολικά η σκηνοθεσία είναι ανάλαφρη, περιπαικτική και αντιμετωπίζει το κείμενο με δημιουργική, ευφρόσυνη "αυθάδεια". Αρκετά είναι τα εξωκειμενικά στοιχεία και στη σκηνή εισβάλλουν στοιχεία αυτοσχεδιασμού, τραγούδια, κωμικές νύξεις για άλλα έργα, σχετικά ή άσχετα με την υπόθεση, και η παράσταση συνολικά γίνεται αφορμή για μια γιορτή του ίδιου του θεάτρου, της καλλιτεχνικής δημιουργίας και της χαράς της υποκριτικής τέχνης. Σε αυτό το πλαίσιο, η παράσταση αποκτάει τη δική της αυτάρκεια σε σχέση με το έργο, το οποίο, χωρίς να χάνεται από τον σκηνοθετικό ορίζοντα, αποκτάει πάντως έναν σχηματικό χαρακτήρα.

Η αρκούδα
Δομνίκη Μητροπούλου©

Η τριάδα των ηρώων ερμηνεύεται σύμφωνα με τη σκηνοθετική επιθυμία για κωμική εξωστρέφεια όμως είναι αξιοσημείωτο –και χρεώνεται ως κέρδος της σκηνοθεσίας και των ερμηνειών– πως οι ηθοποιοί έχουν εμπλουτίσει τις έντονες, μεγαλόφωνες και μεγαλόσχημες παρουσίες τους με αξιοσημείωτους υπόγειους χρωματισμούς και υπαινιγμούς, που φανερώνουν δουλειά και σκέψη: η Κατερίνα Λάττα (Ελένα), ο Γιάννης Δενδρινός (Γκριγκόρι) και ο Γιάννης Λατουσάκης (Λούκα, υπηρέτης της Ελένα). Την ερμηνευτική τριάδα συμπληρώνει ο Μιχάλης Λατουσάκης, που με τη μουσική του συνομιλεί με τους ηθοποιούς και τις δράσεις και συμβάλλει καθοριστικά στο προσωπικό ύφος της παράστασης. Σε αντίστοιχο ύφος τα κοστούμια της Αλεξάνδρας-Αναστασίας Φτούλη, ενώ ωραία δουλειά έχει γίνει και με τα σκηνικά, όχι μόνο για τη χαριτωμένη αν και απλή ιδέα της πένθιμης κουρτίνας που περικλείει μέρος της δράσης, αλλά και επειδή λειτουργούν στον δύσκολο σκηνικό χώρο του Αμφι-Θεάτρου.

Περισσότερες πληροφορίες

Η αρκούδα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 70 '

Η υπόθεση εξελίσσεται σ’ ένα αγρόκτημα στην επαρχία του Ρίπλοβο, όπου κατοικεί η Έλενα Πόποβα, μια όμορφη χήρα που μήνες τώρα πενθεί για την απώλεια του συζύγου της. Κλεισμένη και πλήρως απομονωμένη στους τέσσερις τοίχους του σπιτιού της, δέχεται την επίσκεψη του απόστρατου υπολοχαγού Σμιρνώφ που απαιτεί με άκομψο τρόπο την εξόφληση δυο γραμματίων που του χρωστούσε ο εκλιπών. Η βαρυπενθούσα δεν έχει αντίρρηση, η συμπεριφορά του όμως και οι απόψεις που έχει ο ίδιος για τις γυναίκες την ταράζουν. Η ένταση ανάμεσα τους κορυφώνεται και η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Το πένθος, το χρέος και ο έρωτας αντιμετωπίζονται από τον Τσέχοφ με αθωότητα και αυτοσαρκασμό.

Αμφι-Θέατρο

Αγγελικής Χατζημιχάλη 15 & Αδριανού 111, Πλάκα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber