Το πάρτι της ζωής μου

4

Η Ελένη Ράντου στο ρόλο της ζωής της γίνεται το επίκεντρο μιας βαθιά συναισθηματικής και επιδραστικής σκηνικής εμπειρίας, που συνυπογράφεται από μια ομάδα εξαιρετικών συντελεστών.

Το πάρτι της ζωής μου Γιάννης Μαργετουσάκης©

Ένα επτάχρονο κορίτσι, μετά την απόπειρα αυτοκτονίας της μητέρας της, ξεκινάει να γράφει μια λίστα με όλα τα υπέροχα πράγματα για τα οποία αξίζει να ζει κανείς. Νούμερο ένα: το παγωτό. Τα χρόνια περνάνε, η μαμά κάνει και δεύτερη απόπειρα, η λίστα σε στιγμές μπορεί να ξεχνιέται, αλλά συνεχίζει να μεγαλώνει μαζί με το κορίτσι, που γίνεται έφηβη, φοιτήτρια, σύζυγος, μητέρα. Αυτό είναι το κεντρικό μοτίβο του έργου των Βρετανών Ντάνκαν ΜακΜίλαν και Τζόνι Ντόναχιου "Όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα", από το οποίο εμπνέεται η Ελένη Ράντου για το δικό της "Πάρτι": ένα χειμαρρώδες έργο, που αφηγείται σχεδόν πενήντα χρόνια ζωής της ηρωίδας, βάζοντας στο φόντο και την πορεία της Ελλάδας, διαμέσου μικρών ή μεγάλων αλλά με κάποιον τρόπο εμβληματικών στιγμών της.

Το πάρτι της ζωής μου

Καταφεύγοντας και σε αυτοβιογραφικά βιώματα, δικά της ή των ανθρώπων της, η Ράντου τα κάνει ζωντανό, παλλόμενο θέατρο και ως συγγραφέας επιδεικνύει αξιοσημείωτη άνεση σε πολλά επίπεδα: στη σύνδεση του προσωπικού με το συλλογικό, στη διαχείριση του πληθωρικού υλικού της μέσα σε μια δαιδαλώδη διαδρομή, στη γενναιοδωρία των συναισθημάτων που προσφέρει, από την αβίαστη συγκίνηση μέχρι το πηγαίο γέλιο, στην ειλικρίνεια και την ανεπιτήδευτη απλότητα με την οποία αντιμετωπίζει επώδυνα θέματα (κατάθλιψη, μητρότητα, συζυγικές κρίσεις) και ακόμη –το σπουδαιότερο ίσως– στη γενναιότητα με την οποία εκθέτει το πυρηνικό μοτίβο του "Πάρτι", αυτό της σημαντικότερης σχέσης απ’ όλες: τη σχέση με τη μητέρα. Ο κύκλος που διαγράφει το έργο από την ηρωίδα-παιδί στη χτυπημένη από άνοια μητέρα που ξαναγίνεται "παιδί" αγγίζει ευαίσθητες χορδές και λειτουργεί με βαθιά επιδραστικό τρόπο, ακόμη και σε όσους δεν έχουν εμπειρία της νόσου.

Το πάρτι της ζωής μου
Γιάννης Μαργετουσάκης©

Ερμηνεύοντας η ίδια την κεντρική ηρωίδα και, παράλληλα, τους δεκάδες ανθρώπους που καθόρισαν τη ζωή της, η Ράντου φέρνει εις πέρας μια σειρά προκλήσεων και –πότε καταφεύγοντας στο ερμηνευτικό της στιλ και πότε ξεπερνώντας το– καταβυθίζεται επί σκηνής σε ένα ασταμάτητο roller coaster συναισθημάτων. Ως συμμάχους της έχει σημαντικούς συνεργάτες, οι οποίοι καθορίζουν αποφασιστικά το βαθμό επιτυχίας του εγχειρήματος. Ο Ανέστης Αζάς στη σκηνοθεσία, δημιουργός που κινείται σε διαφορετικά θεατρικά είδη, αποδεικνύεται μια ολόσωστη επιλογή, κατευθύνοντας και τιθασεύοντας το χειμαρρώδες δραματουργικό υλικό, κι έτσι η παράσταση παρακολουθείται απνευστί, ενώ η χημεία του με την πρωταγωνίστρια θεωρείται δεδομένη εκ του αποτελέσματος.

Το πάρτι της ζωής μου
Γιάννης Μαργετουσάκης©

Η παρουσία του μουσικού διδύμου String Demons (Κωνσταντίνος & Λυδία Μπουντούνη) είναι άλλη μία εξαιρετική ιδέα: οι ευφάνταστες διασκευές στα έγχορδά τους γνωστών τραγουδιών και μουσικών μοτίβων κλείνουν το μάτι στους θεατές, δημιουργούν ένα ζωντανό όσο και ανατρεπτικό soundtrack αυτής της πορείας ζωής και διευρύνουν το εκτόπισμα της θεατρικής εμπειρίας που απολαμβάνουν οι θεατές. Το σκηνικό της Μαγιούς Τρικεριώτη, ευστοχότατο, απομακρύνεται από τη ρεαλιστική απεικόνιση: ένα σύνολο από σκόρπια έπιπλα αιωρούνται από την οροφή της σκηνής σαν κομμάτια ζωής και αναμνήσεων.

Περισσότερες πληροφορίες

Το πάρτι της ζωής μου

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 120 '

Αντλώντας από το «Every Brilliant Thing» του Ντάνκαν Μακ Μίλαν, η Ελ. Ράντου υπογράφει ένα νέο κείμενο για τη sold out παράσταση, που ξετυλίγει με χιούμορ και ειλικρίνεια τα πενήντα χρόνια "τραυμάτων" της ηρωίδας της, με φόντο αυτά της σύγχρονης Ελλάδας. Ένας σόλο ερμηνευτικός μαραθώνιος δέκα ρόλων με έντονα προσωπική υπογραφή, που χάρισε στην ηθοποιό το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του “α”. Η ιστορία διατρέχει εποχές και κινείται παράλληλα με τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της χώρας από το Πολυτεχνείο, τους σεισμούς, το ΠΑΣΟΚ, την κρίση, το θάνατο του Γρηγορόπουλου μέχρι την πανδημία. Είναι ένας κύκλος ζωής που συνδέεται με κοινά βιώματα, όπως σημειώνει.

Διάνα

Ιπποκράτους 7

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Βασίλης Μαυρογεωργίου: "Η περιέργεια είναι στη φύση μας, αλλά κρύβει τον σπόρο της αυτοκαταστροφής"

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας Βασίλης Μαυρογεωργίου μιλά για τη μετάβαση από το θέατρο στη μικρή οθόνη με το "Έχω παιδιά", την τέχνη της κωμωδίας, τα βαθιά υπαρξιακά ερωτήματα που θίγει μέσα από το σκοτεινό θρίλερ του "Καταραμένος κόσμος", αλλά και τη συνάντηση του με το λαϊκό τραγούδι στην παράσταση που θα σκηνοθετήσει τον Μάρτιο "Τα πήρες όλα και έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
21/12/2024

"Clown Christmas" στο Θέατρο Μικρός Κεραμεικός

Δύο επιτυχημένες παραστάσεις θεατρικού κλόουν, το συγκινητικό "cLOwNELY day" και το κωμικοτραγικό "I am Leaving", έρχονται να ξορκίσουν τη μοναξιά και να ενωθούν σε μια γιορτινή παράσταση γεμάτη χιούμορ και συναίσθημα.

"Και πάμε πρίμα…": Μια επίκαιρη εξωφρενική κωμωδία στο θέατρο Αλεξάνδρεια

Ο Βασίλης Βλάχος ανεβάζει στη σκηνή ένα σύγχρονο έργο για την κοινωνικοπολιτική παρακμή που χαρακτηρίζει τη σημερινή εποχή.

Έρχεται το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας

Ένας εορτασμός της ζωής, της τέχνης και της δράσης με το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας, που έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας ανήμερα Χριστούγεννα, για να μας χαρίσει μαγεία και δεξιοτεχνία.

"Το αγόρι με τις δυο καρδιές": Μια βαθιά ανθρώπινη και συγκινητική ιστορία για τις γιορτές σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά στο Νέο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου"

Η παράσταση του Τάκη Τζαμαργιά που μάς σύστησε πέρυσι την αληθινή ιστορία των Αφγανών συγγραφέων Χάμεντ και Χεσαάμ Αμίρι, οι οποίοι μαζί με την οικογένειά τους αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους, παίζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Συζητήσεις για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών με αφορμή την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας"

Δύο συζητήσεις που θα ακολουθήσουν την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας", στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τη βία κατά των γυναικών.

"Μεμοράντουμ": Η παρανοϊκή πολιτική κωμωδία του Θεάτρου "Μπέλλος" είναι ό,τι πρέπει για τις ημέρες των γιορτών

Ένα εξαιρετικό καστ πρωταγωνιστεί στο έργο του Βάτσλαβ Χάβελ που αναδεικνύει την πιο κωμική, γελοία αλλά και τρομακτική πλευρά του συστήματος της δημόσιας διοίκησης και της κεντρικής εξουσίας, σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου.