Οικόπεδα με θέα

3

Ο Αμερικανός δραματουργός κάνει ωραίο θέατρο πάνω στον αμοραλισμό του οικονομικού συστήματος και ο Χανιωτάκης το αποδίδει σε μια καλοπαιγμένη, ατμοσφαιρική, αλλά και κάπως νωχελική παράσταση.

anesis

Ο Ντέιβιντ Μάμετ, έχοντας και προσωπική επαγγελματική εμπειρία ως υπάλληλος κτηματομεσιτικού γραφείου, έγραψε τα "Οικόπεδα με θέα", απογυμνώνοντας τον κόσμο των πωλήσεων και την ελεύθερη αγορά από τη γοητευτική βιτρίνα τους. Μάστορας του ύφους και της γλώσσας, κάνει ωραίο θέατρο πάνω στον αμοραλισμό ενός συστήματος, που έθρεψε το διαβόητο αμερικάνικο όνειρο και την ακόλουθη κατάρρευσή του, και υπογράφει ένα νευρώδες όσο και κυνικό έργο. Τοποθετεί τη δράση σε ένα κομβικό χρονικό σημείο, όταν διακυβεύεται η σωτηρία ή η απόλυση τεσσάρων μεσιτών: οι δύο που θα φέρουν "τα καλύτερα νούμερα", που θα κλείσουν τις μεγαλύτερες συμφωνίες θα ανταμειφθούν, οι άλλοι δύο θα απολυθούν. Έργο υποδόριας ειρωνείας (τι άλλο από ειρωνικό είναι το γεγονός πως το δεύτερο έπαθλο αφορά ένα σετ μαχαιροπίρουνα), κοφτών διαλόγων και καθημερινής, αγοραίας, γλώσσας, τα "Οικόπεδα με θέα" στέκονται επάξια στη σκηνή, δραματοποιώντας μια απολύτως σύγχρονη συνθήκη, η οποία φέρει ταυτόχρονα την πατίνα του κλασικού.

Οικόπεδα με θέα
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Αυτή η διαχρονία αναδεικνύεται στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Νικορέστης Χανιωτάκης, παραδίδοντας τα "Οικόπεδα" σαν μια ιστορία που θα μπορούσε να συμβαίνει σήμερα, κατά τη δεκαετία του ’70 ή και νωρίτερα, όσο χτιζόταν ο μύθος του αμερικανικού ονείρου. Εκμεταλλεύεται τις "κινηματογραφικές" ποιότητες –την ευρυθμία της δράσης, τις ανατροπές στην εξέλιξη, τις δυναμικές και τις συγκρούσεις που προκύπτουν– και στήνει μια παράσταση που στηρίζεται κατ’ αρχήν στους χαρακτήρες. Εμπιστεύεται, έτσι, τέσσερις ρολίστες για τους ρόλους των μεσιτών που παλεύουν με θεμιτά και, κυρίως, αθέμιτα μέσα, προκειμένου να σώσουν το τομάρι τους: ο Άρης Λεμπεσόπουλος, ο Θανάσης Κουρλαμπάς, ο Γιάννης Μπέζος και ο Μάκης Παπαδημητρίου συλλαμβάνουν τις διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες ανδρών που ρίχνονται σαν μονομάχοι στην αρένα και ανασυνθέτουν επί σκηνής ένα μικρόκοσμο που χαρακτηρίζεται από τον αγώνα για την επιβίωση, τις αθέμιτες πρακτικές και τα πισώπλατα μαχαιρώματα.

Οικόπεδα με θέα
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Μας χαρίζουν ωραίες στιγμές, ειδικά κατά την πρώτη σκηνή, όταν τίθενται οι όροι της δραματικής συνθήκης, και ειδικά οι δύο πρώτοι με την ήρεμη σιγουριά τους. Πιο εξωστρεφής ο Μάκης Παπαδημητρίου (στο ρόλο ενός "master των πωλήσεων", που επιτίθεται σαν αρπακτικό στα υποψήφια θύματα/αγοραστές) επαφίεται στην ερμηνευτική του άνεση και ο ρόλος του φτάνει στους θεατές κάπως συμπαθητικός, όπως και ο Γιάννης Μπέζος, που σε στιγμές καταφεύγει στο χιούμορ. Επίσης, συνολικά το αποτέλεσμα θα κέρδιζε αν αποδιδόταν με περισσότερο νεύρο, πιο αιχμηρά, ο κυνισμός του έργου. Πολύ καλός ο Γιάννης Δρακόπουλος στον –λιγομίλητο αλλά με ευδιάκριτες αντιδράσεις– ρόλο του Πελάτη, και ο Γεράσιμος Σκαφίδας ως "ατσαλάκωτος" Προϊστάμενος, που έχει τον τελευταίο λόγο (τη διανομή συμπληρώνει στον μικρό ρόλο του Αστυνομικού ο Μάριος Μαριόλος). Ωραία πινελιά το σκηνικό της Αρετής Μουστάκα, ειδικά στην αποτύπωση του μεσιτικού γραφείου, και η ατμοσφαιρική μουσική του Γιάννη Μαθέ.

Περισσότερες πληροφορίες

Οικόπεδα με θέα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 85 '

Τέσσερις απελπισμένοι κτηματομεσίτες ανταγωνίζονται χωρίς ηθικούς φραγμούς για τις περισσότερες πωλήσεις και παράλληλα για την εκπλήρωση του δικού τους αμερικανικού ονείρου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.