Κόκκαλο

3

Ένα μυθικό πρόσωπο του θεάτρου, ο Αντονέν Αρτό, ζωντανεύει μέσα από το παλλόμενο κείμενο της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη και αποδίδεται με πάθος από τον Γεράσιμο Γεννατά στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης.

Κόκκαλο Κική Παπαδοπούλου©

Τα άδυτα της σκέψης του Αντονέν Αρτό συναντιούνται με υπαρξιακές αγωνίες μέσα από τις λέξεις/σκέψεις του Γεράσιμου Γεννατά, ο οποίος υποδύεται τον σπουδαίο καλλιτέχνη, μονολογώντας μπροστά από μια θεατρική σκηνή· τη σκηνή στην οποία θέλει να πρωταγωνιστήσει… Ο ιδιοφυής καλλιτέχνης, επαναστάτης, αναθεωρητής, παραληρηματικός και απομονωμένος στο άσυλο, απευθύνεται στο φανταστικό κοινό του και, μέσα σε μια ψευδαίσθηση αληθινής ζωής, ανοίγει τα φτερά του μόνος, στον πιο ψηλό βράχο της ύπαρξης, για να κραυγάσει την απελπισία, την ελπίδα, τη μοναξιά, να μοιραστεί τις σκέψεις του για ένα θέατρο που κινείται έξω από το κατεστημένο και που μπορεί πραγματικά ν’ αλλάξει τον κόσμο.

Ο Αρτό, έτσι όπως τον σκιαγραφούν η Ιόλη Ανδρέαδη και ο Άρης Ασπρούλης στο έργο τους, είναι ένα ανήσυχο πνεύμα γεμάτο παράφορη αγωνία, που αφυπνίζει και πυροδοτεί σκέψεις για τη ζωή και την τέχνη. Το "Κόκκαλο" συγκινεί με τη δύναμη και την αμεσότητά του, είναι ένα έργο "γροθιά στο στομάχι". Είναι ένα να έργο που θέτει όλους μας απέναντι στην διαπίστωση όπως την ορίζει ο ήρωας του έργου: "Όσα κι αν αυτό που θα σας πω ραγίσει την καρδιά, η σημερινή κοινωνία συντηρείται σε μια ατμόσφαιρα διαρκούς ασέλγειας, αταξίας, ασωτείας, χρόνιας τρέλας, αστικής αδράνειας, ζήλιας, ψυχικής ανισορροπίας, σκόπιμης ατιμίας, κατάφωρης υποκρισίας και ανέντιμης περιφρόνησης απέναντι σε κάθε τι και κάθε έναν που ξεχωρίζει". Η σπουδαιότητα του έργου βρίσκεται στο γεγονός ότι είναι απόλυτα ανθρωποκεντρικό, με λεπτομερειακά ψυχογραφημένο χαρακτήρα που όμως με τη συμβολική του διάσταση ηθογραφεί με ένα τρόπο την κοινωνία του χθες, του σήμερα και ίσως του αύριο.

Κόκκαλο

Ο Γεράσιμος Γεννατάς δεν φείδεται δυνάμεων, προκειμένου να μας βάλει στην τροχιά της σκέψης και του συναισθήματος του προσώπου που υποδύεται. Παίζει με πάθος, αλλά κάποιες στιγμές χάνεσαι μέσα στη σκέψη του. Ίσως ήταν χρήσιμη μια συμπύκνωση του κείμενου ή ίσως, μια πύκνωση στη σκηνοθεσία. Η Ιόλη Ανδρεάδη σκηνοθετεί με σοβαρότητα και με συναίσθημα και πιστεύουμε πως αν άφηνε το περιθώριο να αναπτυχθούν μικρές ανάσες θα ήταν πιο βοηθητικές στο χτίσιμο αυτής της δαιδαλώδους ψυχογραφικής πινακοθήκης, που μας εισάγει στο ποιος ήταν ο Αντονέν Αρτό. Το σκηνικό της Δήμητρας Λιάκουρα, φαντάζει ιδανικό, το ίδιο ο αισθαντικός φωτισμός του Σάκη Μπιρμπίλη και οπωσδήποτε η μουσική του Γιώργου Παλαμιώτη που ερμηνεύεται ζωντανά από τον ίδιο και μελωδεί το ψυχολογικό "τοπίο" του Αρτό με υφέσεις και μελωδικές εξάρσεις εσωτερικής δύναμης

Το "Κόκκαλο" της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική.

Περισσότερες πληροφορίες

Κόκκαλο

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 75 '

Η παράσταση ξεκινάει με την φανταστική υπόθεση ότι, μετά από μια βραδιά προς τιμήν του στην οποία του απαγορευόταν η είσοδος, ο Αντονέν Αρτώ, απογοητευμένος, αρνείται την ελευθερία του και επιστρέφει οικειοθελώς στο κελί του, αποφασίζοντας να ξυπνήσει τα εκφραστικά του μέσα για να μεταμορφωθεί ο ίδιος στον πιο βιρτουόζο περφόρμερ και να δώσει ένα τελευταίο σόλο, μια παράσταση-ξέσπασμα, μπροστά σε ένα κοινό ανυπόκριτο. Ένα κοινό που θα πλάσει με το μυαλό του. Ένα κοινό που γεννήθηκε για να τον αγαπά. Απομονωμένος στο ψυχιατρικό άσυλο, ο Αρτώ στήνει από την αρχή το παλιό σκηνικό μιας αποτυχημένης του παράστασης και φέρνει την ψυχή του στο προσκήνιο, την ξεγυμνώνει και την τραγουδά με πάθος και μαεστρία. Σε ένα ονειρικό τοπίο μνήμης και με το ρυθμό της μουσικής του περφόρμερ και μουσικού Γιώργου Παλαμιώτη, ακολουθεί την κάθοδο μιας βαθιάς και ανείπωτης εξομολόγησης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.