Κόκκαλο

3

Ένα μυθικό πρόσωπο του θεάτρου, ο Αντονέν Αρτό, ζωντανεύει μέσα από το παλλόμενο κείμενο της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη και αποδίδεται με πάθος από τον Γεράσιμο Γεννατά στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης.

Κόκκαλο Κική Παπαδοπούλου©

Τα άδυτα της σκέψης του Αντονέν Αρτό συναντιούνται με υπαρξιακές αγωνίες μέσα από τις λέξεις/σκέψεις του Γεράσιμου Γεννατά, ο οποίος υποδύεται τον σπουδαίο καλλιτέχνη, μονολογώντας μπροστά από μια θεατρική σκηνή· τη σκηνή στην οποία θέλει να πρωταγωνιστήσει… Ο ιδιοφυής καλλιτέχνης, επαναστάτης, αναθεωρητής, παραληρηματικός και απομονωμένος στο άσυλο, απευθύνεται στο φανταστικό κοινό του και, μέσα σε μια ψευδαίσθηση αληθινής ζωής, ανοίγει τα φτερά του μόνος, στον πιο ψηλό βράχο της ύπαρξης, για να κραυγάσει την απελπισία, την ελπίδα, τη μοναξιά, να μοιραστεί τις σκέψεις του για ένα θέατρο που κινείται έξω από το κατεστημένο και που μπορεί πραγματικά ν’ αλλάξει τον κόσμο.

Ο Αρτό, έτσι όπως τον σκιαγραφούν η Ιόλη Ανδρέαδη και ο Άρης Ασπρούλης στο έργο τους, είναι ένα ανήσυχο πνεύμα γεμάτο παράφορη αγωνία, που αφυπνίζει και πυροδοτεί σκέψεις για τη ζωή και την τέχνη. Το "Κόκκαλο" συγκινεί με τη δύναμη και την αμεσότητά του, είναι ένα έργο "γροθιά στο στομάχι". Είναι ένα να έργο που θέτει όλους μας απέναντι στην διαπίστωση όπως την ορίζει ο ήρωας του έργου: "Όσα κι αν αυτό που θα σας πω ραγίσει την καρδιά, η σημερινή κοινωνία συντηρείται σε μια ατμόσφαιρα διαρκούς ασέλγειας, αταξίας, ασωτείας, χρόνιας τρέλας, αστικής αδράνειας, ζήλιας, ψυχικής ανισορροπίας, σκόπιμης ατιμίας, κατάφωρης υποκρισίας και ανέντιμης περιφρόνησης απέναντι σε κάθε τι και κάθε έναν που ξεχωρίζει". Η σπουδαιότητα του έργου βρίσκεται στο γεγονός ότι είναι απόλυτα ανθρωποκεντρικό, με λεπτομερειακά ψυχογραφημένο χαρακτήρα που όμως με τη συμβολική του διάσταση ηθογραφεί με ένα τρόπο την κοινωνία του χθες, του σήμερα και ίσως του αύριο.

Κόκκαλο

Ο Γεράσιμος Γεννατάς δεν φείδεται δυνάμεων, προκειμένου να μας βάλει στην τροχιά της σκέψης και του συναισθήματος του προσώπου που υποδύεται. Παίζει με πάθος, αλλά κάποιες στιγμές χάνεσαι μέσα στη σκέψη του. Ίσως ήταν χρήσιμη μια συμπύκνωση του κείμενου ή ίσως, μια πύκνωση στη σκηνοθεσία. Η Ιόλη Ανδρεάδη σκηνοθετεί με σοβαρότητα και με συναίσθημα και πιστεύουμε πως αν άφηνε το περιθώριο να αναπτυχθούν μικρές ανάσες θα ήταν πιο βοηθητικές στο χτίσιμο αυτής της δαιδαλώδους ψυχογραφικής πινακοθήκης, που μας εισάγει στο ποιος ήταν ο Αντονέν Αρτό. Το σκηνικό της Δήμητρας Λιάκουρα, φαντάζει ιδανικό, το ίδιο ο αισθαντικός φωτισμός του Σάκη Μπιρμπίλη και οπωσδήποτε η μουσική του Γιώργου Παλαμιώτη που ερμηνεύεται ζωντανά από τον ίδιο και μελωδεί το ψυχολογικό "τοπίο" του Αρτό με υφέσεις και μελωδικές εξάρσεις εσωτερικής δύναμης

Το "Κόκκαλο" της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική.

Περισσότερες πληροφορίες

Κόκκαλο

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Η παράσταση ξεκινάει με την φανταστική υπόθεση ότι, μετά από μια βραδιά προς τιμήν του στην οποία του απαγορευόταν η είσοδος, ο Αντονέν Αρτώ, απογοητευμένος, αρνείται την ελευθερία του και επιστρέφει οικειοθελώς στο κελί του, αποφασίζοντας να ξυπνήσει τα εκφραστικά του μέσα για να μεταμορφωθεί ο ίδιος στον πιο βιρτουόζο περφόρμερ και να δώσει ένα τελευταίο σόλο, μια παράσταση-ξέσπασμα, μπροστά σε ένα κοινό ανυπόκριτο. Ένα κοινό που θα πλάσει με το μυαλό του. Ένα κοινό που γεννήθηκε για να τον αγαπά. Απομονωμένος στο ψυχιατρικό άσυλο, ο Αρτώ στήνει από την αρχή το παλιό σκηνικό μιας αποτυχημένης του παράστασης και φέρνει την ψυχή του στο προσκήνιο, την ξεγυμνώνει και την τραγουδά με πάθος και μαεστρία. Σε ένα ονειρικό τοπίο μνήμης και με το ρυθμό της μουσικής του περφόρμερ και μουσικού Γιώργου Παλαμιώτη, ακολουθεί την κάθοδο μιας βαθιάς και ανείπωτης εξομολόγησης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Κωνσταντίνος Βασιλακόπουλος φέρνει τον "Εχθρό του λαού" στο Εθνικό: η σύγχρονη ματιά ενός νέου σκηνοθέτη

Ο Κωνσταντίνος Βασιλακόπουλος, μαθητής του Ίβο Βαν Χόβε, με σπουδές και θεατρική εμπειρία στο Άμστερνταμ, κάνει το ντεμπούτο του στο Εθνικό Θέατρο. Με μια σύγχρονη, πολιτική και τολμηρή ματιά, αναμετριέται με ένα από τα πιο εμβληματικά έργα του Ίψεν, τον "Εχθρό του λαού". Μιλήσαμε μαζί του για τη σκηνοθετική του προσέγγιση, τις επιρροές του και την πρώτη του μεγάλη πρόκληση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
22/02/2025

"Μα": Προβολές και συζητήσεις στο πλαίσιο του έργου που πραγματεύεται τον αυτισμό

Το "Μα" της Ρηνιώς πραγματεύεται τον αυτισμό, εστιάζοντας σε έναν αυτιστικό έφηβο τον Οδυσσέα, ο οποίος χρησιμοποιεί την λέξη "Μα" ως μοναδικό τρόπο επικοινωνίας με την οικογένειά του.

"Μέσα στο μυαλό σου": Μια πρωτότυπη εμπειρία ψυχολογίας στο θέατρο Αλίκη

Ένα μοναδικό πάντρεμα θεάτρου και ψυχολογίας είναι οι πρωτοποριακές διαδραστικές συναντήσεις του Dr. Γιώργου Λάγιου που συνεχίζονται δυναμικά, καθώς η μεγάλη ανταπόκριση του κοινού απέδειξε ότι όλοι έχουμε κάτι να ανακαλύψουμε… μέσα στο μυαλό μας.

"Περιμένοντας τον Γκοντό": Τελευταίος μήνας παραστάσεων

Το έργο-ορόσημο για το θέατρο του 20ού αιώνα το "Περιμένοντας τον Γκοντό" συνεχίζει για λίγο ακόμα την επιτυχημένη του πορεία στο Πόρτα στην σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου, ο οποίος ακολουθώντας πιστά τις σκηνικές οδηγίες του συγγραφέα, καταφέρνει να αναδείξει το τραγικωμικό του σύμπαν.

Το θέατρο της Οδού Κυκλάδων - "Λευτέρης Βογιατζής" δίνει το βήμα στους νέους δημιουργούς

Για πρώτη φορά, το θέατρο διοργανώνει το φεστιβάλ "Άδειος Χώρος στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων" και ανοίγει τις πόρτες του σε νέους καλλιτέχνες παρέχοντας τους ό,τι χρειάζονται για να παρουσιάσουν μια παράσταση.

Ο ποιητικός κόσμος του Γιάννη Ρίτσου στη σκηνή

Δύο παραστάσεις αντλούν έμπνευση από το έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή Γιάννη Ρίτσου, μεταφέροντας στη σκηνή τη δύναμη του λόγου και της εικόνας του.

Η Κατερίνα Γιαννοπούλου για το "Υπέρβαρο, ασήμαντο: Ασχημάτιστο"

Πριν παρακολουθήσουμε την παράσταση "Υπέρβαρο, ασήμαντο: Ασχημάτιστο" στο Θησείον, Ένα Θέατρο Για Τις Τέχνες (από 24/2), η σκηνοθέτιδα Κατερίνα Γιαννοπούλου μας αποκαλύπτει τέσσερα σημαντικά πράγματα που πρέπει να ξέρουμε.